Rise of The Tomb Raider'ın 9 GB VRAM Kullanması

Oyunu, Windows 10 ver. 20H2 (19042.421) derleme sürümü ile en güncel Nvidia 451.67 numaralı sürücüsüyle; genel grafik ayarlarındaki örtüşme önleme seçeneği FXAA ve gelişmiş tam ekran modunu devre dışı bırakarak DX11 API motoruyla test ettim. Sonuçlar aşağıdaki gibidir.

CPU: Intel Core i5-7500
GPU: ASUS Dual OC GTX 1060 6 GB
RAM: G.Skill Aegis 16 GB (2x8) DDR4 2133 Mhz
MOBO: ASUS H110M-C

Rise of the Tomb Raider Screenshot 2020.08.01 - 09.38.47.22-Very High Preset.png

Rise of the Tomb Raider Screenshot 2020.08.01 - 09.42.54.16-High Preset.png

Rise of the Tomb Raider Screenshot 2020.08.01 - 09.50.47.57-Medium Preset.png

Rise of the Tomb Raider Screenshot 2020.08.01 - 09.54.05.85-Low Preset.png

Rise of the Tomb Raider Screenshot 2020.08.01 - 10.04.41.56-Lowest Preset.png

@kino, VRAM kullanımı very-high (en yüksek) ayarlarda maksimum 5.8 GB'a kadar çıkarken benzer şekilde high ayarlarda ise yine 5.2 GB'a kadar ciddi bir kullanım elde ettiğimi söyleyebilirim. Yalnız özellikle senin de bahsettiğin gibi ikinci kısım olan Syria (Suriye) geçiş aşamasında bu değerin inanılmaz boyutlarda katlanarak arttığını fark ettim, o sahne eminim minimum 1-2 dk olsa bendeki 6 GB VRAM bile dayanmazdı bence 🙂. İlla bir yerlerde ufak da olsa takılma yapardı gibime geliyor. Ek olarak son sekanstaki jeotermal vadisinde sanki birtakım optimizasyon sorunları mevcut, ilk açılışta GPU kullanımı tıpkı kaydetmiş olduğun videodaki gibi (%90-95 arası) çok oynak ve dengesiz seyrederken garip bir şekilde daha sonradan stabilleşip en yüksek kullanımda sabit kalıyor. Ek olarak benchmarklar esnasında herhangi bir şekilde FPS çakılması, drop veya takılma vb gibi problemlerle karşılaşmadım.
 
Son düzenleme:
Shadow of War'da öyle lakin genelde 2K ve 4K'da yüksek vRAM kullanıyor. Ben de GTX1060 ile 6GB vRAM ile oyunu ultrada akıcı oynayıp yarısında silmiştim zamanında. (Sarmadı diye)
 
@Jonathan North Son sahnede texture'lar sonradan gelmiyorsa sorun yoktur.

O son sahnedeki çim ve otlaklar sadece low ve lowest ayarlarda 2-3 saniye gecikmeleri olarak renderlanıyor, aynen doğru. Zaten R5 1500X+5500XT GPU'sunda bile geçici süre GPU dalgalanması meydana geliyorsa orada, özellikle o bölge optimize sıkıntılıdır bence 🙂.
 
O son sahnedeki çim ve otlaklar sadece low ve lowest ayarlarda 2-3 saniye gecikmeleri olarak renderlanıyor, aynen doğru. Zaten R5 1500X+5500XT GPU'sunda bile geçici süre GPU dalgalanması meydana geliyorsa orada, özellikle o bölge optimize sıkıntılıdır bence 🙂.
O ayarlardandır, benim kastettiğim o değil, şu :)

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Dakika 2:11 VRAM yetersizliğinden kaynaklanıyor mesela bu sorun.
 
O ayarlardandır, benim kastettiğim o değil, şu :)

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Dakika 2:11 VRAM yetersizliğinden kaynaklanıyor mesela bu sorun.

Hayır böyle bir sorunla hiç karşılaşmadım, ayrıca videodan anlaşıldığı gibi 4 GB VRAM'in very high ayarlarda yetersiz kalması söylemiş olduğun gibi gecikmeli doku kaybı ve render sorunlarıyla ciddi takılmaları da beraberinde getiriyormuş. Bu oyunu en yüksek presette oynamak için minimum 6 GB VRAM şart bence. Zaten adam o ayara çekince uyarı veriyor, 4 GB VRAM'den fazla kullanırım, dikkat et diye, boşuna söylememiş 🙂.
 
Hayır böyle bir sorunla hiç karşılaşmadım, ayrıca videodan anlaşıldığı gibi 4 GB VRAM'in very high ayarlarda yetersiz kalması hem söylemiş olduğun gibi gecikmeli doku kaybı ve render sorunlarıyla ciddi takılmaları da beraberinde getiriyormuş. Bu oyunu en yüksek presette oynamak için minimum 6 GB VRAM şart bence. Zaten adam o ayara çekince uyarı veriyor, 4 GB VRAM'den fazla kullanırım, dikkat et diye, boşuna söylememiş 🙂.
Tek bir ayara bakıyor aslında. Dediğim gibi doku kalitesi :) Very High preset'e çekip o ayarı da high'a çektin mi sorun kalmayacaktır. :)

Ahanda video :)

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
 
@Ponçik Talon Sanıyorum doku kalitesi, görüş mesafesi ve diğer detaylarla birleşince VRAM'e abartı şekilde yükleniyor. Shadow of The Tomb Raider'ı bu açıdan daha iyi yapmışlar. SOTR ultra 60 FPS ile oyunu rahatça bitirdim, ROTR'da kar, orman, fırtına olunca 8GB VRAM üzerine çıkmaya çalışıp FPS'i 50 altına kadar düşürüyor.

Detay fazla diye şu videoyu da çektim;

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

@Jonathan North @Marla Singer bunlar da diğer ayarlarda yaptığım benchmark sonuçları. VRAM 8 GB'a dayanmayınca değerler daha normal duruyor.

Yüksek
Screenshot_4.png
Orta
Screenshot_5.png
Düşük
Screenshot_6.png
En düşük
Screenshot_7.png
 
Son düzenleme:
@Ponçik Talon Sanıyorum doku kalitesi, görüş mesafesi ve diğer detaylarla birleşince VRAM'e abartı şekilde yükleniyor. Shadow of The Tomb Raider'ı bu açıdan daha iyi yapmışlar. SOTR ultra 60 FPS ile oyunu rahatça bitirdim, ROTR'da kar, orman, fırtına olunca 8GB VRAM üzerine çıkmaya çalışıp FPS'i 50 altına kadar düşürüyor.

Detay fazla diye şu videoyu da çektim;

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

@Jonathan North @Marla Singer bunlar da diğer ayarlarda yaptığım benchmark sonuçları. VRAM 8 GB'a dayanmayınca değerler daha normal duruyor.

Yüksek
Orta
Düşük
En düşük
Ben şu bir adamdan radyo şeylerini patlatma görevini aldığımız ormanda (oyunun başları) fps düşmesi yaşıyorum böyle çalılıklara ağaçlara vs bakınca. Vsync açık (75hz) ve ayarlar ultra high karışık. Doku yüksekte çünkü 7gb vram kullanıyor ultraya alınca. Normal midir bu? Benchmarkta 75sabit hep. Ama bu dediğim yerde 55lere kadar düşüyor.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı