1080p ekrana sahibim %85 image scaling moduna aldım GTA 5'te biraz yardımı dokundu gibi, bu özelliği aktif ettiğiniz zaman bilgisayarınıza ekstradan çözünürlükler ekliyor. Bu çözünürlüklerin listesi ise şu şekilde.
Ölçeklendirme | 4K Çıkış İçin Kullanılabilen Çözünürlükler | 1440p(2K) Çıkış İçin Kullanılabilen Çözünürlükler | 1080p Çıkış İçin Kullanılabilen Çözünürlükler |
%85 | 3264 x 1836 | 2176 x 1224 | 1632 x 918 |
%77 | 2954 x 1662 | 1970 x 1108 | 1477 x 831 |
%67 | 2560 x 1440 | 1706 x 960 | 1280 x 720 |
%59 | 2259 x 1271 | 1506 x 847 | 1129 x 635 |
%50 | 1920 x 1080 | 1280 x 720 | Windows desteklemiyor. |
Bu özelliği aktif edip daha sonra oynadığınız oyun içerisinden ayarlara gidip çözünürlüğü ona göre ayarlıyorsunuz. Örneğin %85 ölçeklendirmeye ayarladıysanız ve 1080p çıkış istiyorsanız 1632x918'i seçerek oynamaya başlayacaksınız. ETS 2'de denedim, %85 ölçeklendirme için rezalet bir kalite sundu, bu kalite ile oynamam gerekiyorsa hiç böyle bir özellik yapmasaydınız ben direk oyunu 800x600'e alıp oynardım zaten. GTA 5'te ise bir miktar işe yaradı az önce bir saat kadar hikaye modunda MSAA 2X aktif şekilde takıldım ve oyun akıcıydı.
Image Scaling'in sevmediğim bir yanı oyunun çözünürlüğünü değiştirmek zorunda olmamız, bilgisayarı 1920x1080 çözünürlüğünde kullanırken oyunu 1632x918 çözünürlüğünde oynarsam her Alt Tab yapışımda monitörün kendini yenilemesi gerekiyor bu da bir süre beklememe yol açıyor. Burada beklediğimiz süre birkaç saniye bile olsa sürekli olarak Alt Tab atıyorsanız sinir bozucu bir hale geliyor, bu soruna ileride çözüm üretirler mi bilmem AMD FSR ile yarışacağını da zannetmiyorum çünkü FSR doğrudan oyunun içine eklenen bir özellik şeklinde çalışıyor, bu ise ekran kartının içerisinde iş yapıyor. FSR'ın rakibi yine DLSS olmaya devam edecektir.