Oyun+ işlemci+ekran kartı ilişkisini çok yanlış anlamışsın. Çizilen her karede işlemcinin de payı var. İşlemci o oyunda o ayarlarda saniyede kaç kare çiziyorsa ekran kartının sınırını işlemci belirlemiş olur. Bazı oyunlada (BF5 gibi) çimen, ağaç, çalı kalitesi altında işlemciye ek yük bindiren ayarları kısınca işlemci gücünü daha fazla FPS vermeye yoğunlaştırır.
Bir oyunda FPS limitini işlemci belirliyorsa (işlemci ekran kartına yetişemeyip ekran kartını frenliyorsa) ayar yükseltmek FPS arttırmaz sadece boşta bekleyen ekran kartı daha kaliteli görüntü vererek ekran kartı kullanımını arttıtır. BF5 örneğindeki gibi ekran kartı kullanımını arttıracağım diye çalı kalitesini arttırırsanız işlemcimiz daha da yorulur ve FPS'niz daha da düşebilir.
Call of Duty Warzone'da şöyle bir istisna var. Ayarlar düşükken oyun kendisi işlemci çizebildiği halde ekran kartı kullanımını düşük tutuyor.Belirli bir seviyeye kadar ayar yükselttikçe hem işlemci hem de ekran kartı kullanımını arttırarak FPS artışı sağlayabiliyorsun.
Her oyunun ayarı işlemci ve ekran kartını kullanım biçimi farklı.
Normal koşulda işlemci sınırına takılmış oyunda ayar yükseltince FPS artmaz. Yukarıda örnek verdiğim oyun senaryoları gibi oyunun ayarlarını derinlemesine incelersen aslında bu prensip işler.