Remember Me İncelemesi - PC

4dzGk1y.png


Remember Me

Hayattan hatıraya, hatıradan hayata. Memorize, Sensen teknolojisinin tanıtım reklamında gayet umut verici. Kocasının hatıraylarıyla yaşayan bir kadın ve çocuğuna cesaretlenmesi için savaş hatıraları bırakacak bir baba. Başlangıçta herşey çok güzel gözüksede bir şeylerin ters gittiğini anlamak bizim için çok uzun sürmeyecek.
Yıl 2084, Memorize hatıra ticareti yapan bir firmadır. Sensen adlı teknolojisi ile bazı anıları saklayan, bazı anılarıda silmenin yolunu bulan bu firma dünyanın en büyük şirketir. E hal böyle olunca şirketin büyük varlığı halkı bağımlı yapmış hatta halk diline yeni deyimler katmıştır. Oyunda çokca duyacağımız ''Remember you, soon'', ''Yakında seni hatırlayacağım'' deyimi bize genel durumu açıklamakta yeterli olacaktır .

8xchkPa.png


Nerdeyim yahu?

Memorize'ın bir hafıza silme labaratuarında kendine gelen baş karakterimiz Nilin geçmişine dair hiç bir şey hatırlamamaktadır. Robotların yönlendirmelerinden sonra ölüme yürüdüğünün farkında olmayan Nilin birden bir ses duyar. Edge. Nilin Edge'e kim olduğunu sorduğunda Edge yaşamak istiyorsa dinlemek zorunda olduğu kişi olduğunu söyler. Edge errosist denilen büyük bir sistem karşıtı çetenin başıdır, içinde hafıza avcılarının, hafıza çalıcılarının bulunduğu bu çetenin asıl amacı Memorize şirketini yerle bir etmektir. Edge oyun boyunca bize direktifler vererek Memorize şirketine adım adım yaklaşmamıza ve Nilin'in kendini keşfetmesine yardım eder. Nilin Edge'in direktiflerine uyup labaratuardan bir tabut içinde kaçar. Nilin aslında en büyük hafıza avcılarından biridir. Slum 404 mahallesinde tabuttan çıkan Nilin sistemin ve Memorize'ın ne kadar yalnış olduğunu ilk o zaman anlar çünkü Leaperlar'ı görür . Leaperlar hafızadan yoksun kalmış yada Memorize'ın deneylerinde harap olmuş birer yaratığa dönüşmüş insanlardır.

''Edge! Leaperlar halka saldıyor!''
'' Oh hayır tatlım aslında, Leaperlar halk.''

8fBo92p.png


Manzaralar güzel.

Neo-Paris, oyunun içinde geçtiği şehir, oldukça güzel betimlenmiş . Binalar merkez bölgede ışıklar içindeyken arka sokaklarda biraz daha soluk ve koyu renklerle karanlıkta bırakılmış. Uzaktan bir cennet gibi gözüken Eifel kulesi resmen insanı içine çekiyor. Müzik kısmı biraz göreceli olsada; hızlı ve elektronik müzik severler için gayet doyurucu olmuş diyebiliriz.

E4odMTy.png


Eski bir dost.

Edge hikayenin geri kalanında bizi Johny'e yönlendiriyor. Johny hatıralarımızdan silinmiş olsada gerçekten en yakın arkadaşımız olduğunu kanıtlıyor. Johny'nin barında sonunda savaş kıyafetlerimize ve yalnızca bizim kullanabildiğimiz hafıza karıştırıcı eldivenlerimize kavuşuyoruz derken, Olga Sedolva adlı azılı bir suikastçi bizi yakalıyor ve boğazımıza bıçak dayıyor.

QONCimM.png


Karıştır bebeğim!

