Mr.Acar
Kilopat
Daha fazla
- Cinsiyet
- Erkek
- Meslek
- Öğrenci
- Profil Kapağı
- 1521878528
Piyasaya "Tek kişinin 2 senede yaptığı oyun" olarak sunulan, FYQD Personal Studio tarafından geliştirilip yayınlanan Bright Memory'nin ilk bölümünü açıkçası beklediğimin altında oldu. FYQD Personal Studio dediğime bakmayın bu stüdyo bir kişiden oluşuyor o da Çinli Zeng Xiancheng.
Oyun, yaklaşık 2 senelik geliştirme sürecinden sonra yaklaşık bir saatlik ilk bölümü yayınlandı. Hikayesi alışa gelmişin dışında bir hikayeye sahip değil, açıkçası pek de beklemiyordum. Hikaye hakkında fazla bir şey söyleyemem, çünkü oyun kısa ve hikayeye girsem oyun biter. Hikayeye giriş yapmaya çalışırken ilk bölümün yarısını anlattım ister istemez bu yüzden Süprizbozan'a koymak daha mantıklı olur.
FPS, shooter oyunu olan Bright Memory, silah mekanikleri anlamında CoD veya herhangi bir normal shooter oyununa çok benziyor. Ancak sadece silah mekanikleriyle yetinmeyen Sayın Zeng Xiancheng oyunda belli özel güçler ve kılıç saldırıları ile mekaniği süslemiş. Mekanikleri çok hızlı ve benim gibi Asya oyunlarına hakim olmayan kullanıcılar hemen tökezler (zaten 1 saatlik oyunda 6 kez ölmüşüm ) bir müddet sonra alışılabilir olsa da özellikle kılıç saldırılarının takibi aşırı zor oluyor. Silah saldırıları da bir o kadar saçma ve basit. Saçma diyorum çünkü oyun başlarken 400'lü bir cephane ile başlıyoruz. İşin garip kısmı ise her çatışma sahnesinden sonra silahın mermileri otomatikman yenileniyor, herhangi bir cephane kaynağımız yok. Mübarek sanki gökten zembille indirmiş gibi üzerime veriyor.
Şu özel yeteneklerin işleyişi bana BioShock oyunlarını hatırlattı. Özellikle el hareketleri vs.
Grafiklerine gelecek olursak bağımsız yapıma göre son derece başarılı değil ama başarılı. Grafiksel anlamda daha başarılı Indie oyunları gördük ama yine de başarılı. Çevre mekanları yeterli gözükse de karakter animasyonları maalesef düşük kalmış. Oyun 2 senedir çalışma aşamasında ve sanırım 2 sene önceki grafiklerin üzerine pek bir şey konulmamış ama yeter mi, kesinlikle yeter. Doğurucu ve yeterli denilecek grafikleri var. Popüler oyun aracı olan Unreal Engine 4 ile geliştirilmiş oyun mekanik ve grafik anlamında fena bir iş çıkarmıyor.
Oyunda farklı düşman tiplemeleri var ve buna gerçekten uğraşıldığı belli. Diğer bölümlerde de farklı karakterler eklenirse düşman çeşitliliği gayet yeterli olacak. Hatta şunu da gönül rahatlıyla söylebilirim, bazı AAA oyunlardan fazla Boss ve karakter sayısı vardır. Boss demişken oyunda Boss savaşlarına önem vermiş ve ilk bölüm olmasına rağmen bize 3 tane ufak boss savaşı veriyor ve normalden biraz güçlü, çok da güçlü değil. Ancak oyun akışını değiştiriyor ve oyunun sıkıcılaşmasını önlüyor.
