Çözüldü İleride Unreal Engine kullanacak birisi Unity ile pişmeli mi?

Bu konu çözüldü olarak işaretlenmiştir. Çözülmediğini düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.

Ebu Zalim

Decipat
Katılım
9 Eylül 2022
Mesajlar
2.265
Çözümler
9
Bir insan düşünün ki artık hayatını oyun yapmaya verecek. Ömrünü bu uğurda tüketecek.
Şimdi;

Başlarda hızlı öğrenip, firmalardan iş veya kendi uygulamalarına sponsor alabilmek için Unity3D ile projeler yapmak mı yoksa çok zamana ve sabra mâl olsa bile başlangıcı direkt olarak Unreal Engine ile yapmak mı?

Bu kişi hakkında bilgi vereyim belki yanıtlar daha isabetli olur.
  • Kodlama bilmese de akış diyagramını ve işin matematiğini az buçuk biliyor.
  • Sıfır bilgi ile bu işlere girişmemiş daha önce 2 oyun motorunu da indirip sadece Terrain ile haritalar yapmaya çalışmış.
  • Kararlı birisi. Kendinde bu yeteneği keşfetmiş, yılmadan azimle çalışacak.
  • Parasız geçirebileceği süre maximum 1 yıl. Ne öğrenecekse bu süre zarfında öğrenecek.
  • Çizim ve oyun tasarım hakkında kabiliyetli. Gelecekte büyük işler yapmak isteyen birisi.
Şimdi bu eleman direkt olarak Unreal ile başlasa, başlarda 2D oyun yapacak diyelim. 1 sene yeter mi? Unreal bir tık ağır gelmez mi? Kararlı dedik ama içindeki bu alevi Unity körüklerken bu söndürmez mi? Yoksa Unity ile hızlı başlangıç yapıp ufak ufak 2D oyunlar çıkarıp sonra 3D için Unreal'e mi geçmesi lazım?

Fikirleriniz nedir arkadaşlar?

Unity.jpg
 
Çözüm
Sebebi basit bir yazılım dili öğrenmek sadece o dilin yazım kurallarını öğrenmek demektir. Bu şey gibi bir örnek Çincenin yazım kuralları, noktalama işaretleri zordur ben en iyisi Türkçeninkini öğrenerek başlayayım. Eğer hedefin Çincenin yazım kurallarını öğrenmek ise Türkçeninkini öğrenmen senin amacında + değer oluşturmaz. Buna karşı argüman olarak insanlar genelde programlama dünyasına alışılmak için, aşinalık kazanmak için kolay dil tercih edilmeli diyorlar ama böyle bir kavram yok yani başlangıç dili olsun alışma dili olsun. Evet öğrenmesi bir nebze daha zor diller vardır c++ şüphesiz onlardan biri fakat bir dilin syntaxından (yazım dili kurallarından) korkarak yola çıkmak apayrı bir seviye bana göre. E Syntaxdan korkuyorsan algoritma çözmen gerektiğinde ne yapacaksın? syntax öğrenmekten 10 kat daha zordur algoritma çözme yeteneği kazanmak.
Bir insan düşünün ki artık hayatını oyun yapmaya verecek. Ömrünü bu uğurda tüketecek.
Şimdi;

Başlarda hızlı öğrenip, firmalardan iş veya kendi uygulamalarına sponsor alabilmek için Unity3D ile projeler yapmak mı yoksa çok zamana ve sabra mâl olsa bile başlangıcı direkt olarak Unreal Engine ile yapmak mı?

Bu kişi hakkında bilgi vereyim belki yanıtlar daha isabetli olur.
  • Kodlama bilmese de akış diyagramını ve işin matematiğini az buçuk biliyor.
  • Sıfır bilgi ile bu işlere girişmemiş daha önce 2 oyun motorunu da indirip sadece Terrain ile haritalar yapmaya çalışmış.
  • Kararlı birisi. Kendinde bu yeteneği keşfetmiş, yılmadan azimle çalışacak.
  • Parasız geçirebileceği süre maximum 1 yıl. Ne öğrenecekse bu süre zarfında öğrenecek.
  • Çizim ve oyun tasarım hakkında kabiliyetli. Gelecekte büyük işler yapmak isteyen birisi.
Şimdi bu eleman direkt olarak Unreal ile başlasa, başlarda 2D oyun yapacak diyelim. 1 sene yeter mi? Unreal bir tık ağır gelmez mi? Kararlı dedik ama içindeki bu alevi Unity körüklerken bu söndürmez mi? Yoksa Unity ile hızlı başlangıç yapıp ufak ufak 2D oyunlar çıkarıp sonra 3D için Unreal'e mi geçmesi lazım?

Fikirleriniz nedir arkadaşlar?

