Need for Speed neden kalitesini kaybetti?

  • Konuyu başlatan Zylex
  • Başlangıç Tarihi
  • Mesaj 22
  • Görüntüleme 805
Örnek olarak Black Box mesela.EA U1'den başlayıp tabi arada farklı firmalara da yaptırdı NFS fakat EA Black Box'a The Run'ı yaptırdıktan sonra kapattı.
Aynen öyle, ki oyunlarını en çok sevdiğim şirketti nfs serisinde. Yazık ettiler. EA oyun sektörünün yüz karası olma yolunda gidiyor. Yeni Fifa, yani şu anki adıyla EA FC oyunları da çok kalitesiz. Alternatif olmadığından insanlar oynuyor sadece.

Formalar bile yalap şap yapılmış desenler vs gerçektekiyle alakası yok neredeyse. Kadın futboluyla erkek futbolunu entegre etmek nasıl bir kafadır? Oyun futbol olmaktan çıktı bambaşka bir şeye döndü.

Nfs serisinde de, yeni oyunların hepsini oynadım. Son 10 yılda çıkanlar arasında en iyisi bana göre Need For Speed 2015'ti. Gerisinde hikaye de oynanış da çöp.
 
1994 - 2006 yılları arasında, Electronic Arts stüdyolarında çalışan insanların artık hala EA'in bir parçası olduğunu zannetmiyorum. Bu sebeple eski kalitesini yakalaması zor.

Need for Speed II - 1997
Need for Speed III: Hot Pursuit - 1998
Need for Speed: High Stakes - 1999
Need for Speed: Porsche Unleashed - 2000
Need for Speed: Hot Pursuit 2 - 2002
Need for Speed: Underground - 2003
Need for Speed: Underground 2 - 2004
Need for Speed: Most Wanted - 2005
Need for Speed: Carbon - 2006

Need for Speed: Underground Rivals (PSP) - 2005
Need for Speed: Most Wanted 5-1-0 (PSP) - 2005
Need for Speed: Carbon - Own the City (PSP) - 2006

Yukarıda belirttiklerim, benim için serinin her zaman birer klasik olarak kalacak oyunlarıdır.

En iyi ihtimalle, 1994 yılında ilk Need for Speed oyununu geliştiren geliştiricilerin yaşları 18 bile desek, şu an 47 yaşında oluyorlar. Ki bu insanların zamanında 25-30 yaşlarında olduklarını düşünüyorum. Çoktan sektörden emekli olmuş, ya da başka stüdyolarda devam ediyorlardır.

EA istese de artık eski kalitesini yakalayamaz. Eğer klasik NFS oyunları ile büyüdüyseniz, yeni çıkan hiç bir NFS oyunu sizi tatmin edemeyecektir. Ben bu yüzden NFS serisini bırakıp Forza Horizon'a geçtim. Bunun yanında da arada sırada Xenia emulator üzerinde Midnight Club Los Angeles oynuyorum. NFS'ye tek rakip olabilecek oyun Midnight Club serisidir. Serinin de son oyunu Los Angeles.
 
Aynen öyle, ki oyunlarını en çok sevdiğim şirketti nfs serisinde. Yazık ettiler. EA oyun sektörünün yüz karası olma yolunda gidiyor. Yeni Fifa, yani şu anki adıyla EA FC oyunları da çok kalitesiz. Alternatif olmadığından insanlar oynuyor sadece.

Formalar bile yalap şap yapılmış desenler vs gerçektekiyle alakası yok neredeyse. Kadın futboluyla erkek futbolunu entegre etmek nasıl bir kafadır? Oyun futbol olmaktan çıktı bambaşka bir şeye döndü.

