Hobi olarak oyun yapmak çok mu uçuk?

Hocam hepsinin farkındayım ama soru biraz da şunun üzerindeydi.
Eğer buna zaman harcarsam ciddi harcarım ki daha gerekli gördüğüm hobilere ya da işlere zaman kalır mı emin değilim. En basitinden 2 saat fazladan ders çalışabilirim.(Tıp okuduğum için ders çalışmaktan başka işim yok zaten.)
Bunun yanında gitar öğrenmeye ve spora başladım. 3'ünün yanına oyun geliştirmeyi koyarsam en azından biri aksayacak. Dersler de aksar mı emin değilim ama aksamasa bile normalde 3 çalışacaksam 2 çalışmış olacağım. Yani daha faydalı ve gelecekte de işime yarayacak hobiler mi edinmeliyim kısmında tıkanıyorum..
Hobi size faydalı olmak zorunda değil. Sadece keyif almanız da yeterli. Boş zamanınızı en eğlendiğiniz şekilde değerlendirin. Kendinizi geliştirmekle bu kadar kafayı bozmaya gerek yok. Keyfinize bakın ve keyif aldığınız şeyi yapın.
 
Hobi size faydalı olmak zorunda değil. Sadece keyif almanız da yeterli. Boş zamanınızı en eğlendiğiniz şekilde değerlendirin. Kendinizi geliştirmekle bu kadar kafayı bozmaya gerek yok. Keyfinize bakın ve keyif aldığınız şeyi yapın.
Hocam sadece gelişim anlamında değil.
En basitinden yeni bir müzik aleti çalmaya da yeni bir dil öğrenmeye de çalışıyorum ama her şey bir anda ve bir arada olmuyor maalesef. Bir süreliğine de olsa bazı şeylerden feragat etmek gerekiyor ama ben hangisinden etmem lazım bilemiyorum bir türlü..
 
Herkes güzel şeyler yazmiş bende ufak bir şeyler paylaşmak isterim 2 yıldır araliklarla oyun geliştiren birisiyim ilk başta bende senin gibiydim ancak ben Unity ile başlamayi düşünüyordum birkaç eğitim videosu learn. Unity ve Technopat'da birkaç gezinme sonucu karar verip üretmeye başladım. Ilk olarak yapacağin şey bana kalirsa çok proje geliştirmek. Benim uyguladiğim ve bence faydali olduğunu düşündüğüm sevdiğin oyunlarin özelliklerinin benzerliklerini yapman. Mesela CS:GO'da kutu açmayi seviyorsun bunun sisteminin benzerini kendin yapmaya çaliş hatta kendin de bir şeyler ekleyerek daha da geliştirebilirsin.
 
Hocam sadece gelişim anlamında değil.
En basitinden yeni bir müzik aleti çalmaya da yeni bir dil öğrenmeye de çalışıyorum ama her şey bir anda ve bir arada olmuyor maalesef. Bir süreliğine de olsa bazı şeylerden feragat etmek gerekiyor ama ben hangisinden etmem lazım bilemiyorum bir türlü..
Hepsini deneyecek zamanınız var. Hepsini aynı anda yaparsanız hiçbirinden keyif almazsınız. Birer hafta verin istediğiniz hobilere. Hoşunuza gidenle devam edin.
 
