En popüler API olan Microsoft DirectX, en yeni sürümü olan DX12 ile karşımızda. Microsoft ve NVIDIA ile yapılan 4 yıllık ortak çalışma sonucunda ortaya çıkmış durumda.
DX12′nin en büyük yeteneği, daha iyi bir bellek kontrolü ve zamanlamasıyla CPU ve GPU verimini artırması. Bu sayede oyun yapımcıları, grafik ünitesine çok daha yakın şekilde çalışabiliyor.
Her yeni çıkan DirectX nesli ile destek karmaşası yaşanabiliyor. DX12′ye baktığımızda son 3 jenerasyon NVIDIA grafik kartlarıyla uyumlu olduğunu görüyoruz. Yani geniş bir uyum yelpazesi mevcut.
Bu uyumluluk, NVIDIA’nın her zaman en büyük özelliklerinden biri durumunda. Örneğin piyasadaki kartlarına baktığımızda %78′inde DX11, %21′inde DX10, %1′inde de DX9 desteği var. AMD’nin yeni kozu Mantle ise toplam kartlar arasında %11′lik bir pay sağlayabiliyor.
DirectX 12 teknolojisiyle çalışabilecek kartların oranlarına tekrar dönelim. Şu anda hal-i hazırda DX11 desteğine sahip modellerin %78′unda DX12 uyumu da mevcut. Yani bir NVIDIA grafik kartına sahipseniz, DirectX 12′yi kullanma şansınız oldukça yüksek. Öte yandan DX11 uyumlu bir kartınız varsa, Mantle’a destek verme ihtimali daha düşük. Bu kartların sadece %14′ünde bu uyum var.
NVIDIA grafik uzmanlarından Henry Moreton, bu yeni teknolojiden “Bundan 4 yıl önce Microsoft’la DirectX 12′yi geliştirmeye başladığımızda kaynakları en iyi şekilde kullanmak üzerine hesaplar yapıyorduk. Geçen yıl ise NVIDIA olarak DirectX ekibiyle çok yakın şekilde çalıştık. Sonuca vararak, GDC’de en iyi DX12 tasarım ve uygulamalarını sergiledik.” diye söz etti.
İlk DirectX 12 örneği, Titan Black tabanlı bir sistemde Forza 5 oynanılarak gösterildi. Epic Games’in CEO’su ve teknik yönetmeni Tim Sweeney ise “Epic Games olarak NVIDIA ve Microsoft’la çok yakından çalışıyor olacağız. Böylece en yüksek kalitede DX12 uygulamasını gerçekleştirip Unreal Engine 4 motorunu güçlendireceğiz. DX12, ileriye doğru atılan inanılmaz bir adım. Endüstri standartı olan bir API’ye donanım üzerinde daha iyi hakimiyet getiriyor. Böylece hiç olmadığı kadar verimli bir kontrol sağlanıyor.” dedi.
Kaynak; Emir Nuri Emirhan / HWA Nvidia haber.
DX12′nin en büyük yeteneği, daha iyi bir bellek kontrolü ve zamanlamasıyla CPU ve GPU verimini artırması. Bu sayede oyun yapımcıları, grafik ünitesine çok daha yakın şekilde çalışabiliyor.
Her yeni çıkan DirectX nesli ile destek karmaşası yaşanabiliyor. DX12′ye baktığımızda son 3 jenerasyon NVIDIA grafik kartlarıyla uyumlu olduğunu görüyoruz. Yani geniş bir uyum yelpazesi mevcut.
Bu uyumluluk, NVIDIA’nın her zaman en büyük özelliklerinden biri durumunda. Örneğin piyasadaki kartlarına baktığımızda %78′inde DX11, %21′inde DX10, %1′inde de DX9 desteği var. AMD’nin yeni kozu Mantle ise toplam kartlar arasında %11′lik bir pay sağlayabiliyor.
DirectX 12 teknolojisiyle çalışabilecek kartların oranlarına tekrar dönelim. Şu anda hal-i hazırda DX11 desteğine sahip modellerin %78′unda DX12 uyumu da mevcut. Yani bir NVIDIA grafik kartına sahipseniz, DirectX 12′yi kullanma şansınız oldukça yüksek. Öte yandan DX11 uyumlu bir kartınız varsa, Mantle’a destek verme ihtimali daha düşük. Bu kartların sadece %14′ünde bu uyum var.
NVIDIA grafik uzmanlarından Henry Moreton, bu yeni teknolojiden “Bundan 4 yıl önce Microsoft’la DirectX 12′yi geliştirmeye başladığımızda kaynakları en iyi şekilde kullanmak üzerine hesaplar yapıyorduk. Geçen yıl ise NVIDIA olarak DirectX ekibiyle çok yakın şekilde çalıştık. Sonuca vararak, GDC’de en iyi DX12 tasarım ve uygulamalarını sergiledik.” diye söz etti.
İlk DirectX 12 örneği, Titan Black tabanlı bir sistemde Forza 5 oynanılarak gösterildi. Epic Games’in CEO’su ve teknik yönetmeni Tim Sweeney ise “Epic Games olarak NVIDIA ve Microsoft’la çok yakından çalışıyor olacağız. Böylece en yüksek kalitede DX12 uygulamasını gerçekleştirip Unreal Engine 4 motorunu güçlendireceğiz. DX12, ileriye doğru atılan inanılmaz bir adım. Endüstri standartı olan bir API’ye donanım üzerinde daha iyi hakimiyet getiriyor. Böylece hiç olmadığı kadar verimli bir kontrol sağlanıyor.” dedi.
Kaynak; Emir Nuri Emirhan / HWA Nvidia haber.
Dosya Ekleri
Son düzenleyen: Moderatör: