Arkadaşlar GPU çekirdek ve bellek frekansları her daim %100 performansta yani son frekans değerinde sabit olarak çalışmalıdır bu doğru, aşağı inerse performansta kayıp var demektir.. Ancak GPU kullanımı her oyunda %100 olmak zorunda değildir. %100 değilse işlemci daha düşük performansta çalışıyor anlamına gelmez her zaman.
Sorununa gelecek olursak ;
GPU kullanımı düşüşleri normal değildir. Bir soruna işaret eder.
Bizler genelde ısınma problemleri nedeniyle bu tip problemlere rastlıyoruz.
- İşlemci ısındığı taktirde frekans düşürebilir > GPU'nun isteklerine cevap verilemeyince GPU darboğaz yaşayabilir > GPU veri işleyemeyince kaynak kullanımı haliyle düşer > Bu da almış olduğun FPS değerinde düşüşlere sebep olarak kendisini belli eder.
- Aynı şekilde GPU ısındığı taktirde yine aynı döngüye yol açabilir. Çok dikkatte alınmasa da anakart fazla ısındığında da sebep olabiliyor, yeni nesil anakartlarda pek rastlamıyoruz yinede. Kulandığın anakart da güzel zaten.
- Bunun dışında RAM bellek veya depolama kaynaklı yetersizliklerde veya sorunlarda anlık FPS düşüşleri, dolaylı olarak GPU kullanım düşüşleri yaşanabiliyor.
Valley Unugine deneme sürümünü ücretsiz şekilde indiriyorsun ;
http://assets.unigine.com/d/Unigine_Valley-1.0.exe
AIDA64 deneme sürümünü de indirip kuruyoruz ;
Downloads | AIDA64
Hangi marka ekran kartı kullandığını mutlak suretle yaz. Ona göre program linki atacağım. Kullandığın işletim sistemini de bilelim.
Başka güçlü oyunlarda bu sorun oluyor mu onu da belirt. PUBG oyununa çok hakim değilim, arka planda yazılımsal bir probleme sahip olup olmadığına bakayım bu sürede.
Valley Unugine Benckmark testi sırasında sıcaklıklar ne alemde bakalım öncelikle.