Çünkü mobil platformun yapısı böyle. PS Vita'yı da öldüren şey aslında buydu.
Mobil oyuncu saatlerce oyun oynamak, bir hikayeyi takip etmek istemez. Ya da bir hikaye takip edecekse bile bu bildiğimiz oyunlardaki gibi olmaz.
Mobil oyuncu bulduğu boşluklarda (Toplu taşımada giderken, birini beklerken v.b) girip oyununa bakar çıkar. Öyle bir oyuna oturup gömülebilecek olsa zaten gider onu bilgisayarda ya da sabit konsolda oynar.
O yüzden mobil oyunun çok kafa yormayacak, girip 5 dakika veya yarım saat bakılıp çıkılabilecek bir şey olması gerekir.
Bir de mobil cihazlar her daim internete bağlı olduğu için insanlar AAA oyun parasını oyundaki tek bir mücevher paketine ya da bir skine gözü kapalı gömebiliyorlar. E firmalar da AAA oyun yapmanın maliyetine ve riskine girene kadar milletin içindeki rekabet duygusunu kaşıyacak çok basit bir oyun yapıp parayı çuvalla götürmeyi tercih ediyorlar.