Herhangi bir dine mensup olmayan insanlar ölümden sonrası için fikirleri nelerdir?

Sonsuz cehennem azabının yazdığı kaynağı söyleyebilir misiniz?
"Kıyâmet (mahşer) günü, kulun sorgulaması namazdan başlayacaktır. Eğer, beş vakit namazı tamam ise, felâha (cennete) kavuşacak, namazı noksan ise hâb-ü hüsranda (cehennemde) kalacaktır."

"Onlar suçlulara sorarlar: 'Sizi Sakar cehennemine sürükleyen nedir?' Suçlular şöyle cevap verirler: 'Biz namaz kılanlardan değildik.'" (Müddessir, 74/40-43).

"Bilerek namazı terkeden kimseden Allah ve Resulunün zimmeti kalkar."
(Ahmed b. Hanbel, IV, 238, VI, 461).

"Kim ikindi namazını terkederse ameli boşa gitmiş olur." (Buhârî, Mevâkît,13, 34; Nesâî, Salât,15).

Kaynak: Namaz kılmayan birisi direkt cennete girebilir mi? | Sorularla İslamiyet
 
"Kıyâmet (mahşer) günü, kulun sorgulaması namazdan başlayacaktır. Eğer, beş vakit namazı tamam ise, felâha (cennete) kavuşacak, namazı noksan ise hâb-ü hüsranda (cehennemde) kalacaktır."

"Onlar suçlulara sorarlar: 'Sizi Sakar cehennemine sürükleyen nedir?' Suçlular şöyle cevap verirler: 'Biz namaz kılanlardan değildik.'" (Müddessir, 74/40-43).

"Bilerek namazı terkeden kimseden Allah ve Resulunün zimmeti kalkar."
(Ahmed b. Hanbel, IV, 238, VI, 461).

"Kim ikindi namazını terkederse ameli boşa gitmiş olur." (Buhârî, Mevâkît,13, 34; Nesâî, Salât,15).

Kaynak: Namaz kılmayan birisi direkt cennete girebilir mi? | Sorularla İslamiyet
Sizi Sakar’a¹ sürükleyen nedir?

1- Alevli ateş, Cehennem.
“Musallin”¹den olmadık.” dediler.

1- “Musallin/salat eden; (namaz kılan) anlamında olmayıp, ibadete layık yegâne ilah olarak yalnızca Allah’a inanan; kulluğu, Allah’a yönelmeyi, dua ve ibadeti şirkten arındırılmış bir bilinçle yapan” anlamına gelmektedir. Ayetin, vahyin başlangıç dönemine ait olduğu dikkate alındığında, burada namaza vurgu yapılmış olamayacağı; musallinden kastın namaz kılan olmayacağı da anlaşılmış olmaktadır.
 
“Allah dilediğini affeder, dilediğini azaba uğratır.” (bk. Bakara, 2/284; Al-i İmran, 3/129; Maide, 5/18,40) mealindeki ayetlerde müminler söz konusudur. Çünkü kâfirlerin affı diye bir şey olmaz. O hâlde, ayetin işaretinden şunu anlıyoruz: “Allah, günahkâr müminlerden, dilediğini affeder, dilediğini azaba uğratır, daha sonra cennete alır.”

Şu hadis-i şerif bu manayı desteklemektedir. Hz. Peygamber (asm) şöyle buyurmuştur:

“Cennetlikler cennete, cehennemlikler de cehenneme girdikten (ve ancak Cenab-ı Hakk’ın bildiği bir müddet geçtikten) sonra Allah: ‘Bir hardal tanesi kadar imanı olanları cehennemden çıkarın.’ buyuracak ve çıkarılacaklardır…” (Buharî, İman, 15; Müslim, İman, 147-149).
 
(Fitne tamamen yok oluncaya ve Allah'ın dini tatbik edilinceye kadar onlarla savaşın!) [Bekara 193]
Bir konu hakkında birden fazla ayet varsa yalnızca birini dikkate alamayız. Mesela bu ayetten önce ve sonra gelen ayetleri dikkate almadan yorum yaparsak denildiği gibi Müslüman olmayanlarla savaşmamız emrediliyor şeklinde algılanabilir.
 
"Kıyâmet (mahşer) günü, kulun sorgulaması namazdan başlayacaktır. Eğer, beş vakit namazı tamam ise, felâha (cennete) kavuşacak, namazı noksan ise hâb-ü hüsranda (cehennemde) kalacaktır."

"Onlar suçlulara sorarlar: 'Sizi Sakar cehennemine sürükleyen nedir?' Suçlular şöyle cevap verirler: 'Biz namaz kılanlardan değildik.'" (Müddessir, 74/40-43).

"Bilerek namazı terkeden kimseden Allah ve Resulunün zimmeti kalkar."
(Ahmed b. Hanbel, IV, 238, VI, 461).

"Kim ikindi namazını terkederse ameli boşa gitmiş olur." (Buhârî, Mevâkît,13, 34; Nesâî, Salât,15).

Kaynak: Namaz kılmayan birisi direkt cennete girebilir mi? | Sorularla İslamiyet

(Fitne tamamen yok oluncaya ve Allah'ın dini tatbik edilinceye kadar onlarla savaşın!) [Bekara 193]
Yani fitne olmasa savaş da olmaz demek değil mi bu?
 

Geri
Yukarı