Oyunun çıktığı etiketi, yani rol yapma oyunu etiketini görmezden gelirseniz ortalamanın biraz üstü bir oyun. Ama doğal olarak rol yapma oyunu etiketini görüp ona göre eleştirirseniz elimizde epey zayıf bir oyun kalıyor.
Oyunda doğru düzgün diyalog seçeneği yok, zaten olsa bile hiçbir şeyi değiştirmiyorlar. Başlangıç sınıflarının değiştirdiği tek bir kilit görev dışında oyunda RPG denen bir şey yok, diğer karakterlerle ilişki yaşama olayı bile yok mesela. Harita kilitli alanlarla dolu ve kilit açma özelliğini aldığınızda da organik olan hiçbir şey yok. Gider okul müdürünün yanında bile okul kapılarının kilitlerini açabilirsiniz kimse bir şey demez, öğretmenin yanında öğretmenin kendi sandığını yağmalayabilirsiniz kimse bir şey demez. Ee madem bunlar önemsizdi gizliliği neden ayrı bir görevle öğrettiniz, neden ona göre bölüm dizayn edip görev bittikten hemen sonra o görevi serbestçe gezilebilir hale geri getirdiniz, o bölüm hep girilmesi yasak bir alan olarak kalsaydı mesela, o bölümde gezinmesi sadece o görev için mi yasaktı?
Açık dünyası da birbirini tekrar eden boş içeriklerle dolu, completionist ruhum olduğundan dolayı başarımları fulledim ve 95 adet aynı Merlin Triallerini yaparken ne kadar baydım anlatamam. Hatta oyun ilk çıktığında Harry Potter temalı Far Cry olduğunu söylemiştim, bu söylemimin hala arkasındayım, büyücü teması geçirilmiş olunca çok eleştiri almıyorsun galiba enteresan.
Şahsi fikrim hiç değilse RPG anlamında Kingdom Come: Deliverance bu oyundan çok çok daha iyidir. İnceleme güzel ve üzerine uğraşılmış, fakat daha ilk cümlede bile bu yapıma "şaheser" dediğinizden sizinle aynı fikirde olamıyorum maalesef. RPG alanında bir şaheser varsa o kesinlikle Hogwarts Legacy olamaz.