Red Dead Redemption 2 TAA Bulanıklığı

Artorias74

Kilopat
Katılım
26 Mart 2017
Mesajlar
2.998
Makaleler
11
Çözümler
10
En yüksek Preset'te oynuyorum, sabit durunca görüntü oldukça netken hareket etmeye başlayınca çimen, otlar bulanıklaşıyor. TAA Medium/High denedim, Sharpening arttırdım pek değişmedi sadece görüntü pikselleşti, Motion Blur kapalı. Sürücü problemi mi diye DDU'da kullandım en güncel sürücülere geçtim yine olmadı. Sadece Resolution Scale 1.5 yaparsam veya TAA kapatırsam düzeliyor ve. TAA kapatılınca ise tırtıklı bir görüntü oluyor. DX12'ye geçince birazcık daha net duruyor ama yine de bulanıklaşıyor hareket edince. Epic versiyona sahibim. Aslında YouTube'da oynanış videolarına baktığımda görüyorum aynı problemi fakat biraz daha anlaması zor. Burada da benzer bir sorun paylaşılmış fakat çözülememiş Blurry vegetation when moving Sizce normal mi?
Buraya da ekran görüntüleri yükledim 4MB'dan büyük olduğu için.

1623653542620.png


1623653501012.png


Sistem: i5 10400F, RTX 3060, 16 GB RAM.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Bu videoda dakika
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
14:10'a gelin tüm ayarları yapın. Buna ek olarak çözünürlük ölçeğini 1500'e kadar getirin eğer fps oynanamayacak kadar düşüyorsa 1250'e getirin.
Tek çözüm budur. 1.5x iyi bir deneyim sağlar tabi kartınız iyiyse daha da gidebilirsiniz görüntü cam gibi olacaktır.
 
Konuyu biraz hortlatıyorum ama bu sorunu bende yaşıyorudum. Bir sürü mod denedim gram fayda etmedi. Ne zaman çözünürlüğü 2K veya üstüne çektim o zaman sorun tamamen ortadan kalktı.

Yani Rockstar Rockstar diyoruz ama bu bence oyunun tamamen optimizesi ile alakalı. Oyun yüksek ihtimalle 4K gibi bir çözünürlükte optimize edilmiş ve öyle kalmış. (Bu benim tahminim)

Yani çözünürlük ölçeyi ve çözünürlük yükseltmek bu sorunu kesin çözüyor. Bu ayar ise malum çok FPS kaybettiriyor. Umarım GTA 6'da böyle olmaz. Yoksa yine 2K ve üstünde böyle gözükecekse vay halimize.
 
Konuyu biraz hortlatıyorum ama bu sorunu bende yaşıyorudum. Bir sürü mod denedim gram fayda etmedi. Ne zaman çözünürlüğü 2K veya üstüne çektim o zaman sorun tamamen ortadan kalktı.

Yani Rockstar Rockstar diyoruz ama bu bence oyunun tamamen optimizesi ile alakalı. Oyun yüksek ihtimalle 4K gibi bir çözünürlükte optimize edilmiş ve öyle kalmış. (Bu benim tahminim)

Yani çözünürlük ölçeyi ve çözünürlük yükseltmek bu sorunu kesin çözüyor. Bu ayar ise malum çok FPS kaybettiriyor. Umarım GTA 6'da böyle olmaz. Yoksa yine 2K ve üstünde böyle gözükecekse vay halimize.
Oyunu en başta konsola göre inşa ettikleri için RDR2'nin PC'ye gelmesi hesapta yoktu sonradan plan değiştirdiler böyle kaldı. GTA 6'da olmaz oyun PC'ye kesin çıkacak çünkü.
 
Oyunu en başta konsola göre inşa ettikleri için RDR2'nin PC'ye gelmesi hesapta yoktu sonradan plan değiştirdiler böyle kaldı. GTA 6'da olmaz oyun PC'ye kesin çıkacak çünkü.

Umarım olmaz aynı durum çünkü görüntüyü baltalıyor.

