God of War (2018) çok sıkıcı

Şu konu çok uzadı artık. Oyunun başarısı ortada, abartı deyip durmayın. Şu oyuna abartılıyor diyorsanız eğer RDR 2 ve Witcher su balonu. Çünkü bu oyun ne Witcher ne de RDR kadar abartılıyor :) ha evet bu arada RDR 2'den daha iyi. RDR 2'nin hikayesi çok sığ. Tahmin edilebilirlik çok yüksek.
 
Son düzenleme:
Konuyu hortlatmış gibi olacağım ama şu an oyunu oynadığım için bu konuyu görünce yazmak istedim. Bu şekilde düşünen arkadaşlara da naçizane bir tavsiyede bulunabilirim. Öncelikle bu durumun tamamen oyunu ne amaçla oynadığımızla ilişki olduğunu belirtmekte fayda var. Tavsiyeler:

1-"Bitse de gitsek" tayfadan iseniz oyun size işkence gibi gelebilir. Aynı "Dark Souls" mantığı gibi karakterinizi (Kratos'u) güçlendirmeniz gerekiyor. Oyunun sadece hikaye bölümünü sürdürüp size sunduğu diğer içerikleri, haritasını, yan görevlerini, hazinelerini, sandıklarını görmezden gelirseniz karakter gelişimini sağlayamazsınız. Runik skilleri, rünleri toplayamazsınız. Dolayısıyla karakteri adam akıllı geliştiremezsiniz. Bu da oyun kalitesini düşürür doğal olarak.

2- "Okumak", hikayeye kulak vermek, notları, külliyatı, düşmanların özelliklerini, zayıf ve güçlü taraflarını okumak, okuyarak hareket etmek, kullanacağınız yetenekleri belirlemenizi ve genel olarak farkındalığınızı artırıyor. Bu durum da oyundan aldığınız keyfi etkiliyor ve karakterler ile daha sıkı bağ kurmanızı sağlıyor. Bu da sizi oyunun içine çeken en önemli etkenlerden biri.

3- "Oyunu yaşamak", oyunu basit bir "hack and slash" mantığıyla oynamak bir yerden sonra tabii ki bayabilir. Oyunun kısmi açık dünyasında gezmek, sırf adam kesmek üzerine bir oyun inşa edilmediğini gösteriyor. Özellikle açık dünyanın "oyun içinde oyunlarını" ıskalamamak gerekir. Puzzle'lar çok zekice dizayn edilmiş ve çözdüğünüzde tatmin edici biçimde ödüllendiriyor. Dolayısıyla "loot sistemi" ayırdığınız zamana değiyor.

Sonuç: "Etrafta dolaşmakta hikayaye dahil". Oyunu bunlara dikkat ederek oynadığınızda giderek sizi içine çektiğini fark ediyorsunuz. Bu sayede tüm bölgeleri detaylı görmüş oluyorsunuz, arkanızda eksik, gedik bırakmıyorsunuz, tüm harita kafanıza kodlanmış oluyor ve neticede oyunu %100 bitirmiş oluyorsunuz...
 
Konuyu hortlatmış gibi olacağım ama şu an oyunu oynadığım için bu konuyu görünce yazmak istedim. Bu şekilde düşünen arkadaşlara da naçizane bir tavsiyede bulunabilirim. Öncelikle bu durumun tamamen oyunu ne amaçla oynadığımızla ilişki olduğunu belirtmekte fayda var. Tavsiyeler:

1-"Bitse de gitsek" tayfadan iseniz oyun size işkence gibi gelebilir. Aynı "Dark Souls" mantığı gibi karakterinizi (Kratos'u) güçlendirmeniz gerekiyor. Oyunun sadece hikaye bölümünü sürdürüp size sunduğu diğer içerikleri, haritasını, yan görevlerini, hazinelerini, sandıklarını görmezden gelirseniz karakter gelişimini sağlayamazsınız. Runik skilleri, rünleri toplayamazsınız. Dolayısıyla karakteri adam akıllı geliştiremezsiniz. Bu da oyun kalitesini düşürür doğal olarak.

