DirectX 12 - ilk Resmi bilgiler

DirectX 12'den İlk Resmi Bilgiler Geldi!
promodx1395351569.jpg

Microsoft'un grafik uygulama programlama arabirimi Direct X'in 12. sürümü gün yüzüne çıktı. DirectX 12'nin en dikkat çekici yanı tüm Microsoft platformlarını desteklemesi.

Microsoft'un grafik API'si DirectX'in yeni sürümü hakkında ilk resmi detaylar ortaya çıktı. PC Perspective sitesinin haberine göre San Francisco'da gerçekleşen ilk oyun geliştirici konferansı sırasında su üstüne çıkan bilgiler arasında önemli detaylar bulunuyor.
Tüm Microsoft platformlarında
DirectX 12
'nin en dikkat çekici özellikleri arasında Windows, Windows Phone ve Xbox One platformlarının tümünde çalışabilecek olması. Ayrıca, yeni arabirim tabanlı oyunların Xbox One'da performans artışı sağlayacağı da şirket tarafından verilen bilgiler arasında. İddialara göre DX12 geliştiricilere CPU ve GPU'nun gücünü yayarak daha dengeli olan ve böylece performans artışı sağlayan yazılımlar ortaya çıkarma şansı sunacak.
dxnews1395351515.jpg


Forza Motorsport 5 PC'de!
DirectX12
'te ilk merhaba diyen oyun ise 10 Studios'un Forza Motorsport 5'i oldu. Demo amaçlı DX12'ye portlanan oyun 4 aylık çalışmanın sonucunda saniyede 60 kare hızında NVDIA grafik kartlı bir PC'de çalıştırıldı.

Kimler destek veriyor?
Microsoft
'un yeni API için verdiği tarih ise 2015 yılı tatil sezonu. Şirketin iddiasına göre o tarihte yeni PC'lerin yüzde 50'si, yeni grafik kartların tamamı ve oyun PC'lerinin yüzde 80'i DX12'yi destekleyecek. Şimdiden destek sözü veren firmaların arasında Intel, NVDIA, AMD ve Qualcomm yer alıyor. Intel, 4. nesil Core işlemcileri ile desteğe başlayacağını belirtirken NVDIA ise Fermi, Kepler ve Maxwell mimarili kartlarında DX12 desteği sunacak. Yeni arabirimin Windows 7 uyumlu olup olmayacağı hakkında ise Microsoft bir yorum yapmaktan kaçınıyor.
Yazan: Azim Köse
SDN - ShiftDelete.Net

Kart sattirirlar, soyle yaparlar, boyle yaparlar dedim. Adamlar gecen yazdigim Directx 12 makalesini mi okudular ne :D
 
Son düzenleme:
Google'a yazabilirsiniz. Destekleyen mimariler aciklandi. Nvidia'nin sitesinden ogrenebilirsiniz. Iciniz rahat olsun.
 
Yalan dolan ya bir numarası yok tamamen ticari, reklam, ilgi çekmek, PS4'e karşı X1'i pazarlama amacıyla çıkmış bir teknoloji. Hayır yani DX10'da, DX11'de ne yenilik yaptın sanki? Kaç tane DX11'le çalışan oyun var? Çok az bir performans artışı olur ki o da bazı oyunlarda mesela Forza'da başka da bir şey olmaz. Şu DX'i 6'dan beri takip ediyorum ne işe yaradığını hala çözemedim. Performans artışı diyorlar ama ben hissedemiyorum nedense... Aksine bazı oyunlarda karın ağrısı... Mesela Crysis 3 için çoğu kişi işini gören DX10'lu ekran kartını değiştirmek zorunda kaldı. Neyse ki artık onu düzeltmişler sanırım DX11 kart kullananlar DX12'ye geçebilecekler.

Çok doğru söylüyorsunuz sizin dediğiniz gibi ''Performans artışı diyorlar ama ben hissedemiyorum nedense...'' gtx 980ti ve fury x'i Direct12 de Rise of the Tomb Raider oyununda test etmişler performans kaybı var bu test doğru mu yanlış mı bilmiyorum ama sizin fikirlerinizi de merak edeiyorum iyi günler.

