Performansı Artıran DLSS 3 Teknolojisi Tanıtıldı, İşte Yenilikler

Ali Güngör

Genel Yayın Yönetmeni
Yönetici
Katılım
22 Haziran 2011
Mesajlar
52.964
Çözümler
17
Yer
İstanbul Türkiye
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Meslek
Technopat
Profil Kapağı
1523300036
Nvidia-DLSS-3-Teknolojisi.jpg

NVIDIA, RTX 4090 ve RTX 4080 ekran kartlarının lansmanı sırasında Deep Learning Super Sampling (DLSS) yükseltme teknolojisinin yeni bir sürümünü tanıttı. CEO Jensen Huang, şaşırtıcı şekilde DLSS 3’ün doğal çözünürlükte performansı dört kata kadar artırabileceğini söylüyor. 35’ten fazla oyun ve uygulama şimdiden DLSS 3 ile destekleniyor. İşin kötü yanı ise DLSS 3 yalnızca Ada Lovelace […]

Devamı: Performansı Artıran DLSS 3 Teknolojisi Tanıtıldı, İşte Yenilikler
Kaynak Technopat

Devamı için yukarıdaki bağlantıya tıklayın...
 
Anladığım kadarıyla RTX 4000 serisinde dördüncü nesil tensör çekirdekleri bulunuyor. RTX 3000 kartlarda bu olmadığı için DLSS 3.0 desteği alamamış. Yani yazılımsal değil fiziksel özellikten kaynaklanan bir durum.

Nvidia bunu iddia ediyor ama adamların kendi donanımı ve yazılımı sonuçta, yalan olup olmadığını bilemiyoruz inanmak durumundayız. Örneğin G-sync özelliği artık sadece Gsync Ultimate destekleyen cihazlarda çalışacak, Gsync compatible cihazlarda çalışmayacak çünkü yeni yazılım eski donanımlara izin vermiyor deseler ama bu kısıtlamayı yazılım üzerinden ayarlasalar kimsenin ruhu duymaz. Sözde RTX 3060'ın LHR kilidi de donanımsaldı, beta versiyon sürücü yükleyince ne hikmetse "donanımsal kilit" kırılıverdi. Nvidia'ya güvenmiyorum bu konuda.
 
Anladığım kadarıyla RTX 4000 serisinde dördüncü nesil tensör çekirdekleri bulunuyor. RTX 3000 kartlarda bu olmadığı için DLSS 3.0 desteği alamamış. Yani yazılımsal değil fiziksel özellikten kaynaklanan bir durum.
- 2 Nesildir ürettiğin ekran kartlarıyla uyumlu bir biçimde 3. nesili üretmek ve ortak bir paydada performans artıracak çözümler bulmak
- Son nesil kartına özel bir çalışma yaparak satışları artırmak
 
DLSS 3.0'ı RTX 3000 serisine bekleyenleri anlamıyorum. 3000 ve 4000 serisi arasındaki Tensör çekirdeklerinin güç farkı 5 kata kadar çıkabiliyor. NVIDIA optimize edip getirmeye çalışsa bile kötü bir deneyim olur.

Şahsen normal bir oyuncu için DLSS 2.3'ün yeterli olacağını düşünüyorum, bugüne kadar herkes memnundu.
 
DLSS 3.0'ı RTX 3000 serisine bekleyenleri anlamıyorum. 3000 ve 4000 serisi arasındaki Tensör çekirdeklerinin güç farkı 5 kata kadar çıkabiliyor. NVIDIA optimize edip getirmeye çalışsa bile kötü bir deneyim olur.

Şahsen normal bir oyuncu için DLSS 2.3'ün yeterli olacağını düşünüyorum, bugüne kadar herkes memnundu.
O zaman çıkartmasalarmış. Yine her RTX'e uygun bir şey ama daha az performanslı bir şey çıkartsalar ve 5000 serisine falan özel DLSS çıkartsalar daha iyi olurmuş. Daha 2 yıllık kartlara şimdiden böyle destek kesilmez.
 

Geri
Yukarı