Diğer sıkıntı yaşadığım konular ise, İngilizce dublaj olmaması. Oyunda Basitleştirilmiş Çince ve İngilizce dilleri mevcut ancak maalesef sadece Çince dublaj var. Sonradan İngilizce dublaj gelir mi bilmem ama ağız hareketleri Çinceye göre olacağı için başarısız kalacaktır. Çince dublaj-İngilizce altyazıyla oyunu takip etmek çok güç. Bir de oyunun yapımcısı sanırım Latin harflerine hakim değil. Çokça yazım hataları mevcut. Bu küçük bir detay olsa da göze çarpıyor ve oyun kalitesini düşürüyor. Mesela hep virgülden sonra boşluk bırakmamış. Sanırım çevirmen, oyunun yapımcısı.
Bunu dışında yaşadığım 3 tane teknik sorun vardı. Bir tanesi bir bölümde çatışma sekansında bütün askerleri öldürmeme rağmen bölümün devam etmemesiydi, videoda da izleyebilirsiniz. Bir diğer sorun ise CPU'nun birden yükselmesi. i3 6098P kullandığım ve video çektiğim için işlemci zorlanmış olabilir, bilemiyorum. Son sorun ise, bir "Boss" savaşında seslerin tamamen gitmesi ve farklı yerden başlatmasıydı ancak bunlar küçük hata olarak sayılabilir. Genel anlamda başarılı bir optimizasyonu var. Kısacası çoğu kısımlarda oyun kendini Indie oyunu olduğunu belli ediyor.
Verilen bilgiye göre toplam üç bölümden oluşacakmış ve bu üç bölümün toplam oynayışı yaklaşık üç saatmiş. Oyun kısa olacak ama bir korktuğum durum ise fiyat. İlk bölüm 20 TL ve diğer bölümler de 20 TL olursa toplam 60 TL olacak ve bu tür kısa oyuna 60 TL kesinlikle değmez. Umarım ilk bölümden satış başarısını yakalayan Zeng Xiancheng, oyunun fiyatını dengelemeyi başarır çünkü 60 TL olursa gerçekten alınacak tarafı kalmaz.
Ben, i3 6098P ve GTX 1050 sistemde oynadım ve full ayarlarda yaklaşık 40-60 FPS aldım. Bahsettiğim buglar; 37.15 ve 24.00.
Bu arada bilenler bilir oyunda Dark Souls'a çok sevimli bir gönderme var. 21.10
Video birden kesilmiş, bu yüzden şu istatistiği de atmak isterim.
Oyunun Artıları:
Indie oyunlarını seven, destek vermek isteyen, çok büyük hikaye ve beklenti içinde olmayan, çerez diye tabir ettiğimiz oyun arayan kişiler için tercih edilebilir bir yapım.
Kimler Tercih Etmemeli?
Bol aksiyon, büyük harita, içi dolu geniş hikayesi, günümüz grafikleri ve doyurucu mekanikleri ile AAA tarzı oyun arayan kişilerin tercih etmemesi gereken bir yapım.
Umarım gelişir ve ciddi, emin adımlarla ilerlersin FYQD Personal Studio. Bu oyun başlangıç için iyi ama sadece başlangıç için.
Oyun, yaklaşık 2 senelik geliştirme sürecinden sonra yaklaşık bir saatlik ilk bölümü yayınlandı. Hikayesi alışa gelmişin dışında bir hikayeye sahip değil, açıkçası pek de beklemiyordum. Hikaye hakkında fazla bir şey söyleyemem, çünkü oyun kısa ve hikayeye girsem oyun biter. Hikayeye giriş yapmaya çalışırken ilk bölümün yarısını anlattım ister istemez bu yüzden Süprizbozan'a koymak daha mantıklı olur.
Hikayeyi okuduğum ve anladığım kadarıyla; 2020 yılında geçen teknolojileri bilim-kurgu havasında olan bir oyun. Kutsal bir yerde bulunmuş özel yapım ölüleri diriltme özelliği taşıyan kadim bir kılıcın SRO (Natural Science Research Organization - Doğa Bilimi Araştırma Organizasyonu) birimleri tarafından incelenmek üzere bir çalışma başlatır. Çalışma sırasında SAI adı verilen suikast örgütü, SRO ekiplerine saldırır. SAI, koordinatları ele geçirerek kadim topraklara kendilerini kadım güçlerin olduğu Antarktika'nın çevresine kendini ışınlar. SAI'nın taşkınlıklarını durdurmak üzere ana karakterimiz, Shelia'nın da bulunduğu bir kurtarma ekibi gönderiliyor. Shelia ve ekibi SAI taşkınlıklarını durdurmaya çalıştığında kendi aralarında bir mücadele girdikten sonra Shelia ve ekibi bozguna uğruyor ve dağılıyorlar. Shelia'mızın da hayatta kalma ve SAI örgütünü durdurma macerası da başlıyor.
FPS, shooter oyunu olan Bright Memory, silah mekanikleri anlamında CoD veya herhangi bir normal shooter oyununa çok benziyor. Ancak sadece silah mekanikleriyle yetinmeyen Sayın Zeng Xiancheng oyunda belli özel güçler ve kılıç saldırıları ile mekaniği süslemiş. Mekanikleri çok hızlı ve benim gibi Asya oyunlarına hakim olmayan kullanıcılar hemen tökezler (zaten 1 saatlik oyunda 6 kez ölmüşüm ) bir müddet sonra alışılabilir olsa da özellikle kılıç saldırılarının takibi aşırı zor oluyor. Silah saldırıları da bir o kadar saçma ve basit. Saçma diyorum çünkü oyun başlarken 400'lü bir cephane ile başlıyoruz. İşin garip kısmı ise her çatışma sahnesinden sonra silahın mermileri otomatikman yenileniyor, herhangi bir cephane kaynağımız yok. Mübarek sanki gökten zembille indirmiş gibi üzerime veriyor.
Şu özel yeteneklerin işleyişi bana BioShock oyunlarını hatırlattı. Özellikle el hareketleri vs.
Grafiklerine gelecek olursak bağımsız yapıma göre son derece başarılı değil ama başarılı. Grafiksel anlamda daha başarılı Indie oyunları gördük ama yine de başarılı. Çevre mekanları yeterli gözükse de karakter animasyonları maalesef düşük kalmış. Oyun 2 senedir çalışma aşamasında ve sanırım 2 sene önceki grafiklerin üzerine pek bir şey konulmamış ama yeter mi, kesinlikle yeter. Doğurucu ve yeterli denilecek grafikleri var. Popüler oyun aracı olan Unreal Engine 4 ile geliştirilmiş oyun mekanik ve grafik anlamında fena bir iş çıkarmıyor.
Oyunda farklı düşman tiplemeleri var ve buna gerçekten uğraşıldığı belli. Diğer bölümlerde de farklı karakterler eklenirse düşman çeşitliliği gayet yeterli olacak. Hatta şunu da gönül rahatlıyla söylebilirim, bazı AAA oyunlardan fazla Boss ve karakter sayısı vardır. Boss demişken oyunda Boss savaşlarına önem vermiş ve ilk bölüm olmasına rağmen bize 3 tane ufak boss savaşı veriyor ve normalden biraz güçlü, çok da güçlü değil. Ancak oyun akışını değiştiriyor ve oyunun sıkıcılaşmasını önlüyor.
Diğer sıkıntı yaşadığım konular ise, İngilizce dublaj olmaması. Oyunda Basitleştirilmiş Çince ve İngilizce dilleri mevcut ancak maalesef sadece Çince dublaj var. Sonradan İngilizce dublaj gelir mi bilmem ama ağız hareketleri Çinceye göre olacağı için başarısız kalacaktır. Çince dublaj-İngilizce altyazıyla oyunu takip etmek çok güç. Bir de oyunun yapımcısı sanırım Latin harflerine hakim değil. Çokça yazım hataları mevcut. Bu küçük bir detay olsa da göze çarpıyor ve oyun kalitesini düşürüyor. Mesela hep virgülden sonra boşluk bırakmamış. Sanırım çevirmen, oyunun yapımcısı.
