1) Unreal engine 4 kullanıyorum ve sahneyi yaptıktan sonra ışıkları hesaplaması için render diyebileceğimiz bir built işlemi yapıyorum. Bu işlem çoklu çekirdeği destekliyor. Yani çoklu çekirdek performansı biraz önemli. Şu an kullanmakta olduğum i7 2600K’da (4.6Ghz) bu işlem 7-8 dakikadan uzun sürmedi şimdiye kadar. Bunu göz önünde bulundurursak İ7 6700K ve 5820K arasındaki fark da 10-15 saniye mi olur bu işlem için düşünürsek?
i7 5820K da 6 çekirdek 4.4 Ghz'de çalışsa, i7 6700K'da ise 4 çekirdek 4.8-5Ghz'de çalışsa İ7 6700K'nın çekirdek başına düşen performansın fazla olmasının etkisiyle çoklu çekirdek performansı i7 5820K'ya yetişebilir mi?
2) Çift GTX 980Ti kullanacağım bu sistemde ve OC yapmayı düşünüyorum tabikide. 1400 küsur Mhz'lerde kullanırım oyunlarda tahminimce. Sıvı soğutmaya geçince bu frekans biraz daha artabilir. Böyle bir kullanımda 4.8-5Ghz de çalışan i7 6700K mı yoksa 4.4-4.5Ghz’de çalışan i7 5820K mı daha az darboğaz yapar yani hangisiyle daha çok fps alırım? Yoksa ikisi arasında kayda değmeyecek kadar az bir fark mı olur? (2-3 fps) Bu durum Windows 10’da nasıl olur?
Ve Bildiğiniz üzere Windows 10 çıktı, hala 8.1'deyim ben taşlar yerine oturana kadar biraz daha sabredebilirim 10'a geçmek için.
1)Windows 10'da durumlar nasıl? Çok çekirdek, çekirdek başına düşen performanstan daha mı önemli? Oyunlarda yaşanacak olan FPS artışının fazla olması için çekirdeğin mi fazla olamsı gerekiyor?
2)Sistemin hızı, programların açılış kapanış pratikliği vs İşlemci çekirdeği fazla olursa daha mı stabil oluyor? Yoksa SSD takınca 4 çekirdekli CPU ile 6 çekirdekli CPU arasında performans farkı çok hissadilmiyor mu bu konuda? (Samsung Evo 840 SSD’m var)
Bu konularda da bilgilendirirseniz sevinirim.
@Recep Baltaş @Ali Güngör