PC'deki 30FPS ile konsollardaki 30FPS aynı mı?

Deneyimlemedim, 30 fps 30 fps'dir düşüncesindeydim.
Teknik olarak doğru ama o açıdan bakarsak sinemalardaki filmlerde 24 fps veriliyor ve görüntü gayet akışkan olsada bilgisatardaki 30-45 fps sürekli bi donma hissiyatı veriyor yani duruma göre göreceli bişey ve benim bildiğim konsolun 30 fps si bilgisayarda 50 falan gibi oluyor.
 
Eğer bir oyun 2 platforma da iyi derecede optimize edilmişse hissiyat aynı olur.

Konsol tek bir çeşit ve evrensel bir cihaz olduğu için tüm oyunların grafikleri (shader, texture vb.) konsolun donanımının anında tanıyacağı şekilde tasarlanır. Konsolun grafik işlemcisi, oyunun grafiklerini bu sayede hiç gecikme, takılma yaşamadan monitöre çizer. PC'de binlerce farklı varyasyon olacağı için oyun geliştiricileri tüm bilgisayarlarda akıcı çalışacak oyun yapmakta zorlanabilirler.

Mesela shader caching stutter olayı buna örnek verilebilir. PC'de, pre-shader caching destekli oyunlar yeni yeni yaygınlaşsa da hala oyunların bir çoğu bunu desteklemiyor. Konsollarda böyle bir durum yok.
 
Arkadaşlar Xbox Series S alabilirim. Daha önce hiç konsolum olmadı. Merak ettiğim PC'deki gibi 30FPS'de kasan bir görüntü mevcut mu konsollarda? Yoksa optimize mi?
Zerre gram alakası yok. Konsollarda kareler arası zaman eşit olduğu için önce konsolda 60 fps görüp sonra 30'a düşmediğin sürece rahatsız dahi etmez.
 
Konsolda 30 FPS olunca bilgisayara göre biraz daha akıcı oluyor. Ama PC’de sabit 30 FPS oynamaya çalışsan bir kasma görürsün.
 
30 fps her yerde aynı game pad ve tek platforma optimizasyon yapıldığı için aldığın geri dönüş konsolda daha akıcı hissettirebilir.
 
Teknik olarak doğru ama o açıdan bakarsak sinemalardaki filmlerde 24 fps veriliyor ve görüntü gayet akışkan olsada bilgisatardaki 30-45 fps sürekli bi donma hissiyatı veriyor yani duruma göre göreceli bişey ve benim bildiğim konsolun 30 fps si bilgisayarda 50 falan gibi oluyor.
Bunun nedeni sinema filmlerinde görüntüyle etkileşime geçemiyorsunuz, örneğin aynı sinema filmini bir oyun içinde 24FPS'lik cutscene olarak koysalar ve sizde fare aracılığıyla bakış açısını oynatabilseniz o zaman kasmasını hissederdiniz.

Konsollarda da durum benzer, zaten kontrolcüler fare kadar hızlı kullanabileceğiniz bir şey değil. Fareyi isterseniz hızlı isterseniz yavaş hareket ettirin, beklediğiniz sonucu alırsınız.

Ancak kontrolcü analoglarında ise hız belli bir yere kadar limitli, dolayısıyla etkileşim süresi PC'ye nazaran daha uzun olduğu için 30FPS yeterli geliyor.

Zaten - PC üzerinde dahi geçerlidir bu - eğer bir oyunda düşük FPS sorunu yaşıyorsanız ve kasıyor gibi hissediyorsanız aynı oyunu kontrolcüyle oynamayı deneyin, deneyiminiz iyileşecek.

Ha birde şu da var, konsollardaki 30FPS sabit kalıyor. 25'e bile düştüğünü sanmıyorum ben çoğu zaman. Değerler daha stabil.

Mesela shader caching stutter olayı buna örnek verilebilir. PC'de, pre-shader caching destekli oyunlar yeni yeni yaygınlaşsa da hala oyunların bir çoğu bunu desteklemiyor. Konsollarda böyle bir durum yok.
Ben bir tek Forza'da ve COD'da gördüm hocam şimdilik :D
 

Geri
Yukarı