Half-Life 1 oynarken çok fazla midem bulanıyor

Bunun oyunla alakası yok bir açıklamasını da bulamadım bütün ayarları denedim yer şeyi yaptım ama yine de midem bulanıyor benim de belli başlı bazı oyunla da oluyor oynamamaktan başka çözüm yok.
 
Arkadaşlar Steam indirimlerinden Half-Life 1 ve birkaç Half-Life oyunu aldım. Bugün Half-Life 1 oynamaya başladım ama oynarken çok fazla midem bulanıyor. Ne yapacağımı bilmiyorum. En fazla 10-15 dakika oynayabiliyorum. Siz oynarken sizde de böyle sorunlar var mıydı? Varsa nasıl çözdünüz bu sorunu? Umarım cevap verirsiniz.
biiraz geç oldu ama fps sabitlediğinde düzelcektir
 
Bu sorunu yaşayan Reddit'te de çok fazla kişi olmuş. Half-Life 2 oynarken bazı insanlar mide bulanması, baş dönmesi yaşamışlar. Sadece bu oyuna özel bazı insanlarda bu tarz olaylar yaşanabiliyor. Oyunda kan olmasıyla, atmosferiyle falan bir ilgisi yok. Veya korkup gerildiğimiz için midemiz bulanıp başımız dönmeye başlamıyor. FoV ayarından dolayı olduğunu söyleyenler var, bilemiyorum. Ben direkt silmiştim oyunu. Dümdüz bir yerde yürüsem bile kusasım geliyordu. Hele ki tekneyle gezdiğimiz bölüm ızdıraptı. En büyük hobisi oyun oynamak olan birisi olarak hayatımda ilk defa böyle bir şeyi Half-Life 2'de deneyimlemiştim.

Reddit'te birisi şöyle bir yazı paylaşmış:
İlk hareket hastalığım da HL2'den geldi. Nedenini anladım ama. Kaynak motoru, Unreal Engine'in aksine (gerçek dışı turnuva oyunlarında tutmazdım), ileri/geri/yan yana düğmelerini bıraktıktan sonra DEVAM EDEN bir tür karakter sallama/sallanma kullanır.

Test etmek için bunu yapabilirsiniz: HL2'de, ileri gitmek için W'yi basılı tutun, ardından bırakın. Karakterinizin yarım adım kadar ilerlemeye devam ettiğini göreceksiniz. Unreal motor oyunlarında bu olmaz (Bioshock serisi Unreal'ı kullanır, bu yüzden onları oynayabilirsiniz). Borderlands 2'de (aynı zamanda Unreal motor oyunu) hareketi, hareket düğmelerine basmayı bıraktıktan sonra biraz sallanacak/sallanacak şekilde değiştirmiş olmaları mümkündür.

ÖNEMLİ: Yürürken kameranın sallanmasında/bobunda patlama meydana geldiğinde sallama etkilerinden bahsetmiyorum. Kendimi netleştirmek istiyorum: Bu, bazı oyunlarda WASD tuşunu bıraktıktan SONRA meydana gelen bölünmüş saniye hareketiyle ilgili. Hastalık, düğmeyi bıraktığınızda beynin karakterin durmasını beklemesinden, ancak oyunun onu biraz daha hareket ettirmesinden ve beklentiyle ters düşen bunu görsel olarak işlemenizden kaynaklanır. Aynı şey bir gemide de olur - karada olduğu gibi sabit olmayı beklersiniz, ancak ek hareketler beklentinizle çelişir.

Google'nin çevirisinden çevirdim. ''Motion sickness'' diyen de var, FoV yüzünden diyen de.
Ama özellikle Half-Life 2'de bu sorunu yaşayan çok fazla kişi var.
 
Son düzenleme:
Bu sorunu yaşayan Reddit'te de çok fazla kişi olmuş. Half-Life 2 oynarken bazı insanlar mide bulanması, baş dönmesi yaşamışlar. Sadece bu oyuna özel bazı insanlarda bu tarz olaylar yaşanabiliyor. Oyunda kan olmasıyla, atmosferiyle falan bir ilgisi yok. Veya korkup gerildiğimiz için midemiz bulanıp başımız dönmeye başlamıyor. FoV ayarından dolayı olduğunu söyleyenler var, bilemiyorum. Ben direkt silmiştim oyunu. Dümdüz bir yerde yürüsem bile kusasım geliyordu. Hele ki tekneyle gezdiğimiz bölüm ızdıraptı. En büyük hobisi oyun oynamak olan birisi olarak hayatımda ilk defa böyle bir şeyi Half-Life 2'de deneyimlemiştim.

Reddit'te birisi şöyle bir yazı paylaşmış:
İlk hareket hastalığım da HL2'den geldi. Nedenini anladım ama. Kaynak motoru, Unreal Engine'in aksine (gerçek dışı turnuva oyunlarında tutmazdım), ileri/geri/yan yana düğmelerini bıraktıktan sonra DEVAM EDEN bir tür karakter sallama/sallanma kullanır.

Test etmek için bunu yapabilirsiniz: HL2'de, ileri gitmek için W'yi basılı tutun, ardından bırakın. Karakterinizin yarım adım kadar ilerlemeye devam ettiğini göreceksiniz. Unreal motor oyunlarında bu olmaz (BioShock serisi Unreal'ı kullanır, bu yüzden onları oynayabilirsiniz). Borderlands 2'de (aynı zamanda Unreal motor oyunu) hareketi, hareket düğmelerine basmayı bıraktıktan sonra biraz sallanacak/sallanacak şekilde değiştirmiş olmaları mümkündür.

ÖNEMLİ: Yürürken kameranın sallanmasında/bobunda patlama meydana geldiğinde sallama etkilerinden bahsetmiyorum. Kendimi netleştirmek istiyorum: Bu, bazı oyunlarda WASD tuşunu bıraktıktan SONRA meydana gelen bölünmüş saniye hareketiyle ilgili. Hastalık, düğmeyi bıraktığınızda beynin karakterin durmasını beklemesinden, ancak oyunun onu biraz daha hareket ettirmesinden ve beklentiyle ters düşen bunu görsel olarak işlemenizden kaynaklanır. Aynı şey bir gemide de olur - karada olduğu gibi sabit olmayı beklersiniz, ancak ek hareketler beklentinizle çelişir.

Google'nin çevirisinden çevirdim. "Motion sickness" diyen de var, FoV yüzünden diyen de.
Ama özellikle Half-Life 2'de bu sorunu yaşayan çok fazla kişi var.

Şu an yaşıyorum. O tekne bölümündeyim ve ciddi manada tuvalete gittim oyunu yarıda kesip. Ben başka bir oyunda ne böyle bir şey yaşadım ne de gördüm. Yıllardır kusmayan beni kusturacaktı oyun. Silmeyi ciddi ciddi düşünüyorum ama bitirmekte istiyorum bir yandan.
 
Şu an yaşıyorum. O tekne bölümündeyim ve ciddi manada tuvalete gittim oyunu yarıda kesip. Ben başka bir oyunda ne böyle bir şey yaşadım ne de gördüm. Yıllardır kusmayan beni kusturacaktı oyun. Silmeyi ciddi ciddi düşünüyorum ama bitirmekte istiyorum bir yandan.
Muhtemelen oyunun kare hızından kaynaklanan bir problem. Başka hiçbir oyunda olmuyor bende de.
 

Geri
Yukarı