Neden İnsan olarak yaratıldık?

Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Abdestsiz ezbere veya kur'an yazılı bir yere bakarak okuyabilir.
Eğer cünüp ise ezbere veya bakarak dua niyetine sadece dua ayetlerini okuyabilir.
Abdestsiz kur'ana el sürülmez ancak temiz bir bez ile veya kalem gibi bir vasıta ile sayfalar çevrilebilir.
 
Son düzenleme:
Aşağıda yazdığım yazıyı okuyan kişinin Müslüman olacağını varsayarak yazdım. Bu yüzden Müslüman olmayan veya Allah'a inanmayan okurlar lütfen yazan kişinin Müslüman olduğunu ve ona göre yazdığını bilerek okusun.

Kuran okumanın günah olması?

Arkadaşlar Türkiye'de maalesef çok yanlış bir düşünce var o da Kuran'ın Arapça okununca sevap olması ve asıl Kuran okumanın Arapça olması.

Zuhruf-3: "Ki zaten Biz, onu anlayabilesiniz diye Arapça bir hitap kıldık."
Yusuf-2: "Biz onu Arapça bir hitab olarak indirdik: belki bu sayede, kafanızı kullanırsınız."

Kuran'da Allah; Kuran'ı anlayalım diye Arapça indirdiğini söylüyor. Yani eğer bunu indiği zamanı ve yeri olarak düşünürsek Kuran anlayalım diye indirildi. Arapçasını okumayın demiyorum asla, fakat Kuran'ı okuyup hiçbir şey anlamadıktan sonra hiçbir manası kalmıyor.

Özellikle Allah'ın sözü olan Kuran'ı kerimi yalnızca kutsal koruyucu bir kitap olarak görüp, hiçbir şey anlamadan sadece Arapçasını okuyup; Din'i insanlar tarafından yazılmış olan hadis kitapları v.b. kaynaklarla öğrenmeye çalışmayı Allah'a ve Kuran'a saygısızlık olarak görüyorum.

Bazı görüşlerde ise Kuran'a dokunmak için abdestli olunmak gerektiği, Kuran'ı Türkçe okuyunca sevap kazanmadığınızı belirtiyorlar. Ben bunları Kuran'ı okumaya ve anlamaya engel olarak görüyorum.

İslam dinini ve Allah'ın belirttiği şekilde yaşamayı öğrenmek için ilk okumamız gereken kaynağın Kuran olduğunu kavradıktan sonra kader konusuna geçebiliriz.

"Madem Allah benim cehenneme gideceğim biliyor, beni neden yarattı/neden yaşıyorum?" sorusuna geleneksel kader anlayışı ile cevap vermeye kalkarsak karşıdaki kişiyi ateist yapmak için elimizden geleni yapmış oluruz.

Geleneksel kader anlayışı nedir?
"Allah yazdı, biz de oynuyoruz. Kaderimizde bu varmış. Kaderim böyle ne yapayım."
Yukarıdaki örneklerle gayet açık sanırım.

Peki olması gereken ve Allah'ın Kuran'da belirttiği kader anlayışı nedir?
Kader kelimesini direkt Arapçadan çevirdiğimizde "ölçü, nizam" anlamları çıkıyor.
Bu da demek oluyor ki aslında kader Allah'ın bizim için önceden koyduğu ölçüler ve düzenlemeler. Mesela ne zaman nerede hangi ailede doğacağımızı biz belirlemiyoruz. Bunu Allah belirliyor. Yolda giderken birden kafamıza şimşek düşmesi ve ölmemiz de kader oluyor yani bunu da Allah belirlemiş oluyor. Fakat bizim kendi irademizle yaptığımız şeyleri Allah böyle yapalım diye belirlediğinden değil, tamamen kendimiz istediğimiz için yapıyoruz. Ve buradaki kader Allah'ın bunu yapacağımızı biliyor olması. Çünkü Allah için zaman kavramı yoktur ve geçmiş ile geleceği o yarattığı için ne olacağını da bilir.

Bu konuda hemen şöyle bir soru yöneliyor: "Madem Allah ne olacağını biliyor, neden yaşıyoruz? Direkt cehenneme veya cennete girelim."

Zaman kavramının bizim için olduğunu düşünürsek bu soruyu direkt çürütmüş oluyoruz. Ben cehenneme gittim fakat sebebi ney? Diye sorduğumuzda cevabı kendimiz de bilmemiz gerekiyor. Bunun için kendi irademizle neler yaptığımız tamamen bize kalmış oluyor. Kısacası dünya; ahiretin tarlasıdır. Ne ekersen onu biçersin.

"Adem ile Havva hata yapmış tamam da ben neden Dünya'dayım?"
Böyle bir soru sorduğunuz anda Kuran'a yönelin.
Aslında herkes şöyle biliyor değil mi:
- Hz. Adem ve Havva cennetteydi, Şeytan da cennetteydi, Şeytan Adem'e yasak elmadan yemesini söyledi, Adem yasak elmadan yedi, Adem ve Havva cennetten atıldı ve dünyaya geldi.

Buna neden inanıyoruz? Çünkü yıllardır böyle anlatılıyor. Fakat bunu incelediğimiz anda bir mantık hatasını farketmemiz gerekiyor. Şeytan nasıl cennette bulunabiliyor? Zaten İnsan(Adem) yaratıldıktan sonra İblis onları kıskanıp Şeytan olmadı mı? Şeytanın cennet gibi bir mekanda bulunması imkansız bir şey değil mi?

Bu mantık hatasını farkettiğimiz anda Kuran'da geçen cennet kelimesinin anlamına bakıyoruz ve orada kullanılan anlamın "ağaçlarla kaplı, yüksekte bulunan bahçe" anlamına geldiğini görüyoruz. Yani bu olay tamamen Dünya'da yaşanıyor ve Adem, Şeytan'a uyduğu için o güzel yüksekteki bahçeden indiriliyor ve dünyadaki sıradan bir yere geliyor.

Peki sonrasında Adem ne yapıyor? Tabi ki tövbe ediyor. Adem tövbe ettikten sonra Allah onu affediyor ve adem peygamber olmuş oluyor. Yani buradan çıkaracağımız sonuç, her insan günah işleyebilir/şeytana uyabilir fakat tövbe ederse Allah affeder. Allah'ın merhameti sonsuzdur.

Benden şimdilik bu kadar. Bildiklerimi ve tamamen kendi düşüncelerimi aktardım.
Yanlış bildiğimi düşündüğünüz yerler varsa lütfen belirtin ben de araştırayım.

Abdestsiz ezbere veya kuran yazılı bir yere bakarak okuyabilir.
Eğer cünüp ise ezbere veya bakarak dua niyetine sadece dua ayetlerini okuyabilir.
Abdestsiz kurana el sürülmez ancak temiz bir bez ile veya kalem gibi bir vasıta ile sayfalar çevrilebilir.
Bu konuda bence son derece yanlış düşünüyorsunuz.
Cünüp olma durumunu anlayabilirim fakat Allah yalnızca namaz kılacağımız zaman abdest almayı farz kılmıştır. Hiçbir ayette Kuran okumadan önce veya Kuran'ı ellemeden önce abdest alın yazmıyor. Ayrıca "temiz bir bez ile veya kalem gibi bir vasıta ile sayfalar çevrilebilir." böyle bir düşünce nasıl olabilir? Yani bu çocuk oyuncağımı abdest yok diye kalemle değiştirince bir şey olmuyor?

Lütfen bir konu hakkında Kuran'da araştırmadan kesin yorumlar yapmayın. Çünkü "Abdestsiz kurana el sürülmez" diyerek sanki bunun günah olduğunu söylemişsiniz gibi oluyor ve bu tamamen Allah'a şirk koşmaktır.

Allah'ın Kuran'da yapılmasını yasakladığı hiçbir şey günah değildir.

(Birkaç kişi bana "ama peygamber efendimizin yasakladığı şeyler de günah" diyecektir, onlara cevabım Allah peygamberden daha iyi biliyor ve eğer bir şeyi yasaklıcaksa Kuran'da belirtir.)


Düzenleme: Yazdıklarımdan ötürü Kuran'a saygısızlık yaptığımı, peygamberlere saygısızlık yaptığımı veya kadere inanmadığımı iddia edecek olan şahıslara şimdiden cevap vermek istiyorum ben öyle bir şey yaptığımı düşünmüyorum ve sizleri Kuran okumaya davet ediyorum.
 
Kader olayına farklı bir perspektiften bakmak gerekli.
Biz Allah yazdığı için yapıyoruz değil de, Allah bizim ne yapacağımızı daha biz yaratılmadan bildiği için kader denilen şey var.
 
Aşağıda yazdığım yazıyı okuyan kişinin Müslüman olacağını varsayarak yazdım. Bu yüzden Müslüman olmayan veya Allah'a inanmayan okurlar lütfen yazan kişinin Müslüman olduğunu ve ona göre yazdığını bilerek okusun.

Kuran okumanın günah olması?

Arkadaşlar Türkiye'de maalesef çok yanlış bir düşünce var o da Kuran'ın Arapça okununca sevap olması ve asıl Kuran okumanın Arapça olması.

Zuhruf-3: "Ki zaten Biz, onu anlayabilesiniz diye Arapça bir hitap kıldık."
Yusuf-2: "Biz onu Arapça bir hitab olarak indirdik: belki bu sayede, kafanızı kullanırsınız."

Kuran'da Allah; Kuran'ı anlayalım diye Arapça indirdiğini söylüyor. Yani eğer bunu indiği zamanı ve yeri olarak düşünürsek Kuran anlayalım diye indirildi. Arapçasını okumayın demiyorum asla, fakat Kuran'ı okuyup hiçbir şey anlamadıktan sonra hiçbir manası kalmıyor.

Özellikle Allah'ın sözü olan Kuran'ı kerimi yalnızca kutsal koruyucu bir kitap olarak görüp, hiçbir şey anlamadan sadece Arapçasını okuyup; Din'i insanlar tarafından yazılmış olan hadis kitapları v.b. kaynaklarla öğrenmeye çalışmayı Allah'a ve Kuran'a saygısızlık olarak görüyorum.

Bazı görüşlerde ise Kuran'a dokunmak için abdestli olunmak gerektiği, Kuran'ı Türkçe okuyunca sevap kazanmadığınızı belirtiyorlar. Ben bunları Kuran'ı okumaya ve anlamaya engel olarak görüyorum.

İslam dinini ve Allah'ın belirttiği şekilde yaşamayı öğrenmek için ilk okumamız gereken kaynağın Kuran olduğunu kavradıktan sonra kader konusuna geçebiliriz.

"Madem Allah benim cehenneme gideceğim biliyor, beni neden yarattı/neden yaşıyorum?" sorusuna geleneksel kader anlayışı ile cevap vermeye kalkarsak karşıdaki kişiyi ateist yapmak için elimizden geleni yapmış oluruz.

Geleneksel kader anlayışı nedir?
"Allah yazdı, biz de oynuyoruz. Kaderimizde bu varmış. Kaderim böyle ne yapayım."
Yukarıdaki örneklerle gayet açık sanırım.

Peki olması gereken ve Allah'ın Kuran'da belirttiği kader anlayışı nedir?
Kader kelimesini direkt Arapçadan çevirdiğimizde "ölçü, nizam" anlamları çıkıyor.
Bu da demek oluyor ki aslında kader Allah'ın bizim için önceden koyduğu ölçüler ve düzenlemeler. Mesela ne zaman nerede hangi ailede doğacağımızı biz belirlemiyoruz. Bunu Allah belirliyor. Yolda giderken birden kafamıza şimşek düşmesi ve ölmemiz de kader oluyor yani bunu da Allah belirlemiş oluyor. Fakat bizim kendi irademizle yaptığımız şeyleri Allah böyle yapalım diye belirlediğinden değil, tamamen kendimiz istediğimiz için yapıyoruz. Ve buradaki kader Allah'ın bunu yapacağımızı biliyor olması. Çünkü Allah için zaman kavramı yoktur ve geçmiş ile geleceği o yarattığı için ne olacağını da bilir.

Bu konuda hemen şöyle bir soru yöneliyor: "Madem Allah ne olacağını biliyor, neden yaşıyoruz? Direkt cehenneme veya cennete girelim."

Zaman kavramının bizim için olduğunu düşünürsek bu soruyu direkt çürütmüş oluyoruz. Ben cehenneme gittim fakat sebebi ney? Diye sorduğumuzda cevabı kendimiz de bilmemiz gerekiyor. Bunun için kendi irademizle neler yaptığımız tamamen bize kalmış oluyor. Kısacası dünya; ahiretin tarlasıdır. Ne ekersen onu biçersin.

"Adem ile Havva hata yapmış tamam da ben neden Dünya'dayım?"
Böyle bir soru sorduğunuz anda Kuran'a yönelin.
Aslında herkes şöyle biliyor değil mi:
- Hz. Adem ve Havva cennetteydi, Şeytan da cennetteydi, Şeytan Adem'e yasak elmadan yemesini söyledi, Adem yasak elmadan yedi, Adem ve Havva cennetten atıldı ve dünyaya geldi.

Buna neden inanıyoruz? Çünkü yıllardır böyle anlatılıyor. Fakat bunu incelediğimiz anda bir mantık hatasını farketmemiz gerekiyor. Şeytan nasıl cennette bulunabiliyor? Zaten İnsan(Adem) yaratıldıktan sonra İblis onları kıskanıp Şeytan olmadı mı? Şeytanın cennet gibi bir mekanda bulunması imkansız bir şey değil mi?

Bu mantık hatasını farkettiğimiz anda Kuran'da geçen cennet kelimesinin anlamına bakıyoruz ve orada kullanılan anlamın "ağaçlarla kaplı, yüksekte bulunan bahçe" anlamına geldiğini görüyoruz. Yani bu olay tamamen Dünya'da yaşanıyor ve Adem, Şeytan'a uyduğu için o güzel yüksekteki bahçeden indiriliyor ve dünyadaki sıradan bir yere geliyor.

Peki sonrasında Adem ne yapıyor? Tabi ki tövbe ediyor. Adem tövbe ettikten sonra Allah onu affediyor ve adem peygamber olmuş oluyor. Yani buradan çıkaracağımız sonuç, her insan günah işleyebilir/şeytana uyabilir fakat tövbe ederse Allah affeder. Allah'ın merhameti sonsuzdur.

Benden şimdilik bu kadar. Bildiklerimi ve tamamen kendi düşüncelerimi aktardım.
Yanlış bildiğimi düşündüğünüz yerler varsa lütfen belirtin ben de araştırayım.


Bu konuda bence son derece yanlış düşünüyorsunuz.
Cünüp olma durumunu anlayabilirim fakat Allah yalnızca namaz kılacağımız zaman abdest almayı farz kılmıştır. Hiçbir ayette Kuran okumadan önce veya Kuran'ı ellemeden önce abdest alın yazmıyor. Ayrıca "temiz bir bez ile veya kalem gibi bir vasıta ile sayfalar çevrilebilir." böyle bir düşünce nasıl olabilir? Yani bu çocuk oyuncağımı abdest yok diye kalemle değiştirince bir şey olmuyor?

Lütfen bir konu hakkında Kuran'da araştırmadan kesin yorumlar yapmayın. Çünkü "Abdestsiz kurana el sürülmez" diyerek sanki bunun günah olduğunu söylemişsiniz gibi oluyor ve bu tamamen Allah'a şirk koşmaktır.

Allah'ın Kuran'da yapılmasını yasakladığı hiçbir şey günah değildir.

(Birkaç kişi bana "ama peygamber efendimizin yasakladığı şeyler de günah" diyecektir, onlara cevabım Allah peygamberden daha iyi biliyor ve eğer bir şeyi yasaklıcaksa Kuran'da belirtir.)


Düzenleme: Yazdıklarımdan ötürü Kuran'a saygısızlık yaptığımı, peygamberlere saygısızlık yaptığımı veya kadere inanmadığımı iddia edecek olan şahıslara şimdiden cevap vermek istiyorum ben öyle bir şey yaptığımı düşünmüyorum ve sizleri Kuran okumaya davet ediyorum.
Zaten cevap yazarken kendi görüşünüzü yazdığınızı belirtmişsiniz.

Ben ise kendi görüşümü değil, hakkında islam alimleri tarafından kesin hüküm verilmiş ictihad edilmiş cevapları ve kararları yazdım.

Araştırın hak verirsiniz kardeş.
 
Zaten cevap yazarken kendi görüşünüzü yazdığınızı belirtmişsiniz.

Ben ise kendi görüşümü değil, hakkında islam alimleri tarafından kesin hüküm verilmiş ictihad edilmiş cevapları ve kararları yazdım.

