İşlemcilerin artık FPS'e daha fazla etki etmesi

lengthok

Hectopat
Katılım
30 Eylül 2019
Mesajlar
2.580
Makaleler
5
Merhabalar, 2015 yılında i5 4460 ve 750 Ti barındıran bir sistem toplamıştım. O zamanlar en güçlü oyun işlemcisi i7 4790K idi. Fakat o zamanlar orta segment işlemciler ile yüksek segment işlemciler oyun içinde FPS'e bu kadar çok etki etmiyordu. Dün 5600X ve 3700X karşılaştırmasını izledim ve arada gerçekten çok uçuk fark var. Bunun sebebi sadece işlemcilerin çok daha fazla güçlenmesi mi? Oyunlara çok daha fazla müdahale etmeye başladılar eski nesillere göre.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Merhabalar, 2015 yılında i5 4460 ve 750 Ti barındıran bir sistem toplamıştım. O zamanlar en güçlü oyun işlemcisi i7 4790K idi. Fakat o zamanlar orta segment işlemciler ile yüksek segment işlemciler oyun içinde FPS'e bu kadar çok etki etmiyordu. Dün 5600X ve 3700X karşılaştırmasını izledim ve arada gerçekten çok uçuk fark var. Bunun sebebi sadece işlemcilerin çok daha fazla güçlenmesi mi? Oyunlara çok daha fazla müdahale etmeye başladılar eski nesillere göre.

Sanırım oyunların çoklu çekirdeğe göre FPS vermesi.
 
Her oyunda aynı etkiyi yapmıyor. İşlemcilerin tekli çekirdek gücü ve çoklu çekirdek gücü arttığından dolayı daha fazla FPS veriyor.
 
Bildiğim kadarıyla, karşılaştırmalar yapılırken ekran kartından dolayı yavaşlama olmasın diye 1080p gibi "düşük" çözünürlüklerde yapılır. Bunun etkisi olabilir.
 
Hocam aynı şey benim de çok garibime gidiyor. Eskiden işlemci ekran kartını besleyebiliyorsa işlemci yükseltmek pek işe yaramazdı. Artık öyle değil.
 
Oyunlar iş yükünü bölmeyi öğrendiler. Bu arada iş yükleri de arttı. Yapay zekalar gerçekten yapay zeka gibi davranmaya başladılar, oyundaki başka unsurların kendi algoritmaları olmaya başladı, bir yandan anti-hile ve anti-korsan yazılımları çalışmaya başladı. Aynı zamanda çizilecek nesnelerin her birini teker teker ekran kartına sipariş etme görevi de işlemciye ait. Oyunlardaki nesnelerin sayısının da sürekli arttığını düşünürsek işlemcilere düşen yük arttı.

Yeni çıkan oyunların tamamı hem çoklu çekirdeğe yayılıyor hem de her bir çekirdekten yüksek performans bekliyor.

Buna, biraz da Kapitalizm'in size sürekli yeni donanım aldırmak isteyen tavrından kaynaklı gereksiz yüklenmeleri de ekleyin. Sonuçta işlemci ihtiyacı exponansiyel olarak büyümüş oldu.
 

Geri
Yukarı