God of War'ın fazla abartılması

God of War'ın özellikle de son oyununun abartıldığını düşünüyorum. İlk üç oyun ile beraber hikayesi tamamlanmışken para için Marvel filmleri gibi aynı karakteri tekrar tekrar suyunu sıkma girişimi olarak görüyorum 2018 oyununu. Genel çizgisinden uzaklaşmış ve aksiyonu ciddi azalmış bir oyun.

2018 oyunundan önceki bütün GoW'ları oynayıp bitirdim ve çok sevdiğim bir seridir ancak yeni oyunla eski oyun arasında uzaktan yakından fark yok. Önceki oyunlardaki ihtişam, heyecan, aksiyon bu oyunda yok. Çelimsiz bir Kratos var. Başka bir isimle satılsa olabilirdi ancak bu oyun kesinlikle God of War ismini hak etmiyor.
 
Arkadaşlar lütfen linçlemeyin kendi düşüncelerimi söylüyorum katılmadığınız yerler varsa söylersiniz. Öncelikle oyun çok çok detaylı bir açık dünyaya sahip beni sıktı çünkü oyunu oynarken resmen yüzmeyi bilmeyen insan boğulur ya denizde aynı o şekilde hissediyordum. RPG öğelerini sevemedim. Yan görevler hatta ana hikayede ara ara çok tekrar ediyor. Diyarlara ışınlanmayı sevemedim. Bulmacalar çok gereksiz ve uğraştırıyor bir de crn çanları olursa. Oyunda hep aynı düşmanlarla savaşıyoruz neredeyse aynı hareketleri yapıyoruz 2 silah olması iyi ama tekrara biniyor ve yetenek ağacı ile yeni hareketler açsanız bile kullanmanıza gerek kalmıyor. İlerle Midgard'a gel tekneyi al göreve git sinematik izle aynı düşmanları R1 ve R2 yaparak öldür. Düşmanların ölme animasyonları bile aynı. Bosslar bile aynı sadece skin giydirilmiş. Oyunun başı güzel özellikle baldur ile yaptığımız dövüş ve cadıyı ilk gördüğümüz yer. Ama ortalarına gelince çekilmez bir hal alıyor ve sonra çok sıkıcı oluyor. Benim düşüncelerim böyle. Ama oyunda kaos kılıcını almaya gittiğimizde oluşan atmosfer fena değildi.
- Size fazla gelmiş olabilir ona lafım yok ama diğer açık dünyalarla karşılaştırınca o kadar karmaşık değil, ki tam açık dünya da değil zaten, yarı açık dünya.
- Yan görevler çok iyi de değil kötü de değil, ortalama bana göre.
- Çana vurmalı ve taş kırmalı bulmacalar bazen uğraştırabiliyor etrafta ararken falan, katılıyorum.
- Düşman çeşitliliği bence fena değildi.
- Savaş animasyonları, saldırı çeşitliliği ve yetenek ağacı bence çok iyiydi. Hatta yetenek ağacını tamamen açınca insan hangi kombinasyonu yapacağına karar veremiyor. Bu şekilde bile bazı hamleleri unutabiliyorken bundan fazlası fantezi olurdu bence. Ayrıca, düz saldırıyla da oynanabiliyor ama çeşitli kombinasyonlar yapmanın düz saldırıya göre daha etkili olduğunu gözlemledim ben. Yani çeşitliliği kullanıp kullanmamak sana kalmış ama kullandığında faydasını görüyorsun.
- Görev ilerleyişi ve sinematikler hakkında dediklerin doğru ama günümüz oyunlarının geneli zaten böyle olduğu için ben pek yadırgamadım.
- Ölüm animasyonları ve boss çeşitliliği konusunda katılıyorum. Özellikle bosslar gerçekten birbirinin aynısı olmuş.
- Bende ilerledikçe daha çok sarmıştı oyun. Kaosun Kılıçlarını almaya gittiğimiz sahneler en iyileriydi.

Kısaca, her oyun gibi God of War'un da eksik ve kötü yanları var ama kesinlikle ortalamanın üstünde bir oyun.
 
Gow için bir şey diyemem istek listemde ama biraz daha bekleyecek. Düşman çeşitliliği isteyen Castlevania'nın 2dlerini oynasın özellikle de Symphony of the Night'ı. Witcher 3'te bile SotN kadar düşman çeşitlililği yok.
 
Bu oyunu çok Allah katına çıkarttılar aldım zamanında pişman oldum. Bir ara ana görevi bulamadım resmen sinir krizi geçirdim. Bir de ben bu oyunu Uncharted 4 gibi bir başyapıttan sonra oynadım oyunun başı iyiydi baldur ile yaptığımız dövüş sonra oyunun ortalarına doğru kanser etmeye başladı. Kaosun kılıçlarını alana kadar oyun sıkıcı olmaya başladı sabrettim. Kaos'un kılıçlarını aldığımızda oluşan atmosfer iyiydi. Sonra yine sıkıcılaştı bir ana görevi bulamayınca dedim yan görevleri yapayım yan görevleride tekrar edince ana görevide bulamadım çıldırdım sövüp kapattım.