Nfs serisinde de, yeni oyunların hepsini oynadım. Son 10 yılda çıkanlar arasında en iyisi bana göre Need For Speed 2015'ti. Gerisinde hikaye de oynanış da çöp.
Eskiden EA eğlence için yapıyordu bu oyunları. Kaliteli yapıyodu yani. Örnek bi oyun daha Rivals mesela. Sokak yarışından çıkmış ve hikayesi de iyi olan bi oyun. Ancak sorun oyun 30 FPS'ye kitli. Fix ile fln çözülüyor fakat burda seriyi gerileyen durum EA'nin elindeki şansı değerlendirememesi. Most Wanted 2012 çıkacağı zaman herkes heyecanlandı. Oyunu gördüğümüz zaman ise 10 tane yarışçıyı yen şehir senin mantığı oyun direk. Hikaye yok ya. Most Wanted adını kullanarak satmaya çalıştı o dönem.

1994 - 2006 yılları arasında, Electronic Arts stüdyolarında çalışan insanların artık hala EA'in bir parçası olduğunu zannetmiyorum. Bu sebeple eski kalitesini yakalaması zor.

Need for Speed II - 1997
Need for Speed III: Hot Pursuit - 1998
Need for Speed: High Stakes - 1999
Need for Speed: Porsche Unleashed - 2000
Need for Speed: Hot Pursuit 2 - 2002
Need for Speed: Underground - 2003
Need for Speed: Underground 2 - 2004
Need for Speed: Most Wanted - 2005
Need for Speed: Carbon - 2006

Need for Speed: Underground Rivals (PSP) - 2005
Need for Speed: Most Wanted 5-1-0 (PSP) - 2005
Need for Speed: Carbon - Own the City (PSP) - 2006

Yukarıda belirttiklerim, benim için serinin her zaman birer klasik olarak kalacak oyunlarıdır.

En iyi ihtimalle, 1994 yılında ilk Need for Speed oyununu geliştiren geliştiricilerin yaşları 18 bile desek, şu an 47 yaşında oluyorlar. Ki bu insanların zamanında 25-30 yaşlarında olduklarını düşünüyorum. Çoktan sektörden emekli olmuş, ya da başka stüdyolarda devam ediyorlardır.

EA istese de artık eski kalitesini yakalayamaz. Eğer klasik NFS oyunları ile büyüdüyseniz, yeni çıkan hiç bir NFS oyunu sizi tatmin edemeyecektir. Ben bu yüzden NFS serisini bırakıp Forza Horizon'a geçtim. Bunun yanında da arada sırada Xenia emulator üzerinde Midnight Club Los Angeles oynuyorum. NFS'ye tek rakip olabilecek oyun Midnight Club serisidir. Serinin de son oyunu Los Angeles.
Midnight Club serisi o dönem NFS serisinin altında kaldığı için o kadar popüler olmadı benim anladığım. Rockstar o dönem bu seri için iyi oyunlar yaptı. Devam ettirse belki daha da güzel olabildi fakat o sırada GTA 4 le uğraşıyordu. Sonra bu seri kaldı öyle. Aynı Bully'deki olay.
 
Midnight Club serisi o dönem NFS serisinin altında kaldığı için o kadar popüler olmadı benim anladığım. Rockstar o dönem bu seri için iyi oyunlar yaptı. Devam ettirse belki daha da güzel olabildi fakat o sırada GTA 4 le uğraşıyordu. Sonra bu seri kaldı öyle. Aynı Bully'deki olay.
Evet, EA'in oyun motoru, araç sürüş dinamiği, fizikleri vs Midnight Club oyunlarından daha iyiydi.

Need for Speed oyunları da arcade idi ancak Midnight Club serileri çok arcade kalıyordu.

2008 yılında Midnight Club Los Angeles çıktığında, EA'in buna bir cevabı yoktu. Çünkü Need for Speed serisi 2006 yılında çoktan ölmüştü bile.

EA için prime time Underground serileri ve Most Wanted dönemiydi. 2008'de Midnight Club Los Angeles geldi ve tahtı elinden aldı. 2009 yılında da Midnight Club Los Angeles'a DLCler geldi ve oyun popülerliğini korudu. Tabi PC çıkışı olmadığı için sadece konsollarda popülerdi.