Bunu dışında yaşadığım 3 tane teknik sorun vardı. Bir tanesi bir bölümde çatışma sekansında bütün askerleri öldürmeme rağmen bölümün devam etmemesiydi, videoda da izleyebilirsiniz. Bir diğer sorun ise CPU'nun birden yükselmesi. i3 6098P kullandığım ve video çektiğim için işlemci zorlanmış olabilir, bilemiyorum. Son sorun ise, bir "Boss" savaşında seslerin tamamen gitmesi ve farklı yerden başlatmasıydı ancak bunlar küçük hata olarak sayılabilir. Genel anlamda başarılı bir optimizasyonu var. Kısacası çoğu kısımlarda oyun kendini Indie oyunu olduğunu belli ediyor.
Verilen bilgiye göre toplam üç bölümden oluşacakmış ve bu üç bölümün toplam oynayışı yaklaşık üç saatmiş. Oyun kısa olacak ama bir korktuğum durum ise fiyat. İlk bölüm 20 TL ve diğer bölümler de 20 TL olursa toplam 60 TL olacak ve bu tür kısa oyuna 60 TL kesinlikle değmez. Umarım ilk bölümden satış başarısını yakalayan Zeng Xiancheng, oyunun fiyatını dengelemeyi başarır çünkü 60 TL olursa gerçekten alınacak tarafı kalmaz.
Ben, i3 6098P ve GTX 1050 sistemde oynadım ve full ayarlarda yaklaşık 40-60 FPS aldım. Bahsettiğim buglar; 37.15 ve 24.00.
Bu arada bilenler bilir oyunda Dark Souls'a çok sevimli bir gönderme var. 21.10
Video birden kesilmiş, bu yüzden şu istatistiği de atmak isterim.
Oyunun Artıları:
- Oyun tek kişinin yapımına göre fazla başarılı olması.
- Grafiklerin ortalama Indie oyunlarının üstünde olması.
- Akıcı ve sistem gereksinimlerinin düşük olması.
- Özel yetenek kısmı biraz özenti olmuş olmasına rağmen oyuna ayrı bir hava katması.
- Düşman karakterlerin ve Boss'ların çeşit çeşit bolca olması.
- Bu bir Indie yapım (hep bağımsız yapımlara karşı hep bir zaafım vardır )
- Sıradan ve sade bir hikaye.
- Ufak tefek buglar olması.
- İngilizce dublaj olmaması.
- Silah mekaniklerinin çok sade olması ve mermi olayı.
- Pahalı olması.
- Karakterler kendini hissettirmiyor (Sadece birinci bölüm için).
- Hikaye anlatımı yetersiz.
- Ani CPU yükselmeleri (emin değilim sorun bende de olabilir).
- Hikaye-->3/10
- Oynayış-->6/10
- Grafik-->6/10
- Optimizasyon-->6/10
- Atmosfer--->5/10
- Fiyat/Performans-->3/10 (Steam fiyatı)
- Genel puanlama 4.8 + 0.5 (Indie); 5.3/10
Indie oyunlarını seven, destek vermek isteyen, çok büyük hikaye ve beklenti içinde olmayan, çerez diye tabir ettiğimiz oyun arayan kişiler için tercih edilebilir bir yapım.
Kimler Tercih Etmemeli?
Bol aksiyon, büyük harita, içi dolu geniş hikayesi, günümüz grafikleri ve doyurucu mekanikleri ile AAA tarzı oyun arayan kişilerin tercih etmemesi gereken bir yapım.
Umarım gelişir ve ciddi, emin adımlarla ilerlersin FYQD Personal Studio. Bu oyun başlangıç için iyi ama sadece başlangıç için.