2- "Okumak", hikayeye kulak vermek, notları, külliyatı, düşmanların özelliklerini, zayıf ve güçlü taraflarını okumak, okuyarak hareket etmek, kullanacağınız yetenekleri belirlemenizi ve genel olarak farkındalığınızı artırıyor. Bu durum da oyundan aldığınız keyfi etkiliyor ve karakterler ile daha sıkı bağ kurmanızı sağlıyor. Bu da sizi oyunun içine çeken en önemli etkenlerden biri.

3- "Oyunu yaşamak", oyunu basit bir "hack and slash" mantığıyla oynamak bir yerden sonra tabii ki bayabilir. Oyunun kısmi açık dünyasında gezmek, sırf adam kesmek üzerine bir oyun inşa edilmediğini gösteriyor. Özellikle açık dünyanın "oyun içinde oyunlarını" ıskalamamak gerekir. Puzzle'lar çok zekice dizayn edilmiş ve çözdüğünüzde tatmin edici biçimde ödüllendiriyor. Dolayısıyla "loot sistemi" ayırdığınız zamana değiyor.

Sonuç: "Etrafta dolaşmakta hikayaye dahil". Oyunu bunlara dikkat ederek oynadığınızda giderek sizi içine çektiğini fark ediyorsunuz. Bu sayede tüm bölgeleri detaylı görmüş oluyorsunuz, arkanızda eksik, gedik bırakmıyorsunuz, tüm harita kafanıza kodlanmış oluyor ve neticede oyunu %100 bitirmiş oluyorsunuz...
God of War oyun tarihinin en iyi serisidir zaten.
 
Evet gerçekten hiçbir oyunda bu kadar sıkıldığımı ve bunaldığımı hatırlamıyorum. Oyunun savaş mekanikleri inanılmaz eğlenceli lakin bulmacalar gerçekten çok sıkıcı insanı çileden çıkarıyor. Yahu en dandik oyunlarda bile bulmacayı çözemediğinde, bir yerde takıldığında yanındaki karakter bir şeyler der, taktik verir. O da olmadı oyunun kendisi şunu yap der. Lakin bunda hiçbiri yok. Parasına zerre değecek bir oyun değil. Bir kez daha gördük ki RDR 2 God of War'ı cebinde taşır, atıştırmalık niyetine yer.
 
Evet gerçekten hiçbir oyunda bu kadar sıkıldığımı ve bunaldığımı hatırlamıyorum. Oyunun savaş mekanikleri inanılmaz eğlenceli lakin bulmacalar gerçekten çok sıkıcı insanı çileden çıkarıyor. Yahu en dandik oyunlarda bile bulmacayı çözemediğinde, bir yerde takıldığında yanındaki karakter bir şeyler der, taktik verir. O da olmadı oyunun kendisi şunu yap der. Lakin bunda hiçbiri yok. Parasına zerre değecek bir oyun değil. Bir kez daha gördük ki RDR 2 God of War'ı cebinde taşır, atıştırmalık niyetine yer.
Git uyu.

Ya da uyan 😂
 
Hiç sorma ya oynamadan önce mitolojisini de okudum oyunun hikayesini tam anlayıp keyif almak için mitolojiyi okurken daha çok keyif almışım :D oyun çok saçma şu dağa çık karının küllerini serp diyor o dağa çıkıyon aa bura değilmiş diğer evrendeki dağ diyor olum sen yarı tanrısın yarı tanrı karının dediği dağı nasıl bilmiyorsun?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Hiç sorma ya oynamadan önce mitolojisini de okudum oyunun hikayesini tam anlayıp keyif almak için mitolojiyi okurken daha çok keyif almışım :D oyun çok saçma şu dağa çık karının küllerini serp diyor o dağa çıkıyon aa bura değilmiş diğer evrendeki dağ diyor olum sen yarı tanrısın yarı tanrı karının dediği dağı nasıl bilmiyorsun?

Orada klavyede yazı yazacağına daha iyisini yap o zaman :D hatta şu Türk yapımı Erzurum oyunundan daha iyi bir oyun yap bize yeter dostum.
 
Son düzenleyen: Moderatör:

Yeni konular

Geri
Yukarı