Ben de sabah akşam hep oynardım. Müzikleri de çok kalitelidir. Özellikle RAGE motorunu kullanan 3. Rockstar oyunu olması, dinamik gündüz/gece döngüsü olması, polis sistemi olması ve sokak yarışlarının gerçek Los Angeles'ta geçmesi gerçekten oyunu ''al benili'' yapan unsurlar arasındaydı.

Bunun yanında da MCLA araç customization, NFS'e kıyasla çok daha üstündü.

Hikaye bakımından da kıyaslarsak, bence Midnight Club Los Angeles hikayesi, Need for Speed serilerinde hikayeli olan serilerden daha iyidir.
 
1994 - 2006 yılları arasında, Electronic Arts stüdyolarında çalışan insanların artık hala EA'in bir parçası olduğunu zannetmiyorum. Bu sebeple eski kalitesini yakalaması zor.

Need for Speed II - 1997
Need for Speed III: Hot Pursuit - 1998
Need for Speed: High Stakes - 1999
Need for Speed: Porsche Unleashed - 2000
Need for Speed: Hot Pursuit 2 - 2002
Need for Speed: Underground - 2003
Need for Speed: Underground 2 - 2004
Need for Speed: Most Wanted - 2005
Need for Speed: Carbon - 2006

Need for Speed: Underground Rivals (PSP) - 2005
Need for Speed: Most Wanted 5-1-0 (PSP) - 2005
Need for Speed: Carbon - Own the City (PSP) - 2006

Yukarıda belirttiklerim, benim için serinin her zaman birer klasik olarak kalacak oyunlarıdır.

En iyi ihtimalle, 1994 yılında ilk Need for Speed oyununu geliştiren geliştiricilerin yaşları 18 bile desek, şu an 47 yaşında oluyorlar. Ki bu insanların zamanında 25-30 yaşlarında olduklarını düşünüyorum. Çoktan sektörden emekli olmuş, ya da başka stüdyolarda devam ediyorlardır.

EA istese de artık eski kalitesini yakalayamaz. Eğer klasik NFS oyunları ile büyüdüyseniz, yeni çıkan hiç bir NFS oyunu sizi tatmin edemeyecektir. Ben bu yüzden NFS serisini bırakıp Forza Horizon'a geçtim. Bunun yanında da arada sırada Xenia emulator üzerinde Midnight Club Los Angeles oynuyorum. NFS'ye tek rakip olabilecek oyun Midnight Club serisidir. Serinin de son oyunu Los Angeles.
Ne Forza ne de NFS zevk vermiyor. Araba sürmekten en çok keyif aldığım oyun GTA 5. Modlarla handlinglerle çok ekstrem boyutlarda sürüş zevki alınabiliyor.
 
1994 - 2006 yılları arasında, Electronic Arts stüdyolarında çalışan insanların artık hala EA'in bir parçası olduğunu zannetmiyorum. Bu sebeple eski kalitesini yakalaması zor.

Need for Speed II - 1997
Need for Speed III: Hot Pursuit - 1998
Need for Speed: High Stakes - 1999
Need for Speed: Porsche Unleashed - 2000
Need for Speed: Hot Pursuit 2 - 2002
Need for Speed: Underground - 2003
Need for Speed: Underground 2 - 2004
Need for Speed: Most Wanted - 2005
Need for Speed: Carbon - 2006

Need for Speed: Underground Rivals (PSP) - 2005
Need for Speed: Most Wanted 5-1-0 (PSP) - 2005
Need for Speed: Carbon - Own the City (PSP) - 2006

Yukarıda belirttiklerim, benim için serinin her zaman birer klasik olarak kalacak oyunlarıdır.

