İhtiyaçlarınıza göre belirlenir. Siz bir işlemciden ne bekliyorsunuz, önemli olan bu. Render mı yapacaksınız yoksa sadece oyun mu oynayacaksınız? Bu tür şeyler kriter olarak söylenebilir.
Not: Frekans diyeceklere söyleyim, Intel'ın 2.9'luk işlemcisi 4.0'lık Ryzen işlemcileri geçiyor. Frekans bir kısas değildir. Önemli olan Tekli/Çoklu çekirdek performansıdır.
Hayır, önemli olan: Transistör sayısı, çekirdek sayısı ve frekans. Intel eskiden oyunlarda tekli çekirdek performansının FPS'e doğrudan etkisi sayesinde oyun için daha iyiydi çünkü oyunlar tek çekirdek kullanırlardı ama şu an çoklu çekirdek performansı daha önemli ( yeni nesil oyunlarda ) bu yüzden Ryzen işlemciler yeni nesil oyunlarda daha iyi. Transistörler arasındaki mesafe ne kadar az olursa o kadar iyi olur ama 40 milyar transistörü olan bir işlemciye hele ki 7nm ise yüksek frekans verdiğinde ıpc oranı düşer ( veri doğruluğu ).
Intel 2020'de halen 14nm işlemciler üretiyor ve bu yüzden daha fazla frekans verebiliyor. Bunu gözümüze soka soka sitesine koyuyor. Bu konuda bilgisi olmayan insanlar bu işlemci hızlı diye iyi olduğunu zannediyorlar ama değil.
AMD 5950XT işlemcisiyle Intel'i 7nm işlemci yapmaya zorluyor, Intel frekans işinden vazgeçmezse pahalı anakartlar ve sıvı soğutucular alınmadan hızlanamadığı için batar.
Bir örnek vereyim: İki araba var. Birinin beygiri 100, diğerinin 200 ama 100 beygir olanın Tork'u 200. 200 beygirlik olanın Tork'u ise 100. insanlar 200 beygir olanı iyi zannederler, daha yüksek hızlara çıkabilir ama 100 beygir olan yük altında sağlam fark atar, dik yokuşlara tırmanır. İşte o dik yokuşlara tırmanan ise AMD.
İhtiyaçlarınıza göre belirlenir. Siz bir işlemciden ne bekliyorsunuz, önemli olan bu. Render mı yapacaksınız yoksa sadece oyun mu oynayacaksınız? Bu tür şeyler kriter olarak söylenebilir.
Not: Frekans diyeceklere söyleyim, Intel'ın 2.9'luk işlemcisi 4.0'lık Ryzen işlemcileri geçiyor. Frekans bir kısas değildir. Önemli olan Tekli/Çoklu çekirdek performansıdır.
Hayır, sen biraz yanlış anlatmışsın. Önemli olan transistör sayısı, çekirdek sayısı ve frekans. Intel fanboyu olduğun belli. 2.9 GHz eski bir işlemci. Ryzen 4GHz ise yenidir ve Intel asla geçmez. Renderden bahsediyorsan Intel Xeon W işlemciler sadece render odaklı oldukları için ayrıca bir sürü çekirdeğe sahip oldukları için hızlı çalışamazlar.
Başıma gelmedi, RTX 2070 ile 1080P'de kullanıyorum. 6/12 şilemciler size sahte algı oluşturuyor oyunlarda. Hyperthread veya izlekler kapalı vs. açık oyun testleri var bir sürü. Oyuna etkileri yok bu izlek ve threadlerin anladığım kadarıyla. Uygulamalar kullanıyor bunları, orası ayrı. MSI Afterburner'da işlemci kullanım yüzdesi düşük görünüyor sadece bu thread veya izlekler sayesinde oyun oynarken.
İzlek ile thread aynı şey.