Overwatch 2 Valorant'ı yakalayabilir mi?

Merak ettiğim konu şu. Overwatch'da sınırsız kombo yaratabilirsin. Karakterlerin farklı oynanışları var. Farklı haritalarda farklı taktikler var. Counter pickler var. Valorant ne sunuyor da saatlerce başında oynuyorsunuz peki?

Güzel +ları var mesela
Toxic kitle.
Koşarak vurma.
Buglar.
 
Yanlışım varsa düzeltin. Overwatch 2 oynanış videolarına dayanarak Valorant ile kıyaslanabilecek bir oyun olduğunu düşünmüyorum daha çok Team Fortress 2 gibi hızlı bir oyun yapısına sahip gibi geldi Overwatch.

Riot zaten güncel piyasada ne ilgi çekiyorsa onları oyununa ekliyor kendilerinin karşılaştırması onların rezilliği diye düşünüyorum. Tabi piyasayı takip edip oyunlarına insanların ilgisini çeken şeyleri toplaması iyi bir şey ama arakladığın özelliğin sahibi oyunla da kendi oyununu karşılaştırmazsın yani.😁

 
Son düzenleme:
Merak ettiğim konu şu. Overwatch'da sınırsız kombo yaratabilirsin. Karakterlerin farklı oynanışları var. Farklı haritalarda farklı taktikler var. Counter pickler var. Valorant ne sunuyor da saatlerce başında oynuyorsunuz peki?

CS neden saatlerce oynanıyorsa Valorant da o yüzden saatlerce oynanıyor. Bu iki oyunu kıyaslayabilirsiniz. CS'de round başında üzerinize aldığınız 4 bomba yerine Valorant yetenek eklemiş. Overwatch böyle bir oyun değil.
 
Son düzenleme:
Merak ettiğim konu şu. Overwatch'da sınırsız kombo yaratabilirsin. Karakterlerin farklı oynanışları var. Farklı haritalarda farklı taktikler var. Counter pickler var. Valorant ne sunuyor da saatlerce başında oynuyorsunuz peki?
Shooter odaklı çünkü. Apex, pubg,warzone hepsi battle royale neden birini oynayan diğerini oynamıyor? Veya aynı tadı alamıyor? Silah hissiyatları, oyun hızları vs bir çok etken var. Ben ow kötülemedim farklı olduğunu belirttim. En basit valorant,cs gibi oyunlarda spray gibi bir faktör var onetab var. Ve bunlarda ustalaşmanı sağlayan şey iyi bir oyuncu olmanı sağlayan şey timing. Bu oyunlarda seni sürekli vuran adam senden daha iyi olduğu için seni öldürüyor ve aşağı yukarı eşit şartlarda bir fight dönüyor. O adamı vurma arzusu, hırsı kişiyi oyuna bağlıyor ve gelişmeye itiyor. Ancak ow de durum farklı olay loldeki gibi rollere ve team fightlara bakıyor. Silah etkisi çok yğksek değil fighterlar güçlü, tanklar dayanıklı supportlar mobil. Lolde olduğu gibi herkes rolüne sadık oynuyor. O yüzden ben ow yi dota, lol sınıfına koyuyorum. Valorantın yarattığı beklentiyi karşılayan oyunun ow olduğunu düşünüyorum. Ve dediğim gibi ow kötü bir oyun değil adapte olması zaman alan farklı bir oyun. Biz beğendik ancak sürekliliğini bilemiyorum.
 
Valorant ne sunuyor da saatlerce başında oynuyorsunuz peki?
Bir oyun daha yavaş bir oynanış döngüsüne sahip. Overwatch'da her şey çok hızlı ve kaotik. Overwatch'da tank olmadığı zaman savunma, ittirme gibi objektifler neredeyse imkansız hale geliyor. Supportlar heal vermediğindeyse tankın hayatta kalması çok zorlaşıyor. Oyun çok kısıtlı bu noktada. Valorant çok daha fazla oyun stilini destekliyor.

Ek olarak birinin ilk odak noktası yetenekler, diğerinin 2. odak noktası yetenekler. Valorant'ın temel oynanış mekaniği rakibini silahını kullanarak öldürmek, diğer yeteneklerin olayı bu konuda sana yardımcı olması. Yetenekler roundda 1 yada 2 kez kullanılabiliyor. Overwatch'da ise ortalama 10 saniyede bir yetenek kullanıyorsun.

Valorant'ta takımda 1 kötü oyuncu olması kaybetmen için sebep değil. Fakat Overwatch'da tankın kötü oynuyorsa, yada supportun kötü oynuyorsa, kaybediyorsun. DPS'ler tek başlarına hiç bir işe yaramıyorlar. Bu tarz sebeplerden ötürü Valorant çok daha uzun süreler oynanıyor. Ek olarak en başta da söylediğim gibi Overwatch çok kaotik. Uzun süreler oynamaya uygun değil. Çok yorucu. Ekranda çok fazla şey oluyor. Michael Bay filmi izliyor gibiyim.
 
OW1'deki gibi yanlış kararlar alınmazsa Valorant'a bir alternatif olabilir.
 
