# ~~ Dabaddu Software @ 2020 Tüm Hakları Saklıdır ~~
print("*"*50,"\n\n X O X Oyununa Hoşgeldiniz...\n [By Dabaddu Software @ 2020 Tüm Hakları saklıdır]\n (Bilgi için \"!bilgi\" yazın.)\n\n"+50*"*")
karar = "e"
while karar == "e" :
while True :
tablo = ["___","___","___","___","___","___","___","___","___"]
yatay = 1
dikey = 1
print("\t\t",tablo[0],tablo[1],tablo[2],"\n\t\t",tablo[3],tablo[4],tablo[5],"\n\t\t",tablo[6],tablo[7],tablo[8],"\n")
# Dabaddu38
print("~~ 1. oyuncu (X) ~~")
yatay = input("Soldan sağa [1,2,3] : ")
while yatay != "1" and yatay != "2" and yatay != "3" and yatay != "!bilgi" :
yatay = input("Sadece \"1, 2, 3, !bilgi\" kullanılabilir.\nSoldan sağa [1,2,3] : ")
if yatay == "!bilgi" :
print("\n"+"*"*50,"\n\nBu oyunda ana kural, 3 tane x veya 3 tane o harfini birleştirmektir. Herkesin bir kere kullanma hakkı vardır. Yani sırayla birer birer yapılır. 3 tane birleştirilen x veya o harflerinin üstü çizilir. Alttan üste, Üstten alta, Çapraz kullanılabilir. Bu oyunda kimse kimsenin hamlesine karışamaz. Süre yoktur. En fazla harf birleştiren oyunun galibidir.\n\n"+50*"*","\n")
yatay = input("Soldan sağa [1,2,3] : ")
dikey = input("Yukarıdan aşağıya [1,2,3] : ")
while dikey != "1" and dikey != "2" and dikey != "3" and dikey != "!bilgi" :
dikey = input("Sadece \"1, 2, 3, !bilgi\" kullanılabilir.\nYukarıdan aşağıya [1,2,3] : ")
if dikey == "!bilgi" :
print("\n"+"*"*50,"\n\nBu oyunda ana kural, 3 tane x veya 3 tane o harfini birleştirmektir. Herkesin bir kere kullanma hakkı vardır. Yani sırayla birer birer yapılır. 3 tane birleştirilen x veya o harflerinin üstü çizilir. Alttan üste, Üstten alta, Çapraz kullanılabilir. Bu oyunda kimse kimsenin hamlesine karışamaz. Süre yoktur. En fazla harf birleştiren oyunun galibidir.\n\n"+50*"*","\n")
dikey = input("Yukarıdan aşağıya [1,2,3] : ")
if dikey == "1" and yatay == "1" :
tablo[0] = "_X_"
elif dikey == "1" and yatay == "2" :
tablo[1] = "_X_"
elif dikey == "1" and yatay == "3" :
tablo[2] = "_X_"
elif dikey == "2" and yatay == "1" :
tablo[3] = "_X_"
elif dikey == "2" and yatay == "2" :
tablo[4] = "_X_"
elif dikey == "2" and yatay == "3" :
tablo[5] = "_X_"
elif dikey == "3" and yatay == "1" :
tablo[6] = "_X_"
elif dikey == "3" and yatay == "2" :
tablo[7] = "_X_"
elif dikey == "3" and yatay == "3" :
tablo[8] = "_X_"
print("\t\t",tablo[0],tablo[1],tablo[2],"\n\t\t",tablo[3],tablo[4],tablo[5],"\n\t\t",tablo[6],tablo[7],tablo[8],"\n")
# Dabaddu38
print("~~ 2. oyuncu (O) ~~")
while True :
yatay = input("Soldan sağa [1,2,3] : ")
while yatay != "1" and yatay != "2" and yatay != "3" and yatay != "!bilgi" :
yatay = input("Sadece \"1, 2, 3, !bilgi\" kullanılabilir.\nSoldan sağa [1,2,3] : ")
if yatay == "!bilgi" :
print("\n"+"*"*50,"\n\nBu oyunda ana kural, 3 tane x veya 3 tane o harfini birleştirmektir. Herkesin bir kere kullanma hakkı vardır. Yani sırayla birer birer yapılır. 3 tane birleştirilen x veya o harflerinin üstü çizilir. Alttan üste, Üstten alta, Çapraz kullanılabilir. Bu oyunda kimse kimsenin hamlesine karışamaz. Süre yoktur. En fazla harf birleştiren oyunun galibidir.\n\n"+50*"*","\n")
yatay = input("Soldan sağa [1,2,3] : ")
dikey = input("Yukarıdan aşağıya [1,2,3] : ")
while dikey != "1" and dikey != "2" and dikey != "3" and dikey != "!bilgi" :
dikey = input("Sadece \"1, 2, 3, !bilgi\" kullanılabilir.\nYukarıdan aşağıya [1,2,3] : ")
if dikey == "!bilgi" :
print("\n"+"*"*50,"\n\nBu oyunda ana kural, 3 tane x veya 3 tane o harfini birleştirmektir. Herkesin bir kere kullanma hakkı vardır. Yani sırayla birer birer yapılır. 3 tane birleştirilen x veya o harflerinin üstü çizilir. Alttan üste, Üstten alta, Çapraz kullanılabilir. Bu oyunda kimse kimsenin hamlesine karışamaz. Süre yoktur. En fazla harf birleştiren oyunun galibidir.\n\n"+50*"*","\n")
dikey = input("Yukarıdan aşağıya [1,2,3] : ")
if yatay == "1" and dikey == "1" and tablo[0] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "2" and dikey == "1" and tablo[1] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "3" and dikey == "1" and tablo[2] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "1" and dikey == "2" and tablo[3] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "2" and dikey == "2" and tablo[4] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "3" and dikey == "2" and tablo[5] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "1" and dikey == "3" and tablo[6] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "2" and dikey == "3" and tablo[7] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "3" and dikey == "3" and tablo[8] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
else :
break
if dikey == "1" and yatay == "1" :
tablo[0] = "_O_"
elif dikey == "1" and yatay == "2" :
tablo[1] = "_O_"
elif dikey == "1" and yatay == "3" :
tablo[2] = "_O_"
elif dikey == "2" and yatay == "1" :
tablo[3] = "_O_"
elif dikey == "2" and yatay == "2" :
tablo[4] = "_O_"
elif dikey == "2" and yatay == "3" :
tablo[5] = "_O_"
elif dikey == "3" and yatay == "1" :
tablo[6] = "_O_"
elif dikey == "3" and yatay == "2" :
tablo[7] = "_O_"
elif dikey == "3" and yatay == "3" :
tablo[8] = "_O_"
print("\t\t",tablo[0],tablo[1],tablo[2],"\n\t\t",tablo[3],tablo[4],tablo[5],"\n\t\t",tablo[6],tablo[7],tablo[8],"\n")
# ~~ Dabaddu Software @ 2020 Tüm Hakları Saklıdır ~~
print("~~ 1. oyuncu (X) ~~")
while True :
yatay = input("Soldan sağa [1,2,3] : ")
while yatay != "1" and yatay != "2" and yatay != "3" and yatay != "!bilgi" :
yatay = input("Sadece \"1, 2, 3, !bilgi\" kullanılabilir.\nSoldan sağa [1,2,3] : ")
if yatay == "!bilgi" :
print("\n"+"*"*50,"\n\nBu oyunda ana kural, 3 tane x veya 3 tane o harfini birleştirmektir. Herkesin bir kere kullanma hakkı vardır. Yani sırayla birer birer yapılır. 3 tane birleştirilen x veya o harflerinin üstü çizilir. Alttan üste, Üstten alta, Çapraz kullanılabilir. Bu oyunda kimse kimsenin hamlesine karışamaz. Süre yoktur. En fazla harf birleştiren oyunun galibidir.\n\n"+50*"*","\n")
yatay = input("Soldan sağa [1,2,3] : ")
dikey = input("Yukarıdan aşağıya [1,2,3] : ")
while dikey != "1" and dikey != "2" and dikey != "3" and dikey != "!bilgi" :
dikey = input("Sadece \"1, 2, 3, !bilgi\" kullanılabilir.\nYukarıdan aşağıya [1,2,3] : ")
if dikey == "!bilgi" :
print("\n"+"*"*50,"\n\nBu oyunda ana kural, 3 tane x veya 3 tane o harfini birleştirmektir. Herkesin bir kere kullanma hakkı vardır. Yani sırayla birer birer yapılır. 3 tane birleştirilen x veya o harflerinin üstü çizilir. Alttan üste, Üstten alta, Çapraz kullanılabilir. Bu oyunda kimse kimsenin hamlesine karışamaz. Süre yoktur. En fazla harf birleştiren oyunun galibidir.\n\n"+50*"*","\n")
dikey = input("Yukarıdan aşağıya [1,2,3] : ")
if yatay == "1" and dikey == "1" and tablo[0] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "2" and dikey == "1" and tablo[1] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "3" and dikey == "1" and tablo[2] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "1" and dikey == "2" and tablo[3] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "2" and dikey == "2" and tablo[4] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "3" and dikey == "2" and tablo[5] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "1" and dikey == "3" and tablo[6] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "2" and dikey == "3" and tablo[7] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "3" and dikey == "3" and tablo[8] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
