Kreinnar
Hectopat
- Katılım
- 20 Temmuz 2019
- Mesajlar
- 1.620
- Çözümler
- 3
10 aydır R5 1600 AF kullanıyorum ve bugün R5 5600X'e geçtim. Bu konuda başlıktan yola çıkarak aslında genel bir yanılgıyı düzeltmek istiyorum.
Bildiğiniz gibi oyunlar asıl gücünü ekran kartından alır. İşlemcinin ise besleyip beslememesi önemlidir ve genelde işlemci kullanımından bu yorumu yaparlar ama bu bence çok doğru bir sonuç vermiyor. Önceden sadece şüpheleniyordum fakat bugün kendim de denemiş oldum. Ve asıl şaşırılacak kısım bu farkların sadece RX 5500 XT 4 GB gibi bir giriş segmenti ekran kartında yaşanmış olması. Evet herkes bilir bunu, R5 1600 AF çok rahat besler bu ekran kartını ama işin aslı öyle olmuyor.
İki farklı türde örnek vereceğim şimdi:
1- Aynı FPS'i almama rağmen oluşan akıcılık. Bunun için The Crew 2 oyunundan bahsedeceğim. Bu oyunda 2 işlemci de %15-25 arası kullanılıyor ve ikisi de 60 FPS veriyor ama %1 ve %0.1 farkı gözle bile hissedilecek seviyede fark etti. 60 değil en az 75FPS gibi oyun şu anda.
2- Daha önce sosyalde konusu da açtığım Far Cry 3 örneği. Bu oyunda da 60 FPS'i zar zor alıyordum ve ekran kartı ile işlemcinin tamamen yetmesine rağmen neden değerlerin böyle olduğunu sormuştum. Bazıları eski oyun normaldir falan demişlerdi ama gelin görün ki hangi ayara getirirsem getireyim (En stabil şekli için yüksek-efektler düşük ayarını kullanıp %80 60FPS alıyordum) çok fark etmeyen ve stabil olmayan oyunu en yüksek ayarda 75-85 FPS'te stabil bir şekilde oynamaya başladım. İki işlemci de %20-30 kullanılıyor.
Bu sonuçlar dediğim gibi böyle bir giriş seviyesi bir ekran kartında bile böyle yüksek performans farklarına yol açtı. Bu arada Far Cry 3'te parantez içinde yazdığım ayarlarda 60 stabil oynayamazken yeni işlemci ile 100 FPS'e kadar çıktı oyun.
Teknik kısımlarını es geçersem de direk tak çalıştır şeklinde yaptım ve hiçbir sorun yok. Sadece BIOS ekranında RAM'leri tekrar 3200 MHz'e getirdim ve SAM'i açtım o kadar. En büyük sorun ise işlemci 3'te 1 oranında daha az enerji tüketse de gücünden dolayı oyunlarda 5-6 derece daha sıcak çalışıyor. Render yaparsam kaçları göreceğimi merak ediyorum .
Bildiğiniz gibi oyunlar asıl gücünü ekran kartından alır. İşlemcinin ise besleyip beslememesi önemlidir ve genelde işlemci kullanımından bu yorumu yaparlar ama bu bence çok doğru bir sonuç vermiyor. Önceden sadece şüpheleniyordum fakat bugün kendim de denemiş oldum. Ve asıl şaşırılacak kısım bu farkların sadece RX 5500 XT 4 GB gibi bir giriş segmenti ekran kartında yaşanmış olması. Evet herkes bilir bunu, R5 1600 AF çok rahat besler bu ekran kartını ama işin aslı öyle olmuyor.
İki farklı türde örnek vereceğim şimdi:
1- Aynı FPS'i almama rağmen oluşan akıcılık. Bunun için The Crew 2 oyunundan bahsedeceğim. Bu oyunda 2 işlemci de %15-25 arası kullanılıyor ve ikisi de 60 FPS veriyor ama %1 ve %0.1 farkı gözle bile hissedilecek seviyede fark etti. 60 değil en az 75FPS gibi oyun şu anda.
2- Daha önce sosyalde konusu da açtığım Far Cry 3 örneği. Bu oyunda da 60 FPS'i zar zor alıyordum ve ekran kartı ile işlemcinin tamamen yetmesine rağmen neden değerlerin böyle olduğunu sormuştum. Bazıları eski oyun normaldir falan demişlerdi ama gelin görün ki hangi ayara getirirsem getireyim (En stabil şekli için yüksek-efektler düşük ayarını kullanıp %80 60FPS alıyordum) çok fark etmeyen ve stabil olmayan oyunu en yüksek ayarda 75-85 FPS'te stabil bir şekilde oynamaya başladım. İki işlemci de %20-30 kullanılıyor.
Bu sonuçlar dediğim gibi böyle bir giriş seviyesi bir ekran kartında bile böyle yüksek performans farklarına yol açtı. Bu arada Far Cry 3'te parantez içinde yazdığım ayarlarda 60 stabil oynayamazken yeni işlemci ile 100 FPS'e kadar çıktı oyun.
Teknik kısımlarını es geçersem de direk tak çalıştır şeklinde yaptım ve hiçbir sorun yok. Sadece BIOS ekranında RAM'leri tekrar 3200 MHz'e getirdim ve SAM'i açtım o kadar. En büyük sorun ise işlemci 3'te 1 oranında daha az enerji tüketse de gücünden dolayı oyunlarda 5-6 derece daha sıcak çalışıyor. Render yaparsam kaçları göreceğimi merak ediyorum .