Merak ettiğim konu şu. Overwatch'da sınırsız kombo yaratabilirsin. Karakterlerin farklı oynanışları var. Farklı haritalarda farklı taktikler var. Counter pickler var. Valorant ne sunuyor da saatlerce başında oynuyorsunuz peki?
Hocam aşırı taktik gerektiren, oynarken fazla şey düşündürten, rakibinizin sınırsız kombo yaratarak sizi vurabilmesi gibi özellikler barındıran oyunlar; Valorant, CS:GO gibi rekabetçi oyunların karşısında duramaz.
PUBG'den daha gerçekçi ve taktiksel olan Tarkov, CS:GO'dan daha gerçekçi ve taktiksel olan R6 nasıl muadillerine göre daha az oynanıyorsa(Tabi burada yüksek sistem gereksinimleri olayı da mevcut.) Overwatch için de aynısı geçerli olacaktır. İstediğin kadar güzel bir oyun yap günümüzde "bi el dust atalım" diyebildiğin bir oyun varken kimse zeka gerektiren(!) üstün taktik yeteneklerini konuşturabileceği karmaşık oyunları oynamaz.
 
Supportlar heal vermediğindeyse tankın hayatta kalması çok zorlaşıyor. Oyun çok kısıtlı bu noktada. Valorant çok daha fazla oyun stilini destekliyor.
Supportlara bağlı Tanklar var fakat aynı zamanda daha az bağlı olan ve hiç bağlı olmayan Tank'da mevcut. Şuan 1 Tank ve 2 Support var o yüzden Tankın heal alması daha kolay. Çünkü 1 support Tankı diğer support ise yaklaşık toplam canları tankın yarısı kadar olan 2 DPS'i heallemesi gerekiyor. Bu durumda heal az mevuzusu azalmış durumda. Healerların da canları damage almadıkça yenilendiği için birbirlerini heallemeye gerek yok.

Bir başka mevzu DPS'ler tek başına işe yaramıyor cümlene katılmıyorum. Overwatch'ın genel kitlesinin aimi çok iyi değil bunun nedeni aimi iyi olmayan oyuncular için de karakterlerin olması. Aimin iyiyse ve oyunun mekaniklerini biliyorsan solo carry çok rahat atarsın. Reaper, Genji vesaire.

Kaotik mevzusuna gelince Arcade bir sitili olduğu için sevip sevmemek tercih gibi daha çok. Bana karışık gelmiyor. Çünkü oyundaki Buff ve debuff'ların çeşitliliği az bu yüzden anlaması çok kolay.
 
Bir başka mevzu DPS'ler tek başına işe yaramıyor cümlene katılmıyorum. Overwatch'ın genel kitlesinin aimi çok iyi değil bunun nedeni aimi iyi olmayan oyuncular için de karakterlerin olması. Aimin iyiyse ve oyunun mekaniklerini biliyorsan solo carry çok rahat atarsın. Reaper, Genji vesaire.
Reaper ve solo carrynin gram alakası yok. Genji falan yine anlarımda. Aimim gayet iyi ancak hiç bir tankın yakınına girecek kadar rahat değilim. Ne zaman bir tankın yakınına girsem hasar çıkartmak için, ağzımın ortasına milyon farklı hasar yiyorum. Oyunda 200 saat civarı bir sürem var. Bence yeterli sayılır mekanikleri büyük oranda anlamış olmak için. Reaper'la 4v1 atmak imkansız. Birlikte oynayan bir takımı avlamak çok zor. Genji yada Tracer için bu daha kolay. Tracer'ınsa hasarı bir tankı gıdıklamaktan fazlasına yetmiyor. Gidip support yada dps avlamak daha mantıklı. Bir tankı en rahat öldürecek karakterler tek seferde çok fazla hasar bırakanlar oluyor. Yada Bastion gibi çok hızlı bir şekilde çok yüksek hasar bırakman gerekiyor. Onun dışında öldüremiyorsun tek başına bir tankı.
 
Reaper'la gram solo carry alakası yok. Genji falan yine anlarımda. Aimim gayet iyi ancak hiç bir tankın yakınına girecek kadar rahat değilim. Ne zaman bir tankın yakınına girsem hasar çıkartmak için ağzımın ortasına milyon farklı hasar yiyorum. Oyunda 200 saat civarı bir sürem var. Bence yeterli sayılır mekanikleri büyük oranda anlamış olmak için. Reaper'la 4v1 atmak imkansız. Birlikte oynayan bir takımı avlamak çok zor. Genji yada Tracer için bu daha kolay. Tracer'ınsa hasarı bir tankı gıdıklamaktan fazlasına yetmiyor. Gidip support yada dps avlamak daha mantıklı. Bir tankı en rahat öldürecek karakterler tek seferde çok fazla hasar bırakanlar oluyor. Yada Bastion gibi çok hızlı bir şekilde çok yüksek hasar bırakman gerekiyor. Onun dışında öldüremiyorsun tek başına bir tankı.
En yüksek winrate'im Reaper'la oynanışını bilirseniz rahatlıkla solo carry atarsınız devamlı hasar vermeye odaklanırsanız, can çalmasından yararlanırsınız böylelikle heal ihtiyacınız kalmaz. Reaper en iyi tank eriticisidir. Counterpick Roadhog alınmazsa karşısında bir tank duramaz.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı