Oyun için i5 8400 Alınır mı?

SaL1K

Kilopat
Katılım
10 Eylül 2016
Mesajlar
256
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Ana hedef 1080P ultra ayarlarda oyunculuk deneyimi. Render yapmam en fazla yapacağım şey kendim için montaj yaptığım 30-60 saniyelik videolar olur. Yani profesyonel renderla uğraşmam. Ekran kartsız idare edip GTX 1660 Ti veya RTX2060 almayı planlıyorum. i5 8400 almayı düşünüyorum. 4 RAM slotlu B360 yongalı anakartla kullanacağım. Anakartın sitesindeki bilgilere göre 9. Nesil İntel işlemcilere de destek veriyor. İ5 8400 3 sene falan bana oyun keyfi yaşatır mı? Alayım mı?
 
Ana hedef 1080P ultra ayarlarda oyunculuk deneyimi. Render yapmam en fazla yapacağım şey kendim için montaj yaptığım 30-60 saniyelik videolar olur. Yani profesyonel renderla uğraşmam. Ekran kartsız idare edip GTX 1660 Ti veya RTX2060 almayı planlıyorum. i5 8400 almayı düşünüyorum. 4 RAM slotlu B360 yongalı anakartla kullanacağım. Anakartın sitesindeki bilgilere göre 9. Nesil İntel işlemcilere de destek veriyor. İ5 8400 3 sene falan bana oyun keyfi yaşatır mı? Alayım mı?
Yaşatır. B360 chipset anakart ile güzel olur. Hayırlı olsun şimdiden.
 
Tabiki de yaşatır. 4 RAM slotu olmasına da gerek yok. 8+8 yaparsanız yeterli olur zaten.
4 ram slotu seçme nedenim bu sistemi işlemci darboğaz yapana kadar kullanıp darbogaz yapinca bir sonrakı nesilin i7 sine geçmek. Yani nereden baksak 6 sene felan kullanılır gibi düşünüyorum. Gelecekte RAM artırınca sorun olmasın
 
Tam olarak oyun için alınır, hatta ve hatta, yalnızca oyun için alınır.

%100 olması, arkada işlemciden pay alan programlar açmadığınız sürece sorun değildir.

FPS limiti koyulmayan her oyunda her işlemci tüm gücünü verebileceği en fazla FPS'i vermeye odaklayacak şekilde kullanacaktır.

%100 olup da donmalar yaşanmaya başlanmasının sebebi, genelde arka planda programlar olmasıdır. Örneğin tarayıcı, Discord, Skype gibi küçük ama az da olsa işlemci harcayacan programlar.

Oyunun tüm işlemciyi işgal ettiği bir anda Skype çıkıp "bir parça da benimle ilgilen" dediği an, oyun donar.

Ryzen 2600 gibi işlemcilerin avantajı burada meydana çıkar.

Ama ben safi oyuncuyum, oyunumu oynarken arkaplanda bir şey bırakmam sadece oyuna odaklanırım dersen, i5 8400 alınabilir bir işlemci.

Bu şekilde oynarsan 5 seneye kadar yolu var.

Ayrıca %100 kullanım olayı tam olarak da düşündüğünüz gibi bir olay değil.

Oyunlar sanal izlekleri tam bir çekirdek gibi kullanamazlar. İzlekler işlemcinin boş kalan kısımlarını daha iyi değerlendirmeye yarayan bir teknolojidir. Ryzen 2600 ve i5 8400'ün bu açıdan aynı oyun performansı verme sebebi budur. Her ne kadar buradaki arkadaşlar düz mantık ile "ryzen %60 kullanım i5 8400 %100 kullanım" deseler de, durum öyle değildir.

İki işlemci de GTX 1080'i 1080p'de Atina'da 55 FPS kadar besleyebilir.

Ryzen 2600, %70 kullanım, GTX 1080 %75 kullanım, 55 FPS
i5 8400, %100 kullanım, GTX 1080 %75 kullanım, 57 FPS (iki fpslik fark tek çekirdek hızı farkından ötürü)

Gördüğün gibi kağıt üzerinde Ryzen 2600'ün %30 daha boşluğu var, o zaman neden GTX 1080 %75'den öteye gitmedi? Çünkü o %30 boşluk oyunların kullanabileceği bir boşluk değil, arka planda uygulamaların yararlanabileceği paralel iş yükleriyle çalışabilen programların avantaj sağlayabileceği bir boşluk o.

Ryzen 2600 bu avantajıyla arka planda uygulama açmana, hatta yayın yapabilmene olanak sağlar. Ama asla %25 daha çok FPS verir gibi bir mantığa sebep olmaz. Yani insanların argüman olarak sundukları kullanım oranları çok da bir mana ifade etmiyor.

Elbette yarın öbürgün tüm izlekleri verimli olarak kullanabilen bir oyun çıkarsa, Ryzen 2600'ün o %30 boşluk avantajıyla oyunda da %30 daha fazla FPS verebileceği günler gelebilir. Bunun garantisi de yok tabii. Oyunlara paralel iş yükü mantalitesi eklemek şu an birçok oyun motorunun ve yapımcısının radarında olan bir şey değil.
 
Tam olarak oyun için alınır, hatta ve hatta, yalnızca oyun için alınır.

%100 olması, arkada işlemciden pay alan programlar açmadığınız sürece sorun değildir.

FPS limiti koyulmayan her oyunda her işlemci tüm gücünü verebileceği en fazla FPS'i vermeye odaklayacak şekilde kullanacaktır.

%100 olup da donmalar yaşanmaya başlanmasının sebebi, genelde arka planda programlar olmasıdır. Örneğin tarayıcı, Discord, Skype gibi küçük ama az da olsa işlemci harcayacan programlar.

Oyunun tüm işlemciyi işgal ettiği bir anda Skype çıkıp "bir parça da benimle ilgilen" dediği an, oyun donar.

Ryzen 2600 gibi işlemcilerin avantajı burada meydana çıkar.

Ama ben safi oyuncuyum, oyunumu oynarken arkaplanda bir şey bırakmam sadece oyuna odaklanırım dersen, i5 8400 alınabilir bir işlemci.

Bu şekilde oynarsan 5 seneye kadar yolu var.

Ayrıca %100 kullanım olayı tam olarak da düşündüğünüz gibi bir olay değil.

Oyunlar sanal izlekleri tam bir çekirdek gibi kullanamazlar. İzlekler işlemcinin boş kalan kısımlarını daha iyi değerlendirmeye yarayan bir teknolojidir. Ryzen 2600 ve i5 8400'ün bu açıdan aynı oyun performansı verme sebebi budur. Her ne kadar buradaki arkadaşlar düz mantık ile "ryzen %60 kullanım i5 8400 %100 kullanım" deseler de, durum öyle değildir.

İki işlemci de GTX 1080'i 1080p'de Atina'da 55 FPS kadar besleyebilir.

Ryzen 2600, %70 kullanım, GTX 1080 %75 kullanım, 55 FPS
i5 8400, %100 kullanım, GTX 1080 %75 kullanım, 57 FPS (iki fpslik fark tek çekirdek hızı farkından ötürü)

Gördüğün gibi kağıt üzerinde Ryzen 2600'ün %30 daha boşluğu var, o zaman neden GTX 1080 %75'den öteye gitmedi? Çünkü o %30 boşluk oyunların kullanabileceği bir boşluk değil, arka planda uygulamaların yararlanabileceği paralel iş yükleriyle çalışabilen programların avantaj sağlayabileceği bir boşluk o.

Ryzen 2600 bu avantajıyla arka planda uygulama açmana, hatta yayın yapabilmene olanak sağlar. Ama asla %25 daha çok FPS verir gibi bir mantığa sebep olmaz. Yani insanların argüman olarak sundukları kullanım oranları çok da bir mana ifade etmiyor.

Elbette yarın öbürgün tüm izlekleri verimli olarak kullanabilen bir oyun çıkarsa, Ryzen 2600'ün o %30 boşluk avantajıyla oyunda da %30 daha fazla FPS verebileceği günler gelebilir. Bunun garantisi de yok tabii. Oyunlara paralel iş yükü mantalitesi eklemek şu an birçok oyun motorunun ve yapımcısının radarında olan bir şey değil.

valla ben ryzen5 2600 düşünüyorum ama intellerin şuanda anakartlarıda ucuz kafam karışık oyuncuyum
 
Birkaç sene sonra yarı yolda bırakır. Yarı yolda bırakmaz diyenler de bu işten anlamayanların üstü kapalı yorumlarıdır. 2017'de çıkmış oyunda %90 CPU kullanımına ulaşan bir modelin, 2-3 yıl sonra çıkacak AAA oyunlarda yeterli geleceğini söyleyenlere sadece gülüyorum.

R5 2600 daha tercih edilesi, gelecek vaat eden, saf güç olarak tokatlayan ve uzun ömürlü bir işlemcidir.

Testler ortada, göre göre lades diyorsanız tercih sizin. i5 7500'ün BF1 gibi oyunlarda GTX 1060/RX 580'i beslemeyemiyor oluşu gibi düşünebilirsiniz. Aynı senaryo olacak bu işlemcide de.
 
Uyarı! Bu konu 6 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Geri
Yukarı