1. Görevi bulamamak senin beceriksizliğin. Tepede gözüküyor nereye gideceğin.

2. Yan görevler tekrar etmiyor, yan görev dediğin şey yan etkinlikler büyük ihtimal. Yan görevler Brok ve Sindri'den aldığımız görevler. Bir de bazen açık düyada önümüze çıkan ruhlardan aldığımız görevler. Görevler kaliteli ama siz Witcher kalitesinde beklemişsiniz herhalde.

3. Oyunun sana hitap etmemesini anlarım kişisel görüşler herkes her oyunu sevmez. Fakat takıldığım noktalar şunlar.

2-3 tane iyi bölümü var diye bir başyapıt olmuyor.

2-3 tane iyi bölüm varmış :D sen sevmedin diye bu oyun kötü bir oyun olmuyor. 2018'in yıldızlarından birisi olarak kalmaya devam edecek God of War her zaman. İnsanlara linçlemeyin falan demişsin tamamda sen kişisel görüşlerini belirtmiyorsun ki? Şu açtığın başlığa bir bak. "God of War'ın fazla abartılması"

Nedense zayıf halka olarak gösterilen Uncharted 4 bu oyundan milyon kat daha iyi bir oyun 2 yıl önce çıkmasına rağmen.

Evet, Uncharted 4 zayıf halka. Çünkü Uncharted 2 ve Uncharted 3 kadar kaliteli bir yapım değil.

RDR2'ye çok bakmadım ama Rockstar yaptıysa bu oyundan kesinlikle iyidir. Hatta videolarına baktım Horizon Zero Dawn bile daha iyi duruyor.

RDR 2 neyse GoW ve RDR yılının en iyi iki oyunu. Fakat Horizon Zero Dawn :D?

Sen direkt bence hack and slash türü sevmiyorsun. Şu oyuna tekrara biniyor demenden belli. Sen eğer yetenek ağacından aldığın özellikleri kullanmazsan her oyun tekrara girer. Hiçbir hack and slash oyunu seni açtığın özellikleri kullanmaya zorlamaz. Sen kullanmak istersen kullanırsın, eğer sen kullanmazsan zaten tekrar eder.
- Size fazla gelmiş olabilir ona lafım yok ama diğer açık dünyalarla karşılaştırınca o kadar karmaşık değil, ki tam açık dünya da değil zaten, yarı açık dünya.
- Yan görevler çok iyi de değil kötü de değil, ortalama bana göre.
- Çana vurmalı ve taş kırmalı bulmacalar bazen uğraştırabiliyor etrafta ararken falan, katılıyorum.
- Düşman çeşitliliği bence fena değildi.
- Savaş animasyonları, saldırı çeşitliliği ve yetenek ağacı bence çok iyiydi. Hatta yetenek ağacını tamamen açınca insan hangi kombinasyonu yapacağına karar veremiyor. Bu şekilde bile bazı hamleleri unutabiliyorken bundan fazlası fantezi olurdu bence. Ayrıca, düz saldırıyla da oynanabiliyor ama çeşitli kombinasyonlar yapmanın düz saldırıya göre daha etkili olduğunu gözlemledim ben. Yani çeşitliliği kullanıp kullanmamak sana kalmış ama kullandığında faydasını görüyorsun.
- Görev ilerleyişi ve sinematikler hakkında dediklerin doğru ama günümüz oyunlarının geneli zaten böyle olduğu için ben pek yadırgamadım.
- Ölüm animasyonları ve boss çeşitliliği konusunda katılıyorum. Özellikle bosslar gerçekten birbirinin aynısı olmuş.
- Bende ilerledikçe daha çok sarmıştı oyun. Kaosun kılıçlarını almaya gittiğimiz sahneler en iyileriydi.

Kısaca, her oyun gibi God of War'un da eksik ve kötü yanları var ama kesinlikle ortalamanın üstünde bir oyun.

Güzel bir yaklaşım olmuş. Çoğu şeyde aynı fikirdeyiz. Öldürme animasyonları ve bosslar tekrar ediyor. Yan görevler ve yetenek ağacı hakkındaki düşüncelerinize katılıyorum. Tek katılmadığım nokta bulmacalar hakkında söyledikleriniz. Bulmacaların olayı zaten sizi uğraştırıp işin sonunda ödüllendirmesi değil mi? Çoğu oyunda böyledir bu. Ve GoW'daki bazı bulmacaları çözmenize gerek yok oyun sizi zorlamıyor.
 
Son düzenleme:
Sony oyunlarında bir oyunda zorlanıp diğerinde kolayca halletme diye bir şey varsa muhtemelen oyunlarda farklı zorluk seviyeleri seçmişsinizdir biri normal diğeri en zorda gibi. Bunun haricinde Sony oyununda zorlanma diye bir şey olamaz çünkü hepsi aynı mantıkta oyunlar, yani ilerle sinematik girsin-izle sonra tekrar tekrar ilerle şeklinde.
 