else :
break
if dikey == "1" and yatay == "1" :
tablo[0] = "_X_"
elif dikey == "1" and yatay == "2" :
tablo[1] = "_X_"
elif dikey == "1" and yatay == "3" :
tablo[2] = "_X_"
elif dikey == "2" and yatay == "1" :
tablo[3] = "_X_"
elif dikey == "2" and yatay == "2" :
tablo[4] = "_X_"
elif dikey == "2" and yatay == "3" :
tablo[5] = "_X_"
elif dikey == "3" and yatay == "1" :
tablo[6] = "_X_"
elif dikey == "3" and yatay == "2" :
tablo[7] = "_X_"
elif dikey == "3" and yatay == "3" :
tablo[8] = "_X_"
print("\t\t",tablo[0],tablo[1],tablo[2],"\n\t\t",tablo[3],tablo[4],tablo[5],"\n\t\t",tablo[6],tablo[7],tablo[8],"\n")
# Dabaddu38
print("~~ 2. oyuncu (O) ~~")
while True :
yatay = input("Soldan sağa [1,2,3] : ")
while yatay != "1" and yatay != "2" and yatay != "3" and yatay != "!bilgi" :
yatay = input("Sadece \"1, 2, 3, !bilgi\" kullanılabilir.\nSoldan sağa [1,2,3] : ")
if yatay == "!bilgi" :
print("\n"+"*"*50,"\n\nBu oyunda ana kural, 3 tane x veya 3 tane o harfini birleştirmektir. Herkesin bir kere kullanma hakkı vardır. Yani sırayla birer birer yapılır. 3 tane birleştirilen x veya o harflerinin üstü çizilir. Alttan üste, Üstten alta, Çapraz kullanılabilir. Bu oyunda kimse kimsenin hamlesine karışamaz. Süre yoktur. En fazla harf birleştiren oyunun galibidir.\n\n"+50*"*","\n")
yatay = input("Soldan sağa [1,2,3] : ")
dikey = input("Yukarıdan aşağıya [1,2,3] : ")
while dikey != "1" and dikey != "2" and dikey != "3" and dikey != "!bilgi" :
dikey = input("Sadece \"1, 2, 3, !bilgi\" kullanılabilir.\nYukarıdan aşağıya [1,2,3] : ")
if dikey == "!bilgi" :
print("\n"+"*"*50,"\n\nBu oyunda ana kural, 3 tane x veya 3 tane o harfini birleştirmektir. Herkesin bir kere kullanma hakkı vardır. Yani sırayla birer birer yapılır. 3 tane birleştirilen x veya o harflerinin üstü çizilir. Alttan üste, Üstten alta, Çapraz kullanılabilir. Bu oyunda kimse kimsenin hamlesine karışamaz. Süre yoktur. En fazla harf birleştiren oyunun galibidir.\n\n"+50*"*","\n")
dikey = input("Yukarıdan aşağıya [1,2,3] : ")
if yatay == "1" and dikey == "1" and tablo[0] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "2" and dikey == "1" and tablo[1] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "3" and dikey == "1" and tablo[2] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "1" and dikey == "2" and tablo[3] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "2" and dikey == "2" and tablo[4] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "3" and dikey == "2" and tablo[5] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "1" and dikey == "3" and tablo[6] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "2" and dikey == "3" and tablo[7] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "3" and dikey == "3" and tablo[8] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
else :
break
if dikey == "1" and yatay == "1" :
tablo[0] = "_O_"
elif dikey == "1" and yatay == "2" :
tablo[1] = "_O_"
elif dikey == "1" and yatay == "3" :
tablo[2] = "_O_"
elif dikey == "2" and yatay == "1" :
tablo[3] = "_O_"
elif dikey == "2" and yatay == "2" :
tablo[4] = "_O_"
elif dikey == "2" and yatay == "3" :
tablo[5] = "_O_"
elif dikey == "3" and yatay == "1" :
tablo[6] = "_O_"
elif dikey == "3" and yatay == "2" :
tablo[7] = "_O_"
elif dikey == "3" and yatay == "3" :
tablo[8] = "_O_"
print("\t\t",tablo[0],tablo[1],tablo[2],"\n\t\t",tablo[3],tablo[4],tablo[5],"\n\t\t",tablo[6],tablo[7],tablo[8],"\n")
# ~~ Dabaddu Software @ 2020 Tüm Hakları Saklıdır ~~
print("~~ 1. oyuncu (X) ~~")
while True :
yatay = input("Soldan sağa [1,2,3] : ")
