Oyun Konsollarında Neden AMD işlemci seçiliyor ?

Sebebi Sizce Nedir ?

  • Ucuz Olması

    Oy: 32 39,5%
  • Daha Performanslı Olması

    Oy: 15 18,5%
  • Öğrenmek için konuya geldim

    Oy: 34 42,0%

  • Oy verenlerin toplamı
    81
Aslında basit. PS3'e kadar IBM üretim yapıyordu. İhaleleri kazanıyordu. Fakat PS4 ihalesine katılmadı ve proje üretip satma işine girdi. Bunu fırsat bilen AMD ihaleye girdi ve ucuza mal edip en uygun fiyatı verdi. Hepsi bu. Daha ucuz fiyat verilene kadar AMD değişmez konsollarda. Eğer Intel yada Nvidia girip ucuz fiyat verseydi, Niye Nvidia kullanıyorlar diye sorardık :)
 
Piyasada x86 tabanlı işlemci üreten 2 firmadan biri ama GPU bakımından İntelden daha başaralı olduğu için. Bir nevi apu var konsollarda. Apu deyince de AMD. Robinson'a göreyse PlayStation 4 üzerinde kullanılacak CPU ve GPU bir hayli farklı tasarlanmış durumda zira Sony de AMD'nin ürettiği sistem üzerindeki veri ve bellek paylaşımlarının bolluğu yüzünden kendilerini seçmiş.
 
Arkadaşlar şu ana kadar gördüğüm konsolların hepsinde AMD işlemci ve ekran kartı gördüm. Bunun sebebi sizce nedir ?

BENCE

AMD hem CPU hem GPU ureten bir firma. Intel sadece CPU, Nvidia sadece GPU ureten firma. Birde AMD hem CPU hem GPU'yu tek yongada birlestiren bir sistem, APU ureten tek firma.

Simdi sen olsan, hem Nvidia hem Intel ile ayri sozlesme yapacaksin, tedarik edeceksin. Uzun is. AMD ile ortak bir sekilde ihtiyac neyse (HBM'de AMD'nin.) Ona gore bir APU duzenlenir. Hem daha kucuk bir anakart olur. Daha kompakt olur.

Diger turlu Intel islemciyi ve Nvidia GPU'yu ayri ayri basip anakarta yerlestirmen gerek. Bu da ek masraf. Boylece anakart daha buyuk olacak. Iki ayri guc tuketen yonga olacak. Ikisi de sogutulacak. Cok masraf.

Halbu ki temizce tek bir yongada hem CPU hem GPU (hatta) HBM Bellek. Hepsini AMD yapiyor. Daha ucuza oluyor. Cunku hepsi tek yongada. Tek basimda. Muthis birsey.
 
Önceki nesile kadar konsollarda powerpc mimarisi kullanılıyordu. bunlar RISK mimarili işlemciler olduğundan oyun geliştirmek yapımcılar için daha maliyetli idi. Bu nesil CISK mimarili x86 işlemciler sayesinde oyun geliştirme maliyetleri çok daha aşağılara çekildi. Adam üç platforma oyun geliştirirken (PC/One/PS4) aynı mimariye sahip donanım üzerinden daha az zaman harcayarak oyun geliştirebiliyor.

Tabii AMD'nin seçilmesinin en büyük sebebi de fiyat avantajıdır. PS3 döneminde Sony'nin, Nvidia'dan aldığı 7800 kırması ekran kartlarından yediği kazığı yıllardır unutamadığı söylenir.
 
BENCE

AMD hem CPU hem GPU ureten bir firma. Intel sadece CPU, Nvidia sadece GPU ureten firma. Birde AMD hem CPU hem GPU'yu tek yongada birlestiren bir sistem, APU ureten tek firma.

Simdi sen olsan, hem Nvidia hem Intel ile ayri sozlesme yapacaksin, tedarik edeceksin. Uzun is. AMD ile ortak bir sekilde ihtiyac neyse (HBM'de AMD'nin.) Ona gore bir APU duzenlenir. Hem daha kucuk bir anakart olur. Daha kompakt olur.

Diger turlu Intel islemciyi ve Nvidia GPU'yu ayri ayri basip anakarta yerlestirmen gerek. Bu da ek masraf. Boylece anakart daha buyuk olacak. Iki ayri guc tuketen yonga olacak. Ikisi de sogutulacak. Cok masraf.

Halbu ki temizce tek bir yongada hem CPU hem GPU (hatta) HBM Bellek. Hepsini AMD yapiyor. Daha ucuza oluyor. Cunku hepsi tek yongada. Tek basimda. Muthis birsey.

Bildiğim kadarıyla PS ihalesini alınca AMD APUları üretti. PS ihalesini almadan önce APU diye birşey üretmiyordu yanlış bilmiyorsam. PSye özel üretildi ve üretimi ucuz olunca normal piyasalarada üretti.
 
Önceki nesile kadar konsollarda powerpc mimarisi kullanılıyordu. bunlar RISK mimarili işlemciler olduğundan oyun geliştirmek yapımcılar için daha maliyetli idi. Bu nesil CISK mimarili x86 işlemciler sayesinde oyun geliştirme maliyetleri çok daha aşağılara çekildi. Adam üç platforma oyun geliştirirken (PC/One/PS4) aynı mimariye sahip donanım üzerinden daha az zaman harcayarak oyun geliştirebiliyor.

Tabii AMD'nin seçilmesinin en büyük sebebi de fiyat avantajıdır. PS3 döneminde Sony'nin, Nvidia'dan aldığı 7800 kırması ekran kartlarından yediği kazığı yıllardır unutamadığı söylenir.

Xbox 360'da PowerPC mimarisi, PS3'te CELL mimarisi. PS3'te Ati
Bildiğim kadarıyla PS ihalesini alınca AMD APUları üretti. PS ihalesini almadan önce APU diye birşey üretmiyordu yanlış bilmiyorsam. PSye özel üretildi ve üretimi ucuz olunca normal piyasalarada üretti.

Evet. Hatta yanlis hatirlamiyorsam;

AMD APU gelistirirken yeni mimari ekran karti gelistiremedi, bu yuzden HD 7900 serisi GPU'larin OC yaparak R9 200 ve R9 300 serisi adi altinda cikardi. O yuzden hâlen HD 7970 GHz Edition R9 280X ile CFX yapilabiliyor :).

Nvidia'da bu boslukla Maxwell'i gelistirdi.
 
Xbox 360'da PowerPC mimarisi, PS3'te CELL mimarisi. PS3'te Ati


Evet. Hatta yanlis hatirlamiyorsam;

AMD APU gelistirirken yeni mimari ekran karti gelistiremedi, bu yuzden HD 7900 serisi GPU'larin OC yaparak R9 200 ve R9 300 serisi adi altinda cikardi. O yuzden hâlen HD 7970 GHz Edition R9 280X ile CFX yapilabiliyor :).

Nvidia'da bu boslukla Maxwell'i gelistirdi.
Hocam PS3'te Nvidia GTX7800 modifiyeli bir ekran kartı kullanıldı, 360'ta ATI 1900XT/1950XT arası (R420 tabanlı) modifiyeli GPU. Kullanılan GPU'nun adı da Xenos idi.

ATI Xbox 360 GPU

Bunun dışında bilgi olarak verelim; PS3 işlemcisi Cell, tek çekirdek, 8 SPU, 360 3 çekirdekli IBM Power PC işlemci idi.
 
Uyarı! Bu konu 6 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Yeni konular

Geri
Yukarı