Güzel bir yaklaşım olmuş. Çoğu şeyde aynı fikirdeyiz. Öldürme animasyonları ve bosslar tekrar ediyor. Yan görevler ve yetenek ağacı hakkındaki düşüncelerinize katılıyorum. Tek katılmadığım nokta bulmacalar hakkında söyledikleriniz. Bulmacaların olayı zaten sizi uğraştırıp işin sonunda ödüllendirmesi değil mi? Çoğu oyunda böyledir bu. Ve GoW'daki bazı bulmacaları çözmenize gerek yok oyun sizi zorlamıyor.
Sağ ol hocam. Bulmacalar hakkında canımı sıkan noktalar var. Misal bazı bulmacaları çözmek için bulunduğum yeri aramam veya geriye gitmem değil de; biraz ilerleyip tekrar geriye dönmem veya ilerleyip kestirme yoldan geriye dönmem gerekti ama bulmacayı çözmeden de ilerlemek istemediğim için boşuna döndüm durdum etrafta. Bazılarında ise sadece ararken sıkıldım, yalan yok saçma sapan yerlere saklamışlar diye baya da sövdüm hatta. Etrafta çan/taş aramalı değil de çevreyi gözlemleyip düşünerek çözdüğümüz bulmacaları sevdim. Bulmacalar hakkında konu sahibine katıldığım kısımlar yukarıda bahsettiğim kısımlardı, yoksa hepsi kötü değildi tabii. Evet, oyun bulmacaları çöz diye zorlamıyor ama ödüller karakter gelişimine katkı sağladığı için oyun deneyimini olumlu anlamda etkiliyor bana göre. Ben de tabiri caizse hakkını vererek oynamak istediğim için karşıma çıktıkça yapmaya çalıştım.
 
Son düzenleme:
Sağ ol hocam. Bulmacalar hakkında canımı sıkan noktalar var. Misal bazı bulmacaları çözmek için bulunduğum yeri aramam veya geriye gitmem değil de; biraz ilerleyip tekrar geriye dönmem veya ilerleyip kestirme yoldan geriye dönmem gerekti ama bulmacayı çözmeden de ilerlemek istemediğim için boşuna döndüm durdum etrafta. Bazılarında ise sadece ararken sıkıldım, yalan yok saçma sapan yerlere saklamışlar diye bayağı da sövdüm hatta. Etrafta çan/taş aramalı değil de çevreyi gözlemleyip düşünerek çözdüğümüz bulmacaları sevdim. Bulmacalar hakkında konu sahibine katıldığım kısımlar yukarıda bahsettiğim kısımlardı, yoksa hepsi kötü değildi tabii. Evet, oyun bulmacaları çöz diye zorlamıyor ama ödüller karakter gelişimine katkı sağladığı için oyun deneyimini olumlu anlamda etkiliyor bana göre. Ben de tabiri caizse hakkını vererek oynamak istediğim için karşıma çıktıkça yapmaya çalıştım.

Çan arama bulmacılarını bende sevmedim. Şu canımızı ve öfke barımızı arttıran sandıkları açmak için hep aynı şeyleri yapıyoruz. Ya çan arıyoruz, ya da etraftan harfleri bulup kırıyoruz.

..jpg


Fakat bu resimde gördüğünüz ismini bilmediğim şeyleri balta atıp ayırmak güzeldi. Bazı yerlerde çok basit olsa da bazı yerlerde kafa yormak lazımdı bunları kırmak için. Alfheim'da sandık ararken, sandığa ulaşmak için doğru pozisyonu alıp bunları kırmak güzeldi. Bir de Midgard'daki sandık bulmacalarını beğenmiştim. Sandığa ulaşmak için birçok yol deniyorduk. Atreusdan yardım almak gibi. Bunlar haricinde de beğendiğim birkaç bulmaca var. Fakat çan arama ya da harfleri bulup kırma gibi bulmacaları sevmedim bende. Hepsi bir birinin aynısı sadece çanların ve harflerin yerleri farklı. Böyle olunca karakterin gelişeceğini bilsen bile uğraşmak istemiyorsun çan aramakla ya da harf bulup kırmakla.
 
@Obi1Kenobi
RDR2 de baya iyidir 2018'in yıldızları bu ikisi zaten. Kimine göre GOW kimine göre RDR2 daha iyi. Ancak Horizon yanlarına bile yaklaşamaz bu ikisinin.
Sonyboylar yüzünden bu tartışma bence. Rdr 2 ve gowu üst üste bitirirseniz anlarsınız ne demek istediğimi . Rdr 2 den sonra gow arcade gibi bir oyun gibi geliyor. Bence rockstara atılan en büyük hakaret rdr 2 gibi bir sanat eseri ürünlerinin gow gibi ortalama bir oyunla kıyaslanmasıdır.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı