Neden NVIDIA?

Olay 10 FPS değil.Olay adam gibi oynamak.Sen 6700xt yerine 3070-3070 ti alırsan drop yiyerek oynayacaksın pikselleşmeler olacak VRAM darboğažından dolayı.Rt açacam diye seçtiğin 3070 ekran kartında RT açtığında foto çekeceksin.
Asıl konu bu, Nvidia sorunsuz derken drop yememek, pikselleşme olmaması gibi şeyleri kapsıyor zaten. Bu sebeple yayıncılar imkanı oldukça Nvidia kart alıyorlar. Yayın esnasında oyun veya başka bir sebeple sorunla uğraşmak istemiyor. AMD kullanana da bir şey demem, ürüne lafım. Aynı şekilde Nvidia kullanan da enayi vs. değil. Tercih meselesi. 486 DX-66 işlemciden beri takip ediyorum bilgisayar dünyasını ama eski ATI şimdinin AMD'si rakibine göre daha fazla VRAM verirdi veya daha yüksek BIT'e sahipti ama pratikte rakibi Nvidia daha iyidi çoğunlukla. BF 2042 oynuyorum 1080P'de 8 GB RTX 2070 ile oyunlarda VRAM kullanımı yarısını ancak buluyor. Oyunda ayarları arttırdıkça FPS düşüyor ama VRAM'den dolayı kısıtlanma durumu yok. VRAM her şeyi çözen ilaç değil yani. Optimizasyon özürlü bir kaç oyunun VRAM kullanımına bakıp endişelenmemek lazım.
 
Asıl konu bu, Nvidia sorunsuz derken drop yememek, pikselleşme olmaması gibi şeyleri kapsıyor zaten. Bu sebeple yayıncılar imkanı oldukça Nvidia kart alıyorlar. Yayın esnasında oyun veya başka bir sebeple sorunla uğraşmak istemiyor. AMD kullanana da bir şey demem, ürüne lafım. Aynı şekilde Nvidia kullanan da enayi vs. değil. Tercih meselesi. 486 DX-66 işlemciden beri takip ediyorum bilgisayar dünyasını ama eski ATI şimdinin AMD'si rakibine göre daha fazla VRAM verirdi veya daha yüksek BIT'e sahipti ama pratikte rakibi Nvidia daha iyidi çoğunlukla. BF 2042 oynuyorum 1080P'de 8 GB RTX 2070 ile oyunlarda VRAM kullanımı yarısını ancak buluyor. Oyunda ayarları arttırdıkça FPS düşüyor ama VRAM'den dolayı kısıtlanma durumu yok. VRAM her şeyi çözen ilaç değil yani. Optimizasyon özürlü bir kaç oyunun VRAM kullanımına bakıp endişelenmemek lazım.
Nerde anca yarısına geliyor ? Unreal engine 5 oyunlarda zaten VRAM doluyor.Rdr 2 de bile 6 VRAM kullanıyor.Rt özelliğine sahip olan tüm oyunlarda 8 VRAM ölüyor.1080p de olanlar bunlar.Nvidia sadece yazılım konusunda sorunsuz.Vram kartın kalbi gibidir.İstersen 10090 seviyesinde gpu'n olsun 8 VRAM olursa kartta Gine drop yiyerek Oyununda VRAM darboğazından dolayı pikselleserek,takılarak oynarsın.
 
Nerde anca yarısına geliyor ? Unreal engine 5 oyunlarda zaten VRAM doluyor.Rdr 2 de bile 6 VRAM kullanıyor.Rt özelliğine sahip olan tüm oyunlarda 8 VRAM ölüyor.1080p de olanlar bunlar.Nvidia sadece yazılım konusunda sorunsuz.Vram kartın kalbi gibidir.İstersen 10090 seviyesinde gpu'n olsun 8 VRAM olursa kartta Gine drop yiyerek Oyununda VRAM darboğazından dolayı pikselleserek,takılarak oynarsın.
VRAM olayına çok takmışsın. Bol VRAM'lı ama o VRAM'e göre güçsüz GPU çekirdekli ekran kartı alınca anlarsın. Ayar açtıkça GPU çekirdeğinin zayıflı yüzünden FPS düştükçe bol VRAM'ın hiç bir anlam ifade etmediğini tecrübe edersin. Senin gibi düşünüp AMD RX 480 8 GB kullandım. Tomb Raider (2013 yılında çıkan) yüksek VRAM istiyordu, öyle ki 1080P'de Ultra ayarlarda 6 GB VRAM yetersiz kalıyordu. Ben de ayarları Ultraya aldım. FPS diplere düştü. O zamanlarda da deniyordu oyunlar ilerde çok VRAM yiyecek, bu çok önemli, bakın Tomb Raider şimdiden yüksek VRAM istiyor vs. Bu algıyla benim gibi AMD alanlar çok oldu. Bir de şu muhabbet vardı AMD'nin: Direck X yerine Mantle diye API çıkardı. Artık oyunlar yüksek FPS için işlemciye bağımlı kalmayacak dediler. Sonra Mantle gitti Vulkan API için öyle diyorlar. AMD biraz hayal satıyor gibi geldi bana.
 
2dkkalık güncelleme içinmi NVIDIA yani bu mu hepsi?

Fark ettiysen driver'larından da bahsettim tam okumadın herhalde AMD Driver'ı NVIDIA driverına göre çok daha kötü artı olarak NVIDIA'nın akıcı kayıt alma ve kayıt alırken FPS'i çok düşürmemeye özen göstermesi çok büyük bir olay AMD'de kayıt alırken FPS oranı çok daha fazla düşüyor NVIDIA'ya göre bir de NVIDIA'nın renk ayarları AMD renk ayarlarına göre daha detaylı daha çok seçeneklidir :)
 
VRAM olayına çok takmışsın. Bol VRAM'lı ama o VRAM'e göre güçsüz GPU çekirdekli ekran kartı alınca anlarsın. Ayar açtıkça GPU çekirdeğinin zayıflı yüzünden FPS düştükçe bol VRAM'ın hiç bir anlam ifade etmediğini tecrübe edersin. Senin gibi düşünüp AMD RX 480 8 GB kullandım. Tomb Raider (2013 yılında çıkan) yüksek VRAM istiyordu, öyle ki 1080P'de Ultra ayarlarda 6 GB VRAM yetersiz kalıyordu. Ben de ayarları Ultraya aldım. FPS diplere düştü. O zamanlarda da deniyordu oyunlar ilerde çok VRAM yiyecek, bu çok önemli, bakın Tomb Raider şimdiden yüksek VRAM istiyor vs. Bu algıyla benim gibi AMD alanlar çok oldu. Bir de şu muhabbet vardı AMD'nin: Direck X yerine Mantle diye API çıkardı. Artık oyunlar yüksek FPS için işlemciye bağımlı kalmayacak dediler. Sonra Mantle gitti Vulkan API için öyle diyorlar. AMD biraz hayal satıyor gibi geldi bana.
Olay zaten 3070 gibi kartlara 8 VRAM ın az gelmesi 3060 gibi kartlara 12 vramın çok gelmesi
 
CS:GO oyuncularına bakıyorum sitelerden kullandığı ekipmanlara 3-5 sayfa baktım 1 tane AMD ekran kartı kullanan yok. Adam 1080 Ti kullanıyor en kötüsü şaka gibi. Benim ekran kartım AMD, işlemcim Intel 30k NVIDIA ekran kartına vereceğime 10'klık AMD kart aldım ondan daha iyi. Oyunlarda Render'le işim yok. Bidahaki ekran kartım NVIDIA olacak, ama AMD sürekli güncelleme getiriyor. İndiriyon kuruyon hala güncelleme gözüküyor saçma sapan bir daha yüklüyon.
 

Geri
Yukarı