Laptop ne kadar arayla temizlenmeli?

alparo

Centipat
Katılım
12 Mayıs 2019
Mesajlar
415
Makaleler
1
Hocam zaten olay bu birçok kişi o değiştirme işini yapıyor ve kullanıcılar da asla fark etmiyor.
Tamam ama adam böyle bir şey yapmadı.Eski laptobumu en az 10 kere bilgisayarcıya götürdüm, götürdüğüm gibi de geri aldım.Bilgisayarcıların bazılarının gizlice parça değiştirmesi hepsini dolandırıcı yapmaz sonuçta.
 

Aenzzy

Picopat
Katılım
12 Ocak 2021
Mesajlar
887
Makaleler
1
Çözümler
4
Yer
Doğum günü evi.
Her ay yazılımsal temizlik, 4-6 ayda bir kir temizliği ve her sene macun değişimi bence en ideali.
genelleme yapacağım, servisler dahil işini düzgün yapan bilgisayarcıya henüz rastlamadım. Kendin öğrenip yaparsan senin için daha iyi ve ucuz olacaktır. Eğer Premium bir laptopa sahip değilsen ve elin bu işlere yatkınsa, dikkatli olduğun zaman bozabileceğin pek bir parça yok. Sadece dikkatli olman gerek. Eski laptopumu defalarca söktüm topladım, hala taş gibi çalışıyor.

Evet hocam 4 sene önce laptop almıştım malum menteşe problemi çıktı ve yaptıramadık içindeki SSD'yi alayım diye açmaya kalkıştım nasıl açtıysam hiçbir çatlak büyümedi ve sorunsuzca çıkarmıştım :D
Tamam ama adam böyle bir şey yapmadı.Eski laptobumu en az 10 kere bilgisayarcıya götürdüm, götürdüğüm gibi de geri aldım.Bilgisayarcıların bazılarının gizlice parça değiştirmesi hepsini dolandırıcı yapmaz sonuçta.
Hocam ben 4 sene önce tanıdık bi adama götürüyodum her format attığında HDD nin boyutu değişiyordu.
 

botstepz

Centipat
Katılım
26 Ekim 2020
Mesajlar
1.634
Çözümler
1
Tamam ama adam böyle bir şey yapmadı. Eski laptopumu en az 10 kere bilgisayarcıya götürdüm, götürdüğüm gibi de geri aldım. Bilgisayarcıların bazılarının gizlice parça değiştirmesi hepsini dolandırıcı yapmaz sonuçta.

Çoğunluk böyle diye böyle bir yorum yapılıyor yoksa hepsi hırlı hırsız demiyoruz. Siz namuslusuna denk geldiyseniz ne mutlu size umarım herkese böyle kişiler denk gelir.

Hocam bu teknik servis falan yalan ya adam ekran kartını çıkarttı 200TL istiyor.
Üstelik ben ona çıkart demedim tamir et dedim, şimdi tamir olsaydı oyunları oynarken bu kadar çile çekmeyecektim. :(
artık bilgisayarımı hep kendim tamir ediyorum.
Para vermeye, RAM'i çaldırmaya gerek yok. :D

Sadece ekran kartı çıkartma ücreti için 200 TL'mi istedi? Bence bir konu açında ifşa edin yetkili servisi böyle bir saçmalık olamaz.
 

keremkarakaya

Hectopat
Katılım
10 Nisan 2020
Mesajlar
4.949
Çözümler
29
Yer
Istanbul
Laptop ne sıklıkla temizlenmeli? Ayrıca bir bilgisayarcıya götürsem sorun çıkar mı?

Termal macun temizliği ve sıklığı kullanılan macun kalitesine göre değişir. Isı iletkenlik seviyesi düşük olan bir macun kullanıldığı zaman bunun en geç 6 ayda bir yenisi ile değiştirilmesini öneririm. Isı iletkenlik seviyesi yüksek pahalı bir macun kullanıldıysa yenisini 1-1.5 sene sonra sürebilirsiniz.
Fan temizliği 6 ayda bir süpürge ve fırça yardımıyla yapılmalı. Bunların dışında ekstra bir fiziksel bakıma ihtiyaç gerekmiyor.
 

shush

Decipat
Katılım
15 Ağustos 2019
Mesajlar
1.143
Çözümler
6
Yıllardır tanıdığım bir bilgisayarcı SSD takıyorum diye iki HDD'yi cukkalamış. Siz siz olun, bilgisayarcıya bilgisayardan anlamayanı göndermeyin.
 
KS
denizliklik

denizliklik

Yoctopat
Katılım
17 Nisan 2021
Mesajlar
3
Her ay yazılımsal temizlik, 4-6 ayda bir kir temizliği ve her sene macun değişimi bence en ideali.
genelleme yapacağım, servisler dahil işini düzgün yapan bilgisayarcıya henüz rastlamadım. Kendin öğrenip yaparsan senin için daha iyi ve ucuz olacaktır. Eğer Premium bir laptopa sahip değilsen ve elin bu işlere yatkınsa, dikkatli olduğun zaman bozabileceğin pek bir parça yok. Sadece dikkatli olman gerek. Eski laptopumu defalarca söktüm topladım, hala taş gibi çalışıyor.

Bende Nirvana S500 var kasa nasıl çıkarılıyor hiçbir anlatıma rastlamadım.
 

Hüseyin42

Kilopat
Katılım
21 Şubat 2015
Mesajlar
4.828
Makaleler
12
Çözümler
35
Yılda 1 ideal laptop masaüstü gibi toz çekmez zaten. Birde masaüstüne göre çok hassaslar, aç kapa yaparken menteşelerine ya da zorlayıp plastiklerine zarar verebilirsiniz. 2.el değerini düşürür. Klavye, touchpad gibi yerlerin bağlantı noktaları emanet duruyor onu geri takayım derken elinizde bile kalabilir yüzlerce model olduğu için yedeğini de bulmak imkansız. Anlamıyorsanız bir bilene yaptırın.
 
Yukarı