while yatay != "1" and yatay != "2" and yatay != "3" and yatay != "!bilgi" :
yatay = input("Sadece \"1, 2, 3, !bilgi\" kullanılabilir.\nSoldan sağa [1,2,3] : ")
if yatay == "!bilgi" :
print("\n"+"*"*50,"\n\nBu oyunda ana kural, 3 tane x veya 3 tane o harfini birleştirmektir. Herkesin bir kere kullanma hakkı vardır. Yani sırayla birer birer yapılır. 3 tane birleştirilen x veya o harflerinin üstü çizilir. Alttan üste, Üstten alta, Çapraz kullanılabilir. Bu oyunda kimse kimsenin hamlesine karışamaz. Süre yoktur. En fazla harf birleştiren oyunun galibidir.\n\n"+50*"*","\n")
yatay = input("Soldan sağa [1,2,3] : ")
dikey = input("Yukarıdan aşağıya [1,2,3] : ")
while dikey != "1" and dikey != "2" and dikey != "3" and dikey != "!bilgi" :
dikey = input("Sadece \"1, 2, 3, !bilgi\" kullanılabilir.\nYukarıdan aşağıya [1,2,3] : ")
if dikey == "!bilgi" :
print("\n"+"*"*50,"\n\nBu oyunda ana kural, 3 tane x veya 3 tane o harfini birleştirmektir. Herkesin bir kere kullanma hakkı vardır. Yani sırayla birer birer yapılır. 3 tane birleştirilen x veya o harflerinin üstü çizilir. Alttan üste, Üstten alta, Çapraz kullanılabilir. Bu oyunda kimse kimsenin hamlesine karışamaz. Süre yoktur. En fazla harf birleştiren oyunun galibidir.\n\n"+50*"*","\n")
dikey = input("Yukarıdan aşağıya [1,2,3] : ")
if yatay == "1" and dikey == "1" and tablo[0] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "2" and dikey == "1" and tablo[1] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "3" and dikey == "1" and tablo[2] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "1" and dikey == "2" and tablo[3] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "2" and dikey == "2" and tablo[4] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "3" and dikey == "2" and tablo[5] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "1" and dikey == "3" and tablo[6] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "2" and dikey == "3" and tablo[7] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "3" and dikey == "3" and tablo[8] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
else :
break
if dikey == "1" and yatay == "1" :
tablo[0] = "_X_"
elif dikey == "1" and yatay == "2" :
tablo[1] = "_X_"
elif dikey == "1" and yatay == "3" :
tablo[2] = "_X_"
elif dikey == "2" and yatay == "1" :
tablo[3] = "_X_"
elif dikey == "2" and yatay == "2" :
tablo[4] = "_X_"
elif dikey == "2" and yatay == "3" :
tablo[5] = "_X_"
elif dikey == "3" and yatay == "1" :
tablo[6] = "_X_"
elif dikey == "3" and yatay == "2" :
tablo[7] = "_X_"
elif dikey == "3" and yatay == "3" :
tablo[8] = "_X_"
print("\t\t",tablo[0],tablo[1],tablo[2],"\n\t\t",tablo[3],tablo[4],tablo[5],"\n\t\t",tablo[6],tablo[7],tablo[8],"\n")
if tablo[0] == "_X_" and tablo[1] == "_X_" and tablo[2] == "_X_" :
print("TEBRİKLER ~~ 1. oyuncu (X) ~~ KAZANDI !!!")
break
elif tablo[3] == "_X_" and tablo[4] == "_X_" and tablo[5] == "_X_" :
print("TEBRİKLER ~~ 1. oyuncu (X) ~~ KAZANDI !!!")
break
elif tablo[6] == "_X_" and tablo[7] == "_X_" and tablo[8] == "_X_" :
print("TEBRİKLER ~~ 1. oyuncu (X) ~~ KAZANDI !!!")
break
elif tablo[0] == "_X_" and tablo[3] == "_X_" and tablo[6] == "_X_" :
print("TEBRİKLER ~~ 1. oyuncu (X) ~~ KAZANDI !!!")
break
elif tablo[1] == "_X_" and tablo[4] == "_X_" and tablo[7] == "_X_" :
print("TEBRİKLER ~~ 1. oyuncu (X) ~~ KAZANDI !!!")
break
elif tablo[2] == "_X_" and tablo[5] == "_X_" and tablo[8] == "_X_" :
print("TEBRİKLER ~~ 1. oyuncu (X) ~~ KAZANDI !!!")
break
elif tablo[0] == "_X_" and tablo[4] == "_X_" and tablo[8] == "_X_" :
print("TEBRİKLER ~~ 1. oyuncu (X) ~~ KAZANDI !!!")
break
elif tablo[2] == "_X_" and tablo[4] == "_X_" and tablo[6] == "_X_" :
print("TEBRİKLER ~~ 1. oyuncu (X) ~~ KAZANDI !!!")
break
# Dabaddu38
print("~~ 2. oyuncu (O) ~~")
while True :
yatay = input("Soldan sağa [1,2,3] : ")
while yatay != "1" and yatay != "2" and yatay != "3" and yatay != "!bilgi" :
yatay = input("Sadece \"1, 2, 3, !bilgi\" kullanılabilir.\nSoldan sağa [1,2,3] : ")
if yatay == "!bilgi" :
print("\n"+"*"*50,"\n\nBu oyunda ana kural, 3 tane x veya 3 tane o harfini birleştirmektir. Herkesin bir kere kullanma hakkı vardır. Yani sırayla birer birer yapılır. 3 tane birleştirilen x veya o harflerinin üstü çizilir. Alttan üste, Üstten alta, Çapraz kullanılabilir. Bu oyunda kimse kimsenin hamlesine karışamaz. Süre yoktur. En fazla harf birleştiren oyunun galibidir.\n\n"+50*"*","\n")
yatay = input("Soldan sağa [1,2,3] : ")
dikey = input("Yukarıdan aşağıya [1,2,3] : ")
while dikey != "1" and dikey != "2" and dikey != "3" and dikey != "!bilgi" :
dikey = input("Sadece \"1, 2, 3, !bilgi\" kullanılabilir.\nYukarıdan aşağıya [1,2,3] : ")
if dikey == "!bilgi" :
print("\n"+"*"*50,"\n\nBu oyunda ana kural, 3 tane x veya 3 tane o harfini birleştirmektir. Herkesin bir kere kullanma hakkı vardır. Yani sırayla birer birer yapılır. 3 tane birleştirilen x veya o harflerinin üstü çizilir. Alttan üste, Üstten alta, Çapraz kullanılabilir. Bu oyunda kimse kimsenin hamlesine karışamaz. Süre yoktur. En fazla harf birleştiren oyunun galibidir.\n\n"+50*"*","\n")
dikey = input("Yukarıdan aşağıya [1,2,3] : ")
if yatay == "1" and dikey == "1" and tablo[0] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "2" and dikey == "1" and tablo[1] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "3" and dikey == "1" and tablo[2] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "1" and dikey == "2" and tablo[3] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "2" and dikey == "2" and tablo[4] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "3" and dikey == "2" and tablo[5] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "1" and dikey == "3" and tablo[6] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "2" and dikey == "3" and tablo[7] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "3" and dikey == "3" and tablo[8] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
else :
break
if dikey == "1" and yatay == "1" :
tablo[0] = "_O_"
elif dikey == "1" and yatay == "2" :
tablo[1] = "_O_"
elif dikey == "1" and yatay == "3" :
tablo[2] = "_O_"
elif dikey == "2" and yatay == "1" :
tablo[3] = "_O_"
elif dikey == "2" and yatay == "2" :
tablo[4] = "_O_"
elif dikey == "2" and yatay == "3" :
tablo[5] = "_O_"
elif dikey == "3" and yatay == "1" :
tablo[6] = "_O_"
elif dikey == "3" and yatay == "2" :
tablo[7] = "_O_"
elif dikey == "3" and yatay == "3" :
tablo[8] = "_O_"
print("\t\t",tablo[0],tablo[1],tablo[2],"\n\t\t",tablo[3],tablo[4],tablo[5],"\n\t\t",tablo[6],tablo[7],tablo[8],"\n")
if tablo[0] == "_O_" and tablo[1] == "_O_" and tablo[2] == "_O_" :
print("TEBRİKLER ~~ 2. oyuncu (O) ~~ KAZANDI !!!")
break
elif tablo[3] == "_O_" and tablo[4] == "_O_" and tablo[5] == "_O_" :
print("TEBRİKLER ~~ 2. oyuncu (O) ~~ KAZANDI !!!")
break
elif tablo[6] == "_O_" and tablo[7] == "_O_" and tablo[8] == "_O_" :
print("TEBRİKLER ~~ 2. oyuncu (O) ~~ KAZANDI !!!")
break
elif tablo[0] == "_O_" and tablo[3] == "_O_" and tablo[6] == "_O_" :
print("TEBRİKLER ~~ 2. oyuncu (O) ~~ KAZANDI !!!")
break
elif tablo[1] == "_O_" and tablo[4] == "_O_" and tablo[7] == "_O_" :
print("TEBRİKLER ~~ 2. oyuncu (O) ~~ KAZANDI !!!")
break
elif tablo[2] == "_O_" and tablo[5] == "_O_" and tablo[8] == "_O_" :
print("TEBRİKLER ~~ 2. oyuncu (O) ~~ KAZANDI !!!")
break
elif tablo[0] == "_O_" and tablo[4] == "_O_" and tablo[8] == "_O_" :
print("TEBRİKLER ~~ 2. oyuncu (O) ~~ KAZANDI !!!")
break
elif tablo[2] == "_O_" and tablo[4] == "_O_" and tablo[6] == "_O_" :
print("TEBRİKLER ~~ 2. oyuncu (O) ~~ KAZANDI !!!")
break
# ~~ Dabaddu Software @ 2020 Tüm Hakları Saklıdır ~~
print("~~ 1. oyuncu (X) ~~")
while True :
yatay = input("Soldan sağa [1,2,3] : ")
while yatay != "1" and yatay != "2" and yatay != "3" and yatay != "!bilgi" :
yatay = input("Sadece \"1, 2, 3, !bilgi\" kullanılabilir.\nSoldan sağa [1,2,3] : ")
if yatay == "!bilgi" :
print("\n"+"*"*50,"\n\nBu oyunda ana kural, 3 tane x veya 3 tane o harfini birleştirmektir. Herkesin bir kere kullanma hakkı vardır. Yani sırayla birer birer yapılır. 3 tane birleştirilen x veya o harflerinin üstü çizilir. Alttan üste, Üstten alta, Çapraz kullanılabilir. Bu oyunda kimse kimsenin hamlesine karışamaz. Süre yoktur. En fazla harf birleştiren oyunun galibidir.\n\n"+50*"*","\n")
yatay = input("Soldan sağa [1,2,3] : ")
dikey = input("Yukarıdan aşağıya [1,2,3] : ")
while dikey != "1" and dikey != "2" and dikey != "3" and dikey != "!bilgi" :
dikey = input("Sadece \"1, 2, 3, !bilgi\" kullanılabilir.\nYukarıdan aşağıya [1,2,3] : ")
if dikey == "!bilgi" :
print("\n"+"*"*50,"\n\nBu oyunda ana kural, 3 tane x veya 3 tane o harfini birleştirmektir. Herkesin bir kere kullanma hakkı vardır. Yani sırayla birer birer yapılır. 3 tane birleştirilen x veya o harflerinin üstü çizilir. Alttan üste, Üstten alta, Çapraz kullanılabilir. Bu oyunda kimse kimsenin hamlesine karışamaz. Süre yoktur. En fazla harf birleştiren oyunun galibidir.\n\n"+50*"*","\n")
dikey = input("Yukarıdan aşağıya [1,2,3] : ")
if yatay == "1" and dikey == "1" and tablo[0] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "2" and dikey == "1" and tablo[1] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "3" and dikey == "1" and tablo[2] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "1" and dikey == "2" and tablo[3] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "2" and dikey == "2" and tablo[4] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "3" and dikey == "2" and tablo[5] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "1" and dikey == "3" and tablo[6] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "2" and dikey == "3" and tablo[7] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "3" and dikey == "3" and tablo[8] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
else :
break
if dikey == "1" and yatay == "1" :
tablo[0] = "_X_"
elif dikey == "1" and yatay == "2" :
tablo[1] = "_X_"
elif dikey == "1" and yatay == "3" :
tablo[2] = "_X_"
elif dikey == "2" and yatay == "1" :
tablo[3] = "_X_"
elif dikey == "2" and yatay == "2" :
tablo[4] = "_X_"
elif dikey == "2" and yatay == "3" :
tablo[5] = "_X_"
elif dikey == "3" and yatay == "1" :
tablo[6] = "_X_"
elif dikey == "3" and yatay == "2" :
tablo[7] = "_X_"
elif dikey == "3" and yatay == "3" :
tablo[8] = "_X_"
print("\t\t",tablo[0],tablo[1],tablo[2],"\n\t\t",tablo[3],tablo[4],tablo[5],"\n\t\t",tablo[6],tablo[7],tablo[8],"\n")
if tablo[0] == "_X_" and tablo[1] == "_X_" and tablo[2] == "_X_" :
print("TEBRİKLER ~~ 1. oyuncu (X) ~~ KAZANDI !!!")
break
elif tablo[3] == "_X_" and tablo[4] == "_X_" and tablo[5] == "_X_" :
print("TEBRİKLER ~~ 1. oyuncu (X) ~~ KAZANDI !!!")
break
elif tablo[6] == "_X_" and tablo[7] == "_X_" and tablo[8] == "_X_" :
print("TEBRİKLER ~~ 1. oyuncu (X) ~~ KAZANDI !!!")
break
elif tablo[0] == "_X_" and tablo[3] == "_X_" and tablo[6] == "_X_" :
print("TEBRİKLER ~~ 1. oyuncu (X) ~~ KAZANDI !!!")
break
elif tablo[1] == "_X_" and tablo[4] == "_X_" and tablo[7] == "_X_" :
print("TEBRİKLER ~~ 1. oyuncu (X) ~~ KAZANDI !!!")
break
elif tablo[2] == "_X_" and tablo[5] == "_X_" and tablo[8] == "_X_" :
print("TEBRİKLER ~~ 1. oyuncu (X) ~~ KAZANDI !!!")
break
elif tablo[0] == "_X_" and tablo[4] == "_X_" and tablo[8] == "_X_" :
print("TEBRİKLER ~~ 1. oyuncu (X) ~~ KAZANDI !!!")
break
elif tablo[2] == "_X_" and tablo[4] == "_X_" and tablo[6] == "_X_" :
print("TEBRİKLER ~~ 1. oyuncu (X) ~~ KAZANDI !!!")