OC3D :: Review :: Rise of the Tomb Raider DirectX 12 Performance Review :: 1080p Testing with AMD R9 Fury X and Nvidia GTX 980Ti
 
Son düzenleme:
Çok doğru söylüyorsunuz sizin dediğiniz gibi ''Performans artışı diyorlar ama ben hissedemiyorum nedense...'' gtx 980ti ve fury x'i Direct12 de Rise of the Tomb Raider oyununda test etmişler performans kaybı var bu test doğru mu yanlış mı bilmiyorum ama sizin fikirlerinizi de merak edeiyorum iyi günler.

Dx 12 iki şekilde performansa katkı sağlıyor. Birincisi CPU üzerinde ki bütün çekirdeklerin gücünden faydalanarak. Direct x 11'de oyunlarda işlemciniz 4 çekirdekli de olsa tek çekirdeğini kullanabiliyordu. Lakin Dx 12'de 4 çekirdeğin 4'ünden de faydalanabiliceğiz, eğer DX 11'de işlemciniz darboğaz yapıyoyorsa Dx12'de bu darboğaz olamayacak ama işlemcin zaten darboğaz yapmıyorduysa zaten bir faydasını göremezsin. İkincisi Dx 12 oyunlarda asynchronous shaders özelliğini getirmiş olması. Burada kabaca grafik işlemci işlem yaparken aralara gölge renderını da sıkıştıryor. Bu da verimlilik artışı yani FPS artışı sağlıyor ama bu özellik NVDİA kartlarında donanımsal olarak yok o yüzden bir performans artışı " 980 ti " bile olsa getirmiyor.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Dx 12 iki şekilde performansa katkı sağlıyor. Birincisi cpu üzerinde ki bütün çekirdeklerin gücünden faydalanarak. Direct x 11'de oyunlarda işlemciniz 4 çekirdekli de olsa tek çekirdeğini kullanabiliyordu. Lakin Dx 12'de 4 çekirdeğin 4 ün den de faydalanabiliceğiz, eğer Dx 11'de işlemciniz darboğaz yapıyoyorsa Dx12 'de bu darboğaz olamaycak ama işlemcin zaten darboğaz yapmıyorduysa zaten bir faydasını göremezsin. İkincisi Dx 12 oyunlarda asynchronous shaders özelliğini getirmiş olması burda kabaca grafik işlemci işlem yaparken aralara gölge renderını da sıkıştıryor buda verimlilik artışı yani fps artışı sağlıyor ama bu özellik NVDİA kartlarında donanımsal olarak yok o yüzden bir performans artışı " 980 ti " bile olsa getirmiyor ...
Amd kartlarında bu durum nasıl oluyor ? Nvidia ve Amd arasından hangisi iyi .Yani en alınabilecek kart hangisi önceden gtx 980ti ye karar vermiştim şimdi ise R9 fury x e geri döndüm yanlış mı yaptım acaba :( cevabınız için teşekkür ederim iyi günler.
 
Valla AMD tarafında işler daha iyi. GCN mimarisi Async Shaders özelliğini donanımsal olarak desteklediği için FPS artışı sağlıyor ama ortalık çok karışık. Testlere haberlere bakarak doğru karar vermek imkansız. Fury X iyi bir kart lakin mayıs ayında Pascal mimarisine sahip yeni nesil Nvidia x80 gelecek. O da en azından 980 TI kadar hızlı olacak en iyisi onu bekle. Yeni nesil daha iyidir.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Öncelikle DX11'in temelinde 1 değil 2 çekirdek kullanımı vardır. Bunu firmalar kendi imkanları ile 4 çekirdek gibi rakamlara yükseltmeyi başarabiliyorlardı. Evet nVidia Asyns Shader desteklemiyor ama DX12'yi farklı okuma kodu kullanıyor. Yani DX12 ile GTX 980 TI performans artışı sağlıyor demek doğru olmaz. Zira DX12 oyunlar için şu an tam hazır değil. Ne AMD ekran kartıları, ne nVidia ekran kartları Ashes of Singularity haricinde bir performans artışı sağlıyor. HD 7970 ve R9 290 testlerine baktığımız zaman FPS'in Tomb Raider adlı oyunda 1-2 FPS geçtiğini, bazı kullanıcıların -10'a kadar FPS kaybettiğini görüyoruz. nVidia için de aynısı geçerli.
nVidia'nın DX12 teknolojisi hakkında biraz daha detay arıyorsanız bu makaleye bakabilirsiniz:
GeForce GTX Is Game Ready For Windows 10 & DirectX 12
GeForce GTX 980 Ti Battlebox
PLAY THE FUTURE | GeForce
 
Uyarı! Bu konu 9 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Yeni konular

Geri
Yukarı