Korku oyunları neden modern olmaz?

Çünkü bilim geliştikçe korkutulan şeylerin aslında safsata ve zırvadan ibaret olduğu anlaşıldı. Bundan dolayı modern korku oyunları daha çok gerilim olur, bir varlığa dayanmaz. Ama classic öyle mi? Cinden tut şeytana, zombisinden yaratığına çeşit çeşit mübarek.

Modern bir yere cin vb. ( zombi gibi değil) koyunca bence daha korkunç oluyor.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Çünkü bilim geliştikçe korkutulan şeylerin aslında safsata ve zırvadan ibaret olduğu anlaşıldı. Bundan dolayı modern korku oyunları daha çok gerilim olur, bir varlığa dayanmaz. Ama classic öyle mi? Cinden tut şeytana, zombisinden yaratığına çeşit çeşit mübarek
Ne alakası var hocam, bir oyunda bir şeye korkacaksanız, o şeyin gerçekte safsata veya zırva olup olmadığına bakarak mı korkuyorsunuz? Amnesia: The Dark Descent oynarken Servant Grunt gerçekte var mı yok mu diye düşünmüyorum şahsen, o böğürtü sesi ve karanlık kale ortamı geriyor, korkutuyor, peşimden kovalarken bana yetişir mi korkusu, o şey safsata veya zırva olsa da olmasa da oluyor. Zombi teması çok klişeye vurulduğu için korkunç değilmiş gibi geliyor, fakat iyi bir yapımcının elinde o da gayet korkunç olabilir.

Cin, şeytan, hayalet gibi oyunda gözle görülmeyen fakat sürekli varlığını orada hissettirecek şekilde insanı geren, ya da oyuncunun hayatındaki pişmanlıklar şeklinde kendini gösteren yaratıkların olması problem değil, korkunçluktan da bir şey götürmüyor.

Zaten herhangi bir olağanüstülük olmazsa neyden, niye korkasınız, gerilesiniz? Bir varlığa, tehdit eden bir unsura dayanmadan nasıl gerilmeyi, korkmayı planlıyorsunuz?
Yapanlar var ama küçük oyun yapımcıları. 90% classic yapılıyor.
Peki ya neden?
Modernden kasıt nedir? Eğer neden yeni korku oyunu çıkmıyor diye soruyorsanız, çünkü para getirmiyor. Battle Royale ya da birbirinin aynısı FPS oyunu yapıp 50-60 dolardan millete kakalamak varken kimse o kadar uğraşmak istemiyor, haklılar da. Korku oyunu sektörünü indie yapımcıların ele geçirmesi bence daha iyi zaten. Misal Activision'un 10 senede çıkaracağı leş korku oyununu Frictional tek eliyle tokatlar.
 
Korku oyunları yerine gerilim daha çok tercih edilir. İnsanlar hem hikayeye odaklanır hem gerilir ama korku varsa sadece etrafına bakar ve jump scare yiyecek miyim sorusuyla dolaşır. Büyük yapımcılar genelde gerilim tercih eder. Türkler ise cin, dabbe tercih eder. Çünkü, aslında çünküsü yok. Yapamıyoruz.
 
Çünkü bilim geliştikçe korkutulan şeylerin aslında safsata ve zırvadan ibaret olduğu anlaşıldı. Bundan dolayı modern korku oyunları daha çok gerilim olur, bir varlığa dayanmaz. Ama classic öyle mi? Cinden tut şeytana, zombisinden yaratığına çeşit çeşit mübarek
O kadar alakasız ki. :D İstediğin kadar bilim insanı ol korku psikolojiktir ve doğruyu bilsen bile aklın sana türlü oyunlar oynamaya devam edecek. Şizofren bir karakteri oynayabiliriz, bu modern olamaz mı?
 

Yeni konular

Geri
Yukarı