Herhangi bir dine mensup olmayan insanlar ölümden sonrası için fikirleri nelerdir?

Bir konu hakkında birden fazla ayet varsa yalnızca birini dikkate alamayız. Mesela bu ayetten önce ve sonra gelen ayetleri dikkate almadan yorum yaparsak denildiği gibi Müslüman olmayanlarla savaşmamız emrediliyor şeklinde algılanabilir.
Neden savaşıyorlar ki ? Neden putları yıktılar? Herkesin dini inancı kendine değil mi?
 
(Fitne tamamen yok oluncaya ve Allah'ın dini tatbik edilinceye kadar onlarla savaşın!) [Bekara 193]
195-196) âyetin, “...zalimlerden başkasına saldırmak yoktur” anlamındaki son cümlesi, “Size savaş açandan başkasıyla savaşmayın” şeklinde de açıklanmış olup kanaatimize göre bu yaklaşım, konumuz olan âyetlerin akışına, Kur’an’ın genel tavrına ve Hz. Peygamber’in Hudeybiye’de müşriklerle antlaşma yapması gibi tatbikatına (meselâ bk. Nisâ 4/90; Tevbe 9/1-6, 7) daha uygun düşmektedir (genişbilgi ve bu istikametteki görüşler için bk. Ateş, I, 332-338).

Yani nasıl anlamak istediğine bağlı ama bu şekilde cımbızcılık ile sadece haklı çıkmaya çalışır orta yolu bulamayız tenkit etmeden bakmanız uygundur
 
Neden savaşıyorlar ki ? Neden putları yıktılar? Herkesin dini inancı kendine değil mi?
Zaten inancını yaşayan yine özgürce yaşayabiliyordu. Kabe'deki putlardan bahsediyorsanız 5 vakit ibadet ederken döndüğünüz bir mekanın ibadet ettiğiniz tanrı ile denk tutulan heykellerle dolu olmasını ister miydiniz?

Savaşma konusuna gelirsek karşı taraf size doğru ordular gönderiyorken hiçbir şey yapmadan ölmeyi tercih edeceğinizi düşünmüyorum.
 
Zaten inancını yaşayan yine özgürce yaşayabiliyordu. Kabe'deki putlardan bahsediyorsanız 5 vakit ibadet ederken döndüğünüz bir mekanın ibadet ettiğiniz tanrı ile denk tutulan heykellerle dolu olmasını ister miydiniz?

Savaşma konusuna gelirsek karşı taraf size doğru ordular gönderiyorken hiçbir şey yapmadan ölmeyi tercih edeceğinizi düşünmüyorum.
Evet isterdim inanç özgürlüğü ne de olsa.
 
Neden savaşıyorlar ki ? Neden putları yıktılar? Herkesin dini inancı kendine değil mi?
O zamanki zalimlik de ele alınmalıdır, o putlara tapanlar kızlarını diri diri toprağa gömen insanların inançlarından. Peygamber efendimize ne kadar inanmayan olsada inkarı mümkün olmayan bir devrim yapmış halen yapıyor oradaki vahşileri medeni kılmıştır. Bunu büyükçe ateistlerden Celal şengör dahi inkar etmedi, akıllı bir adam gibi tariflerde bulundu. Bu kadar vahşi Bi millet nasıl olmuşta ıslah olmuştur
 
195-196) âyetin, “...zalimlerden başkasına saldırmak yoktur” anlamındaki son cümlesi, “Size savaş açandan başkasıyla savaşmayın” şeklinde de açıklanmış olup kanaatimize göre bu yaklaşım, konumuz olan âyetlerin akışına, Kur’an’ın genel tavrına ve Hz. Peygamber’in Hudeybiye’de müşriklerle antlaşma yapması gibi tatbikatına (meselâ bk. Nisâ 4/90; Tevbe 9/1-6, 7) daha uygun düşmektedir (genişbilgi ve bu istikametteki görüşler için bk. Ateş, I, 332-338).

Yani nasıl anlamak istediğine bağlı ama bu şekilde cımbızcılık ile sadece haklı çıkmaya çalışır orta yolu bulamayız tenkit etmeden bakmanız uygundur
Hocam mantığıma uymuyor bir yaratıcının olduğuna inanmak. İnancı olana saygı duyarım ki şahsi bir şeydir bu. Tartışmanın da anlamı yok. Yaratıcı olduğu kanıtlansa dahi ( ki bence öyle bir şey yok mitolojik şeyler) ben böyle bir yaratıcıyı reddederim.
 

Geri
Yukarı