break
# Dabaddu38
print("~~ 2. oyuncu (O) ~~")
while True :
yatay = input("Soldan sağa [1,2,3] : ")
while yatay != "1" and yatay != "2" and yatay != "3" and yatay != "!bilgi" :
yatay = input("Sadece \"1, 2, 3, !bilgi\" kullanılabilir.\nSoldan sağa [1,2,3] : ")
if yatay == "!bilgi" :
print("\n"+"*"*50,"\n\nBu oyunda ana kural, 3 tane x veya 3 tane o harfini birleştirmektir. Herkesin bir kere kullanma hakkı vardır. Yani sırayla birer birer yapılır. 3 tane birleştirilen x veya o harflerinin üstü çizilir. Alttan üste, Üstten alta, Çapraz kullanılabilir. Bu oyunda kimse kimsenin hamlesine karışamaz. Süre yoktur. En fazla harf birleştiren oyunun galibidir.\n\n"+50*"*","\n")
yatay = input("Soldan sağa [1,2,3] : ")
dikey = input("Yukarıdan aşağıya [1,2,3] : ")
while dikey != "1" and dikey != "2" and dikey != "3" and dikey != "!bilgi" :
dikey = input("Sadece \"1, 2, 3, !bilgi\" kullanılabilir.\nYukarıdan aşağıya [1,2,3] : ")
if dikey == "!bilgi" :
print("\n"+"*"*50,"\n\nBu oyunda ana kural, 3 tane x veya 3 tane o harfini birleştirmektir. Herkesin bir kere kullanma hakkı vardır. Yani sırayla birer birer yapılır. 3 tane birleştirilen x veya o harflerinin üstü çizilir. Alttan üste, Üstten alta, Çapraz kullanılabilir. Bu oyunda kimse kimsenin hamlesine karışamaz. Süre yoktur. En fazla harf birleştiren oyunun galibidir.\n\n"+50*"*","\n")
dikey = input("Yukarıdan aşağıya [1,2,3] : ")
if yatay == "1" and dikey == "1" and tablo[0] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "2" and dikey == "1" and tablo[1] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "3" and dikey == "1" and tablo[2] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "1" and dikey == "2" and tablo[3] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "2" and dikey == "2" and tablo[4] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "3" and dikey == "2" and tablo[5] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "1" and dikey == "3" and tablo[6] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "2" and dikey == "3" and tablo[7] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "3" and dikey == "3" and tablo[8] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
else :
break
if dikey == "1" and yatay == "1" :
tablo[0] = "_O_"
elif dikey == "1" and yatay == "2" :
tablo[1] = "_O_"
elif dikey == "1" and yatay == "3" :
tablo[2] = "_O_"
elif dikey == "2" and yatay == "1" :
tablo[3] = "_O_"
elif dikey == "2" and yatay == "2" :
tablo[4] = "_O_"
elif dikey == "2" and yatay == "3" :
tablo[5] = "_O_"
elif dikey == "3" and yatay == "1" :
tablo[6] = "_O_"
elif dikey == "3" and yatay == "2" :
tablo[7] = "_O_"
elif dikey == "3" and yatay == "3" :
tablo[8] = "_O_"
print("\t\t",tablo[0],tablo[1],tablo[2],"\n\t\t",tablo[3],tablo[4],tablo[5],"\n\t\t",tablo[6],tablo[7],tablo[8],"\n")
if tablo[0] == "_O_" and tablo[1] == "_O_" and tablo[2] == "_O_" :
print("TEBRİKLER ~~ 2. oyuncu (O) ~~ KAZANDI !!!")
break
elif tablo[3] == "_O_" and tablo[4] == "_O_" and tablo[5] == "_O_" :
print("TEBRİKLER ~~ 2. oyuncu (O) ~~ KAZANDI !!!")
break
elif tablo[6] == "_O_" and tablo[7] == "_O_" and tablo[8] == "_O_" :
print("TEBRİKLER ~~ 2. oyuncu (O) ~~ KAZANDI !!!")
break
elif tablo[0] == "_O_" and tablo[3] == "_O_" and tablo[6] == "_O_" :
print("TEBRİKLER ~~ 2. oyuncu (O) ~~ KAZANDI !!!")
break
elif tablo[1] == "_O_" and tablo[4] == "_O_" and tablo[7] == "_O_" :
print("TEBRİKLER ~~ 2. oyuncu (O) ~~ KAZANDI !!!")
break
elif tablo[2] == "_O_" and tablo[5] == "_O_" and tablo[8] == "_O_" :
print("TEBRİKLER ~~ 2. oyuncu (O) ~~ KAZANDI !!!")
break
elif tablo[0] == "_O_" and tablo[4] == "_O_" and tablo[8] == "_O_" :
print("TEBRİKLER ~~ 2. oyuncu (O) ~~ KAZANDI !!!")
break
elif tablo[2] == "_O_" and tablo[4] == "_O_" and tablo[6] == "_O_" :
print("TEBRİKLER ~~ 2. oyuncu (O) ~~ KAZANDI !!!")
