Konu tamamen bilinçsizce açılmış.
Teknik olarak ise hiç açıklama yapılmamış.
Bir oyun, resim (GFX gibi) dosyaların render edilmesi ile oluşur. Resimler haricinde ses akışları olsun, oyun data akışları olsun hepsi işlemci marifeti ile yapılmaktadır.
Grafik oluşumlarının tamamlanması sonucunda elde edilen resim kareleri, ekran kartına gönderilir. Ekran kartımızın gücü doğrultusunda, işlemci tarafından elde edilmiş resim kareleri UPSCALLING edilerek ekrana verilir. Ekran kartları aynı zamanda 3D çizimi de yapabilmektedir. Bu yetenek ekran kartlarındaki PIXEL FILLRATE değeri ile ölçümlenebilmektedir.
Bir oyun, yapılışında çoklu işlemci gücü kullanabiliyorsa, çok çekirdekli işlemciler son derece önem arzetmektedir. Hatta bu konuda yıllar önce çift CPU kullanabilen sistemler de bulunmaktaydı.
Tek çekirdek gücü ile 2X resim oluşturulabiliyorsa, 8 çekirdek ile 2X8=16 kere hızlı karelerin oluşturulması sağlanabilir.
Bu hesaplama relatif olsa da, sistem yapılandırılması sonucunda elde edilebilecek çoklu çekirdek performansının çarpan değeri etkendir. (Bu değeri benchmark testlerinde her kişi kendisi yapmalıdır)
Tek çekirdek performans değeri, tüm çekirdek performans değerine tam denk geliyorsa, Yani tek çekirdeğimiz 2X ve 4 çekirdeğimiz varsa ve sonuç 8X ise sistem yapılandırılmamız mükemmel demektir.
(Bakınız cinebench MP sonucu)
Bir ekran kartı ise iki şekilde ölçümlenebilir.
1) Texture akıtma yeteneği.
İşlemci tarafından oluşturulmuş veya hazır halde sunulan texture akışları, ekran kartının bu yeteneği doğrultusunda ölçülebilir.
2) Pixel doldurma yeteneği.
Ekran kartının kendi marifeti ile ekrana yapabildiği çizim için toplamda kaç adet nokta çizimi yapabildiğinin ölçüsüdür.
Bu iki değerin ne olduğu, sistem yapılandırması doğrultusunda, GPU-Z ve benzeri uygulamalarla ölçülebilir. Bu değerleri veren bir site ile karşılaştırma yapıldığında, verilen değerlerden daha düşük değer görüyorsak, ekran kartımızın yapılandırılması yanlış yapılmış demektir.
Konu içeriğinde bahsi geçen monitörlerin genel performanslarla hiçbir etkisi yoktur. Ancak sistem yükünü belirleyen aygıt monitör olduğu için, yüksek çözünürlüklü sistemlerde, sistem yükü daha fazla olacaktır. Bahsedildiği gibi, şu marka monitör, şu özelliklerdeki monitörler kavramı bilimsel değildir.