Eki Görüntüle 1631434
5 yıllık oyun yapma deneyimime göre, unity ile sadece 2D oyunları yapma kararını aldım. UE4 bana kalırsa 3D çok daha iyi. Ayrıca unitye 1 sene yetmez, 2-3 senedir daha doğru düzgün öğrenemedim. Bence UE4 ogren, zaten elinde sonunda UE4e bu işte devam edersen geçeceksin. UE4de en azından güzel yapımlarda çıkartırsin.
 
Aslında göreceli bir konu. Ben şahsen işe yeni başlayanların Unity kullanarak pişmesi ve proje oluşturmasını daha mantıklı buluyorum. Ek olarak sahip olunan teçhizat konusunda Unity biraz daha bütçe dostu. Belki de Unreal'a geçmek istemeyeceksin bile.
 
Ustam ciddi bir şekilde cevap verir misin? Konu önemli. Yapılan bir yanlış çok vakte mal olur.

Bence Unreal'e yatırım yap. Önü açık olduğunu düşünüyorum. Gittikçe topluluğu da teknolojiside gelişiyor. Artık film sahneleride bile Unreal Engine ile yapıldığını görebiliyoruz. Unity'e ametör demek istemiyorum fakat Unreal'e göre daha basit. Unreal'i öğrenmek Unity öğrenmek kadar zor. Bilgisayarın iyi ise ve daha güzel grafiklerde bir şey yapmak için Unreal ile çalışmak daha iyi olur. Onun dışında hangi oyun motorunu kullandığının benim için çok bir önemi yok.

Modelleme için ise Blender'ı öneririm.
 
Aslında göreceli bir konu. Ben şahsen işe yeni başlayanların Unity kullanarak pişmesi ve proje oluşturmasını daha mantıklı buluyorum. Ek olarak sahip olunan teçhizat konusunda Unity biraz daha bütçe dostu. Belki de Unreal'a geçmek istemeyeceksin bile.
Teçhizatta sıkıntı yok. Burada tek önemli husus 1 yıllık vakti en iyi şekilde değerlendirmek. Unity ile projeler üretse sponsor alacak, tanınacak. Linkedin gibi yerlerde profili olacak. Yani Unity ile başlangıcı ferah yapmak mı yoksa uzun, zahmetli ama ödülü sağlam olan ağır yolu seçmek mi?

Unreal seçse başlarda Blueprint ile ne yapabilir? Yeter mi?

Bence Unreal'e yatırım yap. Önü açık olduğunu düşünüyorum. Gittikçe topluluğu da teknolojiside gelişiyor. Artık film sahneleride bile Unreal Engine ile yapıldığını görebiliyoruz. Unity'e ametör demek istemiyorum fakat Unreal'e göre daha basit. Unreal'i öğrenmek Unity öğrenmek kadar zor. Bilgisayarın iyi ise ve daha güzel grafiklerde bir şey yapmak için Unreal ile çalışmak daha iyi olur. Onun dışında hangi oyun motorunu kullandığının benim için çok bir önemi yok.

Modelleme için ise Blender'ı öneririm.
Modelleme'de 3D Max'ı önerir misin? Blender zaten kullanılacak ama 3D Max hakkında ne diyorsun?
 
Unity veya Unreal birinden diğerine geçmek için bir basamak değildir, ikisi de temelde oyun geliştirmek için geliştirilmiş yazılımlar.

Çok klişe bir cevap vereceğim, mobilde hypercasual/casual/midcore projeler geliştirmek istiyorsan Unity, bunları öğrenmek daha kolay ama profesyonelleşmek zor.
PC/Konsol oyunları geliştireceksen Unreal, öğrenmesi de profesyonelleşmeside zor, zaten Unreal'da daha çok specialist oluyorsun, yani motorun tamamını biraz biraz bilmektense sadece bir konuda uzman olmak daha çok işe yarıyor. Unity daha generalist bir yaklaşıma sahip.

Özetle zaten Unreal'da PC/Konsol oyunu geliştireceksen, önce Unity öğreneyim sonra da Unreal geçerim mantığı çok yanlış, her türlü zorlanacaksın bari vakit kaybetme direkt Unreal ile başla.
 
Teçhizatta sıkıntı yok. Burada tek önemli husus 1 yıllık vakti en iyi şekilde değerlendirmek. Unity ile projeler üretse sponsor alacak, tanınacak. LinkedIn gibi yerlerde profili olacak. Yani Unity ile başlangıcı ferah yapmak mı yoksa uzun, zahmetli ama ödülü sağlam olan ağır yolu seçmek mi?

Unreal seçse başlarda Blueprint ile ne yapabilir? Yeter mi?

Modelleme'de 3D Max'ı önerir misin? Blender zaten kullanılacak ama 3D Max hakkında ne diyorsun?

Ücretleri çok yüksek. Blender beleş:)
 

Yeni konular

Geri
Yukarı