En iyi ihtimalle, 1994 yılında ilk Need for Speed oyununu geliştiren geliştiricilerin yaşları 18 bile desek, şu an 47 yaşında oluyorlar. Ki bu insanların zamanında 25-30 yaşlarında olduklarını düşünüyorum. Çoktan sektörden emekli olmuş, ya da başka stüdyolarda devam ediyorlardır.

EA istese de artık eski kalitesini yakalayamaz. Eğer klasik NFS oyunları ile büyüdüyseniz, yeni çıkan hiç bir NFS oyunu sizi tatmin edemeyecektir. Ben bu yüzden NFS serisini bırakıp Forza Horizon'a geçtim. Bunun yanında da arada sırada Xenia emulator üzerinde Midnight Club Los Angeles oynuyorum. NFS'ye tek rakip olabilecek oyun Midnight Club serisidir. Serinin de son oyunu Los Angeles.
Hocam iyi akşamlar PCX2 emilatörü ile Midnight Club 3 Dub Edition'ı nasıl oynayabilirim ve kontroller için klavye ataması yapabiliyor muyuz? Gündüz konuyu açtığım zaman sormak aklıma gelmedi.
 
Bana kalırsa Prostreet'den sonra milletin gözünde bir düşüş yaşadı. Drag konusunda süper olan bir oyun aslında. Sonrasında serinin pist oyununa geçip tekrar sokak yarışına dönmesi vs. 2010 dönemine kadar bir git gel yaptı. Sonra çıkan oyunlarda ya optimizasyon sorunu ya başka bir sorun vs. o dönemde hot pursuit çıktığı zaman seriye yenilik geldi düşünüyorum. Gece-gündüz döngüsü, arabalar hakkında bilgi vermesi, arabaların sesi konusunda gerçekten iyi bir oyundu hot pursuit bence. Siz ne düşünüyorsunuz bu konu hakkında?

EA, Black Box'a (eski Need for Speed serisini yapan stüdyo.) her yıl oyun çıkartmaya zorlayınca. Adamlar da haliyle her sene farklı açık dünyaya sahip, tam olarak bitmiş oyunlar yapamamaya başladılar.

Futbol oyunları bile düzgün çıkmıyor, her sene aynı oyunun geliştirilmiş sürümü olmasına rağmen.

Özellikle Carbon'dan sonra işler bayağı saçmalamaya başladı. Stüdyo aynı anda 2-3 oyun ile uğraşmaya başlayınca ekipleri bayağı böldüler. Hem SKATE serisi hem de Need for Speed ile uğraştıklarından, Pro street ve Undercover ekibin yarısı tarafından yapıldı.

Özellikle Undercover hiç düzgün geliştirilemedi ve yarım yamalak çıktı. Çünkü ekip azdı ve aynı anda başka oyunlar da geliştirmeye zorlandılar. 2008'den sonra Need for Speed başka stüdyolara verildi.

2011 de çıkan the run da pek sevilmeyince Black box 2013'te kapandı. Need for speed in bozmasının ana sebebi EA'dir.
 
Son düzenleme:
Bana kalırsa Prostreet'den sonra milletin gözünde bir düşüş yaşadı. Drag konusunda süper olan bir oyun aslında. Sonrasında serinin pist oyununa geçip tekrar sokak yarışına dönmesi vs. 2010 dönemine kadar bir git gel yaptı. Sonra çıkan oyunlarda ya optimizasyon sorunu ya başka bir sorun vs. o dönemde hot pursuit çıktığı zaman seriye yenilik geldi düşünüyorum. Gece-gündüz döngüsü, arabalar hakkında bilgi vermesi, arabaların sesi konusunda gerçekten iyi bir oyundu hot pursuit bence. Siz ne düşünüyorsunuz bu konu hakkında?

MW 2012'den sonra seri bozdu rivals 2015 ve Payback kaliteli oyunlar değildi ama NFS Heat gerçekten güzel oyun unbound idare eder bir oyun.
 

Geri
Yukarı