Kısasa Kısas Hakkındaki Düşünceleriniz

Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Dostum, "ne olursa olsun" böyle bir şey yapılmamalı. Milyonları götürmüş olsa da eli kesilmemeli. Benim savunduğum kısasa kısas; Suçsuz bir insanı öldüreni öldürmek, suçsuz bir insana kezzap fırlatana kezzap fırlatmak, tecavüz edeni hadım etmek gibi. Para çalmanın sonu el kesmeyle bitmemeli. Hapis ya da maden işçiliği çok daha uygun.

Dediğim gibi kolay kolay el kesilmez. Hapis ya da maden işçiliği daha uygun evet. ( Had sınırı aşmamışsa )
 
Kesinlikle günümüze uygun değil. Mesela eli kesilen bir adamın hırsız olmadığı ortaya çıktı. Adamın elini geri verebilecek misiniz?
 
Kesinlikle günümüze uygun değil. Mesela eli kesilen bir adamın hırsız olmadığı ortaya çıktı. Adamın elini geri verebilecek misiniz?

Zaten hırsızlığı kesin suretle anlaşıldıktan sonra eli kesiliyor. O kadar kolay değil.
 
Benim de basit bir sorum var dostum ya suçlayan kişi iftira attıysa, yani ya yanılırsak nasıl geri alacağız o zaman?
 
Benim de basit bir sorum var dostum ya suçlayan kişi iftira attıysa, yani ya yanılırsak nasıl geri alacağız o zaman?

Bunun için delil sistemi var. Ayrıca had sınırı var. Her hırsızın eli kesilmez kesin suretle hırsızlığı anlaşılırsa farklı ceza yollarına gidilir.
 
Siz diyorsunuz ki adam 3-4 kere çalmış sonra kesilecek bir yeri kalmamış ama bir şekilde o haliyle çalmış.
O ayrıntıyı yazan benim, bilseydim benim buna yazmamı bahane göstereceğinizi yazmasaydım o noktayı, bu ayrıntı hadisi yalanlamıyor. Sizin güvenilir kaynaklar bunları yazıyor işte, bu örnekler istisna değil.

Katledilmedi zaten? Sizin dediğiniz olay "kesin" olmamakla beraber bir din elçisinin böyle bir şey yapmayacağını da düşünmek gerekiyor.
Tecridi Sarih, Nesai, Ebu Davud önemli kaynaklar yalan zaten. Din elçisi de bu uygulamaları yapmıştır tıpkı günümüz şeriat ülkelerde uygulandığı gibi. Tabii size göre din elçiniz asla kısasta uygulamamıştır, recm, zina yapanları da öldürmemiştir size göre. Hiç okumadığınız için kaynakları ne sunulsa da hep bir yalanlama çabası içinizdesiniz maalesef.
Aynı Muhammed, hırsıza lanet olsun. Bir yumurta da çalsa eli kesilir, bir ip de. Nitekim çok değersiz kalkan birinin elini de kesmiştir.(Tecrid-i Sarih)

Abdullah bin Mesud anlatıyor "Peygamber bize, bir müslüman, ancak katil olursa veya dul ya da evli olup zina yaparsa, ya da dinden çıkarsa o zaman öldürülür, bunlar dışında öldürülmez dedi diye aktarıyor.(Tecridi Sarih)

Buhari: Biz hac ibadeti yerine getirdikten sonra Beytullah'a vardık, o zaman Ömer halife idi. Kabe'de bir hutbe okudu, hutbesinde şu konuya değindi: Peygamber de zina suçundan dolayı insanları recmle idam etti, biz de halife olarak bunu uyguladık.
 
Kesinlikle günümüze uygun değil. Mesela eli kesilen bir adamın hırsız olmadığı ortaya çıktı. Adamın elini geri verebilecek misiniz?
Mantıklı bulduğum kısasa kısasta hırsızın elini kesmek yok. Buna ben de karşıyım. Sağlam delillerin verdiği güvenceyle kısasa kısas uygulansa iyi olur bence.
 
Benim de basit bir sorum var dostum ya suçlayan kişi iftira attıysa, yani ya yanılırsak nasıl geri alacağız o zaman?
Her ceza karşılığında karşılığında idam verilmiyor zaten :)
Suçu "kesin" kanıtlanamamışsa, had sınırı aşılmamışsa, eli kesilmez; daha makbûl cezalar verilir.
 
Bunun için delil sistemi var. Ayrıca had sınırı var. Her hırsızın eli kesilmez kesin suretle hırsızlığı anlaşılırsa farklı ceza yollarına gidilir.

Tamamda onlarca örnek çıkıyor yıllar sonra suçsuz olduğu kanıtlanan insanlar oluyor. Her delil kesin değildir.
 
Zaten hırsızlığı kesin suretle anlaşıldıktan sonra eli kesiliyor. O kadar kolay değil.
Karar verici illa ki hata yapacaktır. Tek bir kişinin bile haksız yere eli kesilse bu uygulama yanlıştır bana göre. Çünkü geri dönüşü yoktur.
 
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.

Geri
Yukarı