break
# ~~ Dabaddu Software @ 2020 Tüm Hakları Saklıdır ~~
print("~~ 1. oyuncu (X) ~~")
while True :
yatay = input("Soldan sağa [1,2,3] : ")
while yatay != "1" and yatay != "2" and yatay != "3" and yatay != "!bilgi" :
yatay = input("Sadece \"1, 2, 3, !bilgi\" kullanılabilir.\nSoldan sağa [1,2,3] : ")
if yatay == "!bilgi" :
print("\n"+"*"*50,"\n\nBu oyunda ana kural, 3 tane x veya 3 tane o harfini birleştirmektir. Herkesin bir kere kullanma hakkı vardır. Yani sırayla birer birer yapılır. 3 tane birleştirilen x veya o harflerinin üstü çizilir. Alttan üste, Üstten alta, Çapraz kullanılabilir. Bu oyunda kimse kimsenin hamlesine karışamaz. Süre yoktur. En fazla harf birleştiren oyunun galibidir.\n\n"+50*"*","\n")
yatay = input("Soldan sağa [1,2,3] : ")
dikey = input("Yukarıdan aşağıya [1,2,3] : ")
while dikey != "1" and dikey != "2" and dikey != "3" and dikey != "!bilgi" :
dikey = input("Sadece \"1, 2, 3, !bilgi\" kullanılabilir.\nYukarıdan aşağıya [1,2,3] : ")
if dikey == "!bilgi" :
print("\n"+"*"*50,"\n\nBu oyunda ana kural, 3 tane x veya 3 tane o harfini birleştirmektir. Herkesin bir kere kullanma hakkı vardır. Yani sırayla birer birer yapılır. 3 tane birleştirilen x veya o harflerinin üstü çizilir. Alttan üste, Üstten alta, Çapraz kullanılabilir. Bu oyunda kimse kimsenin hamlesine karışamaz. Süre yoktur. En fazla harf birleştiren oyunun galibidir.\n\n"+50*"*","\n")
dikey = input("Yukarıdan aşağıya [1,2,3] : ")
if yatay == "1" and dikey == "1" and tablo[0] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "2" and dikey == "1" and tablo[1] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "3" and dikey == "1" and tablo[2] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "1" and dikey == "2" and tablo[3] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "2" and dikey == "2" and tablo[4] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "3" and dikey == "2" and tablo[5] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "1" and dikey == "3" and tablo[6] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "2" and dikey == "3" and tablo[7] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
elif yatay == "3" and dikey == "3" and tablo[8] != "___" :
print("Orası zaten dolu, lütfen başka bir yer seç.")
continue
else :
break
if dikey == "1" and yatay == "1" :
tablo[0] = "_X_"
elif dikey == "1" and yatay == "2" :
tablo[1] = "_X_"
elif dikey == "1" and yatay == "3" :
tablo[2] = "_X_"
elif dikey == "2" and yatay == "1" :
tablo[3] = "_X_"
elif dikey == "2" and yatay == "2" :
tablo[4] = "_X_"
elif dikey == "2" and yatay == "3" :
tablo[5] = "_X_"
elif dikey == "3" and yatay == "1" :
tablo[6] = "_X_"
elif dikey == "3" and yatay == "2" :
tablo[7] = "_X_"
elif dikey == "3" and yatay == "3" :
tablo[8] = "_X_"
print("\t\t",tablo[0],tablo[1],tablo[2],"\n\t\t",tablo[3],tablo[4],tablo[5],"\n\t\t",tablo[6],tablo[7],tablo[8],"\n")
if tablo[0] == "_X_" and tablo[1] == "_X_" and tablo[2] == "_X_" :
print("TEBRİKLER ~~ 1. oyuncu (X) ~~ KAZANDI !!!")
break
elif tablo[3] == "_X_" and tablo[4] == "_X_" and tablo[5] == "_X_" :
print("TEBRİKLER ~~ 1. oyuncu (X) ~~ KAZANDI !!!")
break
elif tablo[6] == "_X_" and tablo[7] == "_X_" and tablo[8] == "_X_" :
print("TEBRİKLER ~~ 1. oyuncu (X) ~~ KAZANDI !!!")
break
elif tablo[0] == "_X_" and tablo[3] == "_X_" and tablo[6] == "_X_" :
print("TEBRİKLER ~~ 1. oyuncu (X) ~~ KAZANDI !!!")
break
elif tablo[1] == "_X_" and tablo[4] == "_X_" and tablo[7] == "_X_" :
print("TEBRİKLER ~~ 1. oyuncu (X) ~~ KAZANDI !!!")
break
elif tablo[2] == "_X_" and tablo[5] == "_X_" and tablo[8] == "_X_" :
print("TEBRİKLER ~~ 1. oyuncu (X) ~~ KAZANDI !!!")
break
elif tablo[0] == "_X_" and tablo[4] == "_X_" and tablo[8] == "_X_" :
print("TEBRİKLER ~~ 1. oyuncu (X) ~~ KAZANDI !!!")
break
elif tablo[2] == "_X_" and tablo[4] == "_X_" and tablo[6] == "_X_" :
print("TEBRİKLER ~~ 1. oyuncu (X) ~~ KAZANDI !!!")
break
print("Malesef kimse kazanamadı :(")
break
karar = input("\n******************************\nBizi, yani Dabaddu Software' i tercih ettiğiniz için teşekkür ederiz...\nTekrar oynamak ister misiniz? (e/h) : ")
while karar != "e" and karar != "h" :
karar = input("Sadece \"e\" yada \"h\" yazılabilir !\nTekrar oynamak ister misiniz? (e/h) : ")
quit()
# ~~ Dabaddu Software @ 2020 Tüm Hakları Saklıdır ~~
# Dabaddu38