Araştırın hak verirsiniz kardeş.
İslam alimi dediğin insan kim ki "kesin hüküm" veriyor? Allah dışında kimse bir şeyi günah kılamaz. Ben buna inanıyorum ve hangi İslam alimi olursa olsun bir şeyi Kuran'da yazmamasına rağmen günah olarak söylüyorsa ben ona inanmam.

Ayrıca sen alimler tarafından verilen kararları yazıyorsan ben de Kuran'da Allah tarafından söylenmiş şeylerden bahsediyorum.
 
Arkadaşlar merhaba. Allah'a inanan bir insanım ancak 3-4 yıldır aklımı karıştırıyordu bu soru. Adem ile Havva hata yapmış tamam da ben neden Dünya'dayım? Kimse bana gelmek ister misin demedi. Hiçbir şey bilmeyerek sınava sokuldum diye düşünüyordum. Sorumun cevabını aldım. Sizin de olmuştur mutlaka hayatı sorgulayan sorularınız. Çünkü insan sorgulamazsa, insan olmaz. Sorgulayıp, en doğru olanı yapmak için yaratılmışız. Benim gibi, Türkiye yaşayıp, hayatın anlamını, din adına yapılan yanlışlardan bıkmış, kendini boşluğa bırakmış gibi yaşayıp giden arkadaşlar için şu videoyu izlemelerini cidden öneriyorum.

Ayrıca size bir kaç şey daha sormak istedim. Kur'an-ı Kerim'i bilgisayar üzerinden Türkçe okursak günah işlemiş olur muyuz? Bilgi almak, okuyup öğrenmek için okuyacağım.
Arkadaşım öncelikle Selamun Aleyküm soruya gelicek olursak sen neden mi sınava tutuluyorsun işte cevabı Allah bizi yaratırken bunların olacağını biliyordu ve senin bu soruyu sorcam çok yanlış bazı şeyleri düşünmemen lazımdır eğer İslama inanıyorsan saçma soruları düşünmiceksin örneğin Allah ı kim yarattı gibisinden sorular düşünmüceksin ve yine soruya gelirsek Dinimiz İslamda Kader ve Kaza diye bir inanış vardır eğer Kadere ve Kazaya inanıyorsan bu soruya cevap bulabilirsin her insanın bir kaderi vardır yani ileride kimle evleneceğin senin bellidir ama sen bilemezsin Allah bilir yani Hz Ademin dünyaya ineceği belliydi Allah bunu ona göre yarattı eğer o dünyaya inmeseydi bizde inmicektik tövbe haşa melek gibi direkmen onlar cennette yaşıcaklardı onun için Allah ona bir kader verdi ve birde irade dediki Allah C.C bu meyveden yeme irade yüzünden ve kaderinde yazdığı sebepten dolayı dünyaya geldi. Yani bunları Allah bilerek yaptı daha detaylı bir cevap arıyorsan İslami forumlara bak yada bir hacı hocaya sor daha çok cevap için..

Abdestli okumak daha sevap diyorlar. Abdestsiz sorun olacağını düşünmüyorum.
Abdestsiz Kuran a bilene ellenmez o abdest almadan okunur cevabını verdiyse size birisi çok yanlış cevap vermiş lütfen mezhebinize göre doğru cevaplar arayın.
 
Hangi mezheptensiniz?
Bu soruya cevabım "Müslümanlık" olacak.

Çünkü ben tek bir mezhepe bağlı kalmayı doğru bulmuyorum. Mesela bana sorsanız Hanefi mezhepine göre namaz kılıyorum ama parmağımın ucu kanadığında abdestimin bozulmadığına inanıyorum. Aynı şekilde bir kadına değdiğimde de bozulmadığına inanıyorum.

Yani hiçbir mezhepe mensup değilim. Bana doğru gelen görüşleri kendime kabul ediyorum. Ki en mantıklısı da bu çünkü hiçbir insan ne %100 doğrudur ne de %100 yanlıştır. İlla bir yanlış olabilir o mezhepte ve ben bir insan tarafından oluşturulmuş bir mezhepe bütünüyle uymam. Bana uygun gelen yanlarına uyarım, uygun gelmeyen yanlarına uymam.
 
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.

Geri
Yukarı