Eldiveni kullanarak Olga'nın hafızalarına girip onları karıştırıyoruz. Tabi bu hafıza karıştırma olayı o kadar da kolay değil. Bize saldırmasının temel nedenini bulup onu mantılklı bir şekilde tam tersine çeviriyoruz. Olgayı takımımıza katıp yolumuza devam ediyoruz. Bir diğer hafıza özelliğimiz ise hafıza çalmak. Memorybrane özelliğini kullanarak yolumuzda karşımıza çıkan tuzakları yada kodları önceden farkedebiliyoruz.

duSFVWq.png


Nilin düşer,düşer,düşer ve düşer.

Hikaye gerçekten yaratıcı ve akıcı. Ama gel gelelim oynanabilirlik. Nilin'in sinematiklerde sürekli düşmesi bana biraz ironik geldi doğrusu. Bazı tırmanma ve zıplama yerlerinde kontroller çok zor yapılmış bazen normal bir merdivene bile tırmanmak işkence olabiliyor. Hareket alanlarımız çok kısıtlı sadece küçük bir simgenin bize gösterdiği yerlerdeki bölgelere atlayıp tırmanabiliyoruz. Sürekli belirnenen yere hareket etmek bir süre sonra can sıkıcı olabiliyor. Gelelim dövüş sahnelerine aslında oyunun en orjinal özelliklerinden biri burada karşımıza çıkıyor. Tuş kombinasyonlarıyla yapılan combolarla düşmanlarımız alaşağı ediyoruz. En iyi kısmıda, bu kombinasyonları 'Combo Lab' adı verilen bir seçenekle kendimiz oluşturabiliyoruz. Bu kombolar hasar, can doldurma, özel güçleri kullanmak için saniye düşürücü ve son olarakta yüksek hasarlı alan saldırı olarak dörde ayrılıyor. Bu özellikleri karşımızda ki düşmanın çeşidine göre kombine edip uygulayabiliyoruz. Örneğin karşımızda elektirik zırhlı bir Saber askeri varsa tüm kombine tuşlarını can doldurma olarak ayarlayabiliriz böylece normal saldırıda düşen canımız can doldurma kombosuyla sabitlemiş oluruz. Yada karşımızda bir Leaper varsa kombomuzu tamamıyla hasar olarak kombine edebilir böylece Leaper'ı kısa bir sürede öldürebiliriz.

s7uuVuk.png


Şimdi kızdım!

Nilin tüm bunların dışında bazı özel güçlere daha sahip. Sensen Fury yalnızca bunlardan biri. Bu özellikte Nilin öfkeye bürünür ve kombo olmadan hızlı ve hasarlı saldırılar yapar. Bu ekstra özel güçler özellikle boss savaşlarında çok işe yaramaktadır. Boss savaşları biraz God of War ı hatırlatıyor. Hatta aynısı diyebiliriz. Boss'un canını olabildiğince azaltıp son bir öldürücü vuruş için ekranda verilen tuşlara yanılmadan basmamız gerekiyor.

AcwT8kj.png


Tüm bu özelliklere rağmen oyunun belli bir kısımdan sonra tekdüze bir koşuşturmaya ve amaçsız dövüşlere dönüşmesi beni biraz hayal kırıklığına uğratsada, oyunun sonunda büyük bir şok yaşadığımı söyleyebilirim. Eğer sizde bu maceranın bir parçası olmak istiyorsanız durmayın.

Remember you,soon.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Harika düzeyde olabilecek bir oyun, bana göre batırılmış durumda. Oyunu çok fazla oynama şansım olmadı ama, kamera açıları dahi oyun hakkında kötü düşünceler oluşturmama yetti. Bunların üzerine oyunun çok basit kaçması, serbestlikten biraz yoksun olması eksi yönleri arasına rahatlıkla girer. Açıkçası çok şey beklediğim oyundan, çok az şey buldum. Güzel inceleme bu arada. :)
 
Oyun gerçekten çok sevksiz, 2-3 bölüm oynadım sonra dayanamadım kapattım bir daha da oynamadım. :)

Ama inceleme için teşekkürler.
 
Teşekkürler, güzel oyuna benziyor ama her oyunda Leaper gibi varlıklar görmekten bıktım. Başka hiç mi birşey yok ya. :(
 
Uyarı! Bu konu 11 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Yeni konular

Geri
Yukarı