TAA zaten yüksek veya orta yapsan ağım şağım bir fark olmuyor. Yine yürürken o bulanık his hep var. Oyun çözünürlüğünü 4K yapınca oyun kendine geliyor bildiğin. Mesela karakter ile sabit durduğun zaman aldığın görüntü hareket edince gidiyor. 4K'ya aldığın zaman ise o sorun sıfır.

Vallahi şöyle bir oyunda bu gibi sorun olması can sıkıcı bir durum.
 
Konuyu biraz hortlatıyorum ama bu sorunu bende yaşıyorudum. Bir sürü mod denedim gram fayda etmedi. Ne zaman çözünürlüğü 2K veya üstüne çektim o zaman sorun tamamen ortadan kalktı.

Yani Rockstar Rockstar diyoruz ama bu bence oyunun tamamen optimizesi ile alakalı. Oyun yüksek ihtimalle 4K gibi bir çözünürlükte optimize edilmiş ve öyle kalmış. (Bu benim tahminim)

Yani çözünürlük ölçeyi ve çözünürlük yükseltmek bu sorunu kesin çözüyor. Bu ayar ise malum çok FPS kaybettiriyor. Umarım GTA 6'da böyle olmaz. Yoksa yine 2K ve üstünde böyle gözükecekse vay halimize.
Kartı çok da güçsüz olmayanlar (Misal RTX 3060 ve üstü), optimize ayarlar ile yine Resolution Scale açabilir. Zaten bu oyunda her şeyi ultra'ya alınca FPS düşüyor ama görüntü kalitesi olarak bir fark olmuyor. Mesela bende RTX 3060 12 GB var, optimize ayarlar+Resolution Scale x1500 ortalama 60-65 FPS alıyorum. GTA 6'da muhtemelen böyle bir sorun olmayacaktır.
 
Kartı çok da güçsüz olmayanlar (Misal RTX 3060 ve üstü), optimize ayarlar ile yine Resolution Scale açabilir. Zaten bu oyunda her şeyi Ultra'ya alınca FPS düşüyor ama görüntü kalitesi olarak bir fark olmuyor. Mesela bende RTX 3060 12 GB var, optimize ayarlar+Resolution Scale X1500 ortalama 60-65 FPS alıyorum. GTA 6'da muhtemelen böyle bir sorun olmayacaktır.

Kartım yetiyor Allah'tan. FSR 3 modu da kurulu, 4K ve HUD ayaları ile takılıyorum mis gibi. Diğer türlü olmuyor yani.

Hareket edince bulanıklaşıyor zaten TAA'nın doğası böyle. Vesikalık bir görüntü al cam gibi çıkar.

Çare HUB optimized ayarlar ve 1.5X çözünürlük ölçeği.

Biliyorum da işte yine de farklı çözüm arayışları olmasa iyiymiş.

@ZwiReK, monitörüm 1080p olduğu için 2K deneyemedim, 2K çözünürlükte de aynı sorun mu var?

Benim de 1080p, yani sanal olarak 2K yapınca yine fark ediliyor ama 1080P'de ki gibi değil, 4K sanki tam ayarı gibi. Cam gibi oluyor 4K'ya alınca.
 
Son düzenleme:
@Deva Bulmam

Ben AMD kullanıyorum, ama bu cidden fark ediyor. 4K ve üstü, hele 8K'ya çekilebileceğim oyun olursa, oyun çok daha iyi gözüküyor. Tabii ki 4K veya 8K gibi göstermez ama en azından 1080P'den daha iyi gözüküyor.

Yani aslında oyun içinden 1.25X veya daha üstü yaptığın zaman, yine "Sanal Çözünürlük" arttırmış oluyorsun. Hemen hemen aynı kefeye geliyor.

Eğer FSR veya DLSS açık olursa, bu sefer "Çözünürlük Ölçeğini" kullanamıyorsun. Kartın güçlü ise tabii ki oyun içinden ayarlamak iyi. Diğer türlü mecbur "Sanal Çözünürlük" kullanman lazım.
 
Son düzenleme:

Geri
Yukarı