Çözünürlük ne kadar artarsa ekran kartına binecek yük artacağından FPS o kadar düşer. Gökhan'ın da dediği gibi "çözünürlük ne kadar artar ise ekran kartı o kadar fazla iş ile uğraşmak zorunda kalır". Günümüz monitörleri ve ekran kartı sürücüleri standart 60Hz monitörler üzerine bu sistemi kurmuşlar. Şu an ki monitörler eski mantık tüplü monitörlerin yaptığı gibi yatay hesaplamayla ekran görüntülerini vermektedirler. Ekran kartın çok iyi ve güçlü bir ekran kartı olsa bile monitörün 60Hz olursa, monitör güçlü olan ekran kartının gönderdiği sinyallere yetişemeyecek ve "tearing" dediğimiz yırtılma efekti meydana gelecek, bu da oyunun tadını kaçıracaktır. Zaten yırtılma efektine dikkat ederseniz yatay biçimde oluyor, bu da yukarıda bahsettiğim yatay hesaplama olayıdır. Fakat bu yırtılma efektini FPS'yi 60'a sabitleyerek (oyunlardaki bir ayar olan V-sync= Açık) kurtulabilirsiniz bunun sayesinde FPS'niz güçlü grafik olan yerlerde 60'ın altına düşer fakat üzerine çıkamaz. Öte yandan performansta da biraz kayıplar olacaktır. Bu da tearing (yırtılma) olayını ortadan kaldırır. Monitörün 120Hz, 144Hz gibi değerlere sahip olursa, monitörün ekran kartıyla yakın senkron olarak bu tearing (yırtılma) efektini minimuma indirebilir. Şu an bu yırtılma efektini kabul edilebilir bir tek nVidia G-sync teknolojisi bitirebiliyor.