Herkes güzel şeyler yazmiş bende ufak bir şeyler paylaşmak isterim 2 yıldır araliklarla oyun geliştiren birisiyim ilk başta bende senin gibiydim ancak ben Unity ile başlamayi düşünüyordum birkaç eğitim videosu learn. Unity ve Technopat'da birkaç gezinme sonucu karar verip üretmeye başladım. Ilk olarak yapacağin şey bana kalirsa çok proje geliştirmek. Benim uyguladiğim ve bence faydali olduğunu düşündüğüm sevdiğin oyunlarin özelliklerinin benzerliklerini yapman. Mesela CS:GO'da kutu açmayi seviyorsun bunun sisteminin benzerini kendin yapmaya çaliş hatta kendin de bir şeyler ekleyerek daha da geliştirebilirsin.
Hepsini deneyecek zamanınız var. Hepsini aynı anda yaparsanız hiçbirinden keyif almazsınız. Birer hafta verin istediğiniz hobilere. Hoşunuza gidenle devam edin.
Hocam ben yıllar önce daha çocukken Unreal işe bu işlere girmiştim. Hayalim hala da devam eden şekilde yapabilirsem co-op yapamazsam singleplayer bir korku oyunu yapmaktı.
Ama bu noktada amacım hiçbir zaman para olmadı. Sadece insanların ürettiğim şeyleri tüketmesini seviyorum.
İşte tam bu noktada ortaya en büyük çekincem çıkıyor. Acaba zamanım boşa gider mi demeden edemiyorum.
Mesela daha yeni bir gitar aldım ve öğrenirken çok eğleniyorum. Aynı şekilde oyun yaparken de çok eğleniyordum(O zamanlardan hiçbir şey kalmadı aklımda :D Sadece blueprint çalıştığımı hatırlıyorum)
Ama iş bittiğinde, bundan 2-3 yıl sonra keşke uğraşmasaydım, vaktim boşa gitti demekten çok çekiniyorum.
Çünkü iyi bir iş çıkarsam bile insanların haberdar olmama ihtimali de var. Şirketler gibi marketing yapma şansım da yok.
Yani Çekincem yapamamaktan ziyade uğraştığım şeyleri yeterince insana ulaştıramayıp sonunda boşa gitmesi ki muhtemelen hayatımın hiçbir bölümünde bu öğrendiklerimi kullanmayacağım.

Dediğim gibi tıp okuyorum ve bundan 10 yıl sonra keşke boşa uğraşmak yerine daha çok ders çalışsaydım ya da en azından daha kendimi geliştirecek bir şey öğrenseydim demek istemiyorum.
 
Hocam ben yıllar önce daha çocukken Unreal işe bu işlere girmiştim. Hayalim hala da devam eden şekilde yapabilirsem co-op yapamazsam singleplayer bir korku oyunu yapmaktı.
Ama bu noktada amacım hiçbir zaman para olmadı. Sadece insanların ürettiğim şeyleri tüketmesini seviyorum.
İşte tam bu noktada ortaya en büyük çekincem çıkıyor. Acaba zamanım boşa gider mi demeden edemiyorum.
Mesela daha yeni bir gitar aldım ve öğrenirken çok eğleniyorum. Aynı şekilde oyun yaparken de çok eğleniyordum(O zamanlardan hiçbir şey kalmadı aklımda :D Sadece blueprint çalıştığımı hatırlıyorum)
Ama iş bittiğinde, bundan 2-3 yıl sonra keşke uğraşmasaydım, vaktim boşa gitti demekten çok çekiniyorum.
Çünkü iyi bir iş çıkarsam bile insanların haberdar olmama ihtimali de var. Şirketler gibi marketing yapma şansım da yok.
Yani Çekincem yapamamaktan ziyade uğraştığım şeyleri yeterince insana ulaştıramayıp sonunda boşa gitmesi ki muhtemelen hayatımın hiçbir bölümünde bu öğrendiklerimi kullanmayacağım.

Dediğim gibi tıp okuyorum ve bundan 10 yıl sonra keşke boşa uğraşmak yerine daha çok ders çalışsaydım ya da en azından daha kendimi geliştirecek bir şey öğrenseydim demek istemiyorum.
Uğraştığınız şey size keyif verdiyse boşuna uğraşmak denemez buna. Kaliteli zaman geçirmek denir. Oyununuz görsel olarak biraz göze hitap etmeye başladığında ya da istediğiniz mekanikeler oturmaya başladığında technopat-twitter-youtube gibi yerlerde paylaşarak kitle edinmeye başlayabilirsini. Ancak oyunun marketingi yorucu bir iş olduğundan ilk aşamada oyunu iyi bir şekilde ilerletmeye bakmanızı tavsiye ederim.
 

Geri
Yukarı