Oyun Geliştirmek İçin Fikir

PasFacile

Decapat
Katılım
15 Şubat 2019
Mesajlar
475
Çözümler
3
Merhaba, yaklaşık 4 aydır Unreal Engine öğreniyorum. Çeşitli konularda bilgi sahibi oldum fakat bu öğrendiklerimi küçük de olsa bir oyuna dökemedikten sonra bir anlamı olmayacağını düşünüyorum. Öğrendiklerim içinde 3 boyutlu doku, karakter animasyonları, basit yapay zeka, kullanıcı arayüzü gibi şeyler var ve tabi ki hiçbirinde uzman değilim. Fikir önerilerinizi bekliyorum.
Kısaca öğrendiklerim
 
Son düzenleme:
Burdan bulduğun fikirler ile oyun yapmanın hiçbir faydası olmaz size kendiniz düşünmelisiniz başkaların fikri ile yapılacak iş değil yazılım işi
 
Öncelikle kolay gelsin :). Unreal Engine zor bir motor ve takdir edersiniz ki bir oyunu yapmak için sadece motor bilmek yetmiyor. Siz 3D dersleri izlemişsiniz lakin üçüncü boyutun işin içine girmesi sizi zorlayabilir. Ayrıca bulmak istediğiniz assetler özgün bir fikir için uygun olmayabilir.

Böyle durumlarda şunu öneriyorum: Önceden yapılmış bir oyunun remake olacak şekilde UE4 üzerinde yapın. Tetris, Mario, Crash Bandicoot gibi oyun dünyasında önemli yere sahip olan eski oyunları remake olarak yapmanızın daha yararlı olur. Çünkü bu oyunların assetleri olsun spriteları olsun her yerde bulanabilir şeyler ve bu oyunlar zamanlarında insanları grafiklerinden öte mekanikleri etkiledikleri için tek kişi olarak altından kalkmak daha kolay olacaktır (spriteları, assetleri hazır varken). Birde "Game Design Document" (oyun tasarım dökümanı) hazırlayın. Bu doküman çok önemli, oyun yapım aşamalarını anlamanızı daha iyi sağlayacaktır. Örnekleri internette mevcut.
 
Öncelikle kolay gelsin :). Unreal Engine zor bir motor ve takdir edersiniz ki bir oyunu yapmak için sadece motor bilmek yetmiyor. Siz 3D dersleri izlemişsiniz lakin üçüncü boyutun işin içine girmesi sizi zorlayabilir. Ayrıca bulmak istediğiniz assetler özgün bir fikir için uygun olmayabilir.

Böyle durumlarda şunu öneriyorum: Önceden yapılmış bir oyunun remake olacak şekilde UE4 üzerinde yapın. Tetris, Mario, Crash Bandicoot gibi oyun dünyasında önemli yere sahip olan eski oyunları remake olarak yapmanızın daha yararlı olur. Çünkü bu oyunların assetleri olsun spriteları olsun her yerde bulanabilir şeyler ve bu oyunlar zamanlarında insanları grafiklerinden öte mekanikleri etkiledikleri için tek kişi olarak altından kalkmak daha kolay olacaktır (spriteları, assetleri hazır varken). Birde "Game Design Document" (oyun tasarım dökümanı) hazırlayın. Bu doküman çok önemli, oyun yapım aşamalarını anlamanızı daha iyi sağlayacaktır. Örnekleri internette mevcut.
Yorum için teşekkürler. Ben ilk başta Unity kullandım fakat 2 boyutta bir şeyler ortaya çıkaramadım (belki c# bilgim yetersizdi) ve Unity'nin 3 boyutu bana aşırı zor geldi. Unreal ise ilkte çok karışık geldi fakat 3 boyutta motor bize her şeyi sunuyor. Sadece o özellikleri doğru yerde kullanmak gerekiyor.
3 boyut için asset bulmak çok da zor değil bence. 3D Model sitelerinde çok rahat Royality Free modeller bulunabiliyor ve çok kötü değiller, en azından tek kişilik oyun için.

Oyun tasarım dökümanını hiç duymamıştım kesinlikle bakacağım çok teşekkürler tekrardan.
Burdan bulduğun fikirler ile oyun yapmanın hiçbir faydası olmaz size kendiniz düşünmelisiniz başkaların fikri ile yapılacak iş değil yazılım işi
Maksadım buradan aldığım fikirle oyun geliştirip piyasaya sürmek değil tabi ki :D
 
Şu an geliştirmekte olduğum bir FPS oyunu var hikaye tema gibi şeyleri esinlenerek buldum. Bazı kişiler esinlenmenin orijinal olmayacağını düşünür, fakat esinlenmek ile aynısını alıp ufakça değiştirmek arasında fark var. Önerim nasıl bir oyun yapmak istiyorsanız onun hakkında esinlenmek için kaynaklar araştırın. Örneğin korku oyunu yapacaksınız bu temaya sahip kitap(okumak zaman alır farkındayım), film veya oyunları araştırıp bir bakın. Doğadan esinlenmek mümkün, örneğin Doom'daki bazı yaratıklar dinozorlardan bakılıp yapılmış. Fikri direkt yazmamızı istiyorsanız oyunun temasını veya türünü söyleye bilirsiniz. Belki bir fikir bulursam yazarım.
Bu arada 4 ayda iyi öğrenmişsiniz ben Unity'yi geçen sene eylül'de başladım aralıkta yaptığım şey şuna benziyor.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Video biraz eski ve hatayı göstermek üzerine.
 
Şu an geliştirmekte olduğum bir FPS oyunu var hikaye tema gibi şeyleri esinlenerek buldum. Bazı kişiler esinlenmenin orijinal olmayacağını düşünür, fakat esinlenmek ile aynısını alıp ufakça değiştirmek arasında fark var. Önerim nasıl bir oyun yapmak istiyorsanız onun hakkında esinlenmek için kaynaklar araştırın. Örneğin korku oyunu yapacaksınız bu temaya sahip kitap(okumak zaman alır farkındayım), film veya oyunları araştırıp bir bakın. Doğadan esinlenmek mümkün, örneğin Doom'daki bazı yaratıklar dinozorlardan bakılıp yapılmış. Fikri direkt yazmamızı istiyorsanız oyunun temasını veya türünü söyleye bilirsiniz. Belki bir fikir bulursam yazarım.
Bu arada 4 ayda iyi öğrenmişsiniz ben Unity'yi geçen sene eylül'de başladım aralıkta yaptığım şey şuna benziyor.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Video biraz eski ve hatayı göstermek üzerine.
Kesinlikle katılıyorum. İlham almak için daha önce yapılmış oyunları taramak lazım.
First Person tercihim arasında fakat Third Person da olabilir.
Özgün konu bulmak çok zor bence. Üstelik hiç yaratıcı birisi değilim nasıl oyun çıkaracağım muamma. Bu arada yaptıklarını ara ara atarsan fikir alışverişi yapabiliriz çekinmeden yazabilirsin.
 
Kesinlikle katılıyorum. İlham almak için daha önce yapılmış oyunları taramak lazım.
First Person tercihim arasında fakat Third Person da olabilir.
Özgün konu bulmak çok zor bence. Üstelik hiç yaratıcı birisi değilim nasıl oyun çıkaracağım muamma. Bu arada yaptıklarını ara ara atarsan fikir alışverişi yapabiliriz çekinmeden yazabilirsin.
Hocam maalesef kimseye oyunu gösteremiyorum, ailem oyun yaptığımı biliyor ve çalarlar diye önce telif almam gerektiğini söylüyorlar. Oyunun oynana bilir bir bölümü yok o yüzden alamıyorum. O video ise çok eski diye bir şey olmaz diyorlar, zaten baya geliştirdim aralarında çok fark var. Ama video olmadan fikir alışverişi yapabiliriz, yalnız oyunumun detaylarını fazla söyleyemem. Bu arada fikir şu an aklıma gelmedi, ama bulursam yarın yazarım.
 
Hocam maalesef kimseye oyunu gösteremiyorum, ailem oyun yaptığımı biliyor ve çalarlar diye önce telif almam gerektiğini söylüyorlar. Oyunun oynana bilir bir bölümü yok o yüzden alamıyorum. O video ise çok eski diye bir şey olmaz diyorlar, zaten baya geliştirdim aralarında çok fark var. Ama video olmadan fikir alışverişi yapabiliriz, yalnız oyunumun detaylarını fazla söyleyemem. Bu arada fikir şu an aklıma gelmedi, ama bulursam yarın yazarım.
Teşekkürler aklıma bir şey gelirse ben de yardımcı olmak isterim.
 
Teşekkürler aklıma bir şey gelirse ben de yardımcı olmak isterim.
Aklıma şöyle bir fikir geldi.
İnsanların bir uzay üstü olsun, orada "bilimsel" araştırma yapsınlar. Başka uzaylılarda orayı bassın. Uzaylıların özellikleri biraz daha insana benzesin, hani orta çağ temalı oyunlarda "ork" gibi yaratıklar oluyor ya onun gibi. Yada bu videodaki yaratığın teknolojik hali gibi. İnsanlar onlara karşı pek mücadele edemeden uzay üstünün yarısını ele geçiriyorlar. Geri kalan kısımdaki bir askerde ana karakter. İstilacı yaratıklar insanlardan çok güçlü ve yüksek teknolojiye sahip olduğu için onlara silahlar hasar veremiyor. Ayrıca insanların bazılarını esir almışlardır. Gizlice hem esir alınan insanları kurtarmak hemde istilacı yaratıkların silahları ile onları yenmek için uzay üstünün bilinmeyen bölgelerinden(korkun deneylerin yapıldığı laboratuvarlar) geçmek ve uzay üstünün ele geçirilen kısmına ulaşması gerek.
Fikrim bu tabi değiştirmek size bağlı. Mesela bilinmeyen bölgelerde insanların yaptığı yaratıklar olur onları evcilleştirip istilacı yaratıklarla savaşa bilirler. Size bağlı.
 
Aklıma şöyle bir fikir geldi.
İnsanların bir uzay üstü olsun, orada "bilimsel" araştırma yapsınlar. Başka uzaylılarda orayı bassın. Uzaylıların özellikleri biraz daha insana benzesin, hani orta çağ temalı oyunlarda "ork" gibi yaratıklar oluyor ya onun gibi. Yada bu videodaki yaratığın teknolojik hali gibi. İnsanlar onlara karşı pek mücadele edemeden uzay üstünün yarısını ele geçiriyorlar. Geri kalan kısımdaki bir askerde ana karakter. İstilacı yaratıklar insanlardan çok güçlü ve yüksek teknolojiye sahip olduğu için onlara silahlar hasar veremiyor. Ayrıca insanların bazılarını esir almışlardır. Gizlice hem esir alınan insanları kurtarmak hemde istilacı yaratıkların silahları ile onları yenmek için uzay üstünün bilinmeyen bölgelerinden(korkun deneylerin yapıldığı laboratuvarlar) geçmek ve uzay üstünün ele geçirilen kısmına ulaşması gerek.
Fikrim bu tabi değiştirmek size bağlı. Mesela bilinmeyen bölgelerde insanların yaptığı yaratıklar olur onları evcilleştirip istilacı yaratıklarla savaşa bilirler. Size bağlı.
Güzel fikir teşekkürler üstüne düşünüyorum. Şu an özgün bir konu bulamadığım için oyun geliştirmeye başlayamadım bunun yüzünden yeni şeyler de öğrenemiyorum kafam orada olduğu için, kısır döngüye girdim resmen :D
 

Yeni konular

Geri
Yukarı