Intel Q6600 CPU GT 730'da darboğaz yapar mı?

Intel Quad CPU Q6600 GT730 u kaldırır mı?

  • Kaldırmaz

    Oy: 0 0,0%

  • Oy verenlerin toplamı
    14
Arkadaşlar, Intel Q6600 CPU GT 730'da darboğaz yapar mı?
Bottleneck Calculator - PC Builds burdan darboğazı hesaplayın arkadaşlar. en garantisi şu.
1-msi afterburner adlı programı indirin
2-cpu yük, gpu yük, gpu hızı, gpu bellek hızı ile sistem bellek, gpu ve cpu sıcaklıklarını ekranda izleyin.
özellikle kastığı andaki gpu ve cpu yüklerine bakın. eğer gpu yuzde 100 iken cpu da yuzde 100lere yakınsa işlemci ekran kartının yolladığı fpsleri gücü yetmediği için yeterince çizemediğinden işleyemez ve dar boğaz yaparak normalde 60 fps verecekken 30-40a düşürerek verir ve frame atlar. frame atlaması takılması anlamına gelir. ancak işlemci yüzde yüze ulaşmıyorsa fakat ekran kartı yüzde yüz iken takılıyorsa bu sefer ekran kartı dar boğaz yapıyor demektir. ekran kartı genelde pixel işleyen rop ünitesinin azlığından dolayı takılma yapar.ekran kartı alırken 2020 senesi için ropun minimum 32 olsun ki her oyunu en azından giriş seviyesinde açsın. 64 alınki orta vadeli olsun. 96 üstü alırsanız uzun vadeli oyun oynarsınız. sizin gt730 işlemciniz sadece 8 rop birimine sahip. bence sebebi bu.16 ropunuz olsa belki kasmaz. tabi gpunuzun saat hızı da önemli çünkü gpu hızı ile ropu çarptığınızda ekran kartınızın pixel işlem gücü ortaya çıkar. gpununz saat hızı ile tmuyu çarptığınızda da texel işleme gücü ortaya çıkar. işte teklemeye sebep olan bu pixel ve texel işlem gücü yetersizlikleridir. ha birde rop ve tmu ünite sayıları yeterli olsa bile ekran kartının bellek band genişliği de önemli; eğer oyunun gerektirdiği band genişliği bu band genişliğinin de üzerindeyse yine takılmalar yaşanır ama bu daha zor bi ihtimaldir. ayrıca sizin gt840 128değil 64bit bellek band arabirimine sahip olduğu için bellek band genişliğini yarı yarıya düşürür ve dar boğazını tetikler.buna takılmamak için de en az 128bitlik mümkünse 256bitlik ram veriyolu birimi olan ekran kartı alın. ama en önemlisi ekran kartınınzın kaç gigapiksel ve kaç gigatexel işleyebildiğidir.önem seviyesine göre sıralarsak
1-kaç gigatexel(en önemlisi bu değerdir) şu anki ideal değerler. 32gpixel
2-kaç gigatexel(2incil değer atfeten gösterge) 64gigapixel
3-bellek band genişliği ne kadar? 128 GB/sn
4-kaç shader ünitesi var?(şekillendirme ünitesi son ütücü gibi :) )
5-kaç merkez işlem ünitesi var? (CU) olarak geçer. bu da işlemci çekirdeği olarak kısmen düşünülebilir. 4. ve 5. üniteler performanstan çok kararlılığı ve sürekliliği sağlar diyebiliriz.
 

Dosya Ekleri

  • Ekran Görüntüsü (60).png
    Ekran Görüntüsü (60).png
    243,5 KB · Görüntüleme: 48
  • Ekran Görüntüsü (74).png
    Ekran Görüntüsü (74).png
    98,8 KB · Görüntüleme: 54
Son düzenleme:
Uyarı! Bu konu 5 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Geri
Yukarı