RTX 3060 Ti Cyberpunk 2077'de %55 kullanılıyor

Ben o sistemde 2 ihtimal görüyorum. Birincisi 11400F'in turbo hızı kapalıdır, ikincisi H510'un kuzey köprüsü alev aldığından işlemciyi kısıtlıyordur.

İkinci ihtimal bana daha ağır basıyor çünkü piyasadaki en dandik H510 o. 11. nesil ile kullanıp performans sorunu yaşayanları gördüm bu forumda.
 
Ben o sistemde 2 ihtimal görüyorum. Birincisi 11400F'in Turbo hızı kapalıdır, ikincisi H510'un kuzey köprüsü alev aldığından işlemciyi kısıtlıyordur.

İkinci ihtimal bana daha ağır basıyor çünkü piyasadaki en dandik H510 o. 11. nesil ile kullanıp performans sorunu yaşayanları gördüm bu forumda.

Kuzey köprüsünün alev alması ne demek oluyor yanması falansa herhangi bir yanık kokusu almadım diyelim ki kuzey köprüsü alev aldı bunu nasıl doğrulayabilirim?
 
Ben o sistemde 2 ihtimal görüyorum. Birincisi 11400F'in turbo hızı kapalıdır, ikincisi H510'un kuzey köprüsü alev aldığından işlemciyi kısıtlıyordur.

İkinci ihtimal bana daha ağır basıyor çünkü piyasadaki en dandik H510 o. 11. nesil ile kullanıp performans sorunu yaşayanları gördüm bu forumda.
MSI Afterburner'da işlemcinin çalışma hızını ( CPU clock ), kullanımını ( CPU usage ), sıcaklığını ( CPU temperature ) seçeneklerini izleme ekranında bulup OSD'de göster seçeneğini seçin ve ekran görüntülerini öyle atın. Sanıyorum turbo hızının kapalı olup olmadığı orada belli olur ve ayrıca işlemcide bir problem varsa anlayabiliriz.
 
Attığınız ekran görüntüsüne göre konuşuyorum, işlemci kullanımının %80'de olması işlemcinin oynadığınız ayar ve çözünürlük için yetersiz olduğu anlamına geliyor, en azından Spider-Man için. Doom Eternal'da bu kadar istikrarlı performans almanızı Vulkan ile çalışmasına bağlıyorum. Araştırdığım kadarıyla Vulkan işlemciyi DX12'ye göre daha az yoruyor. Spider-Man de DX12 ile çalışıyor diye biliyorum.

12700K ile bile kullanım oranları çok dalgalı, 12400 bariz bir şekilde yetersiz. Buna oyunun sorunu denir mi emin değilim, sonuçta aynı anda belki de binlerce işlem gerçekleşen açık dünya bir oyun.

@Airi

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

GOW'da işlemci darboğazı var gibi. Muhtemelen emülator işlemciye çok fazla yükleniyor. Zaten emülatorün bilgisayarda istikrarlı çalışmasını bekleyemezsiniz. RDR 2'de FPS sabitlenmiş. Vulkan'la çalışınca nedense 30'a veya 60'a sabitliyordu DX12 ile çalıştırırsanız sorun çözülür. Valhalla'da oldukça normal değerler.
Vulkan direkt olarak kullanıma etki ediyor daha efektif kullanıyor ama sıkıntı o değil kullanım aynı çünkü. Yukarıda bahsetmiş olmam gerek oyun hyper threading teknolojisini bile düzgün kullanamıyor eğer 8 çekirdek 8 iş parçacığı işlemcin varsa 8 çekirdek 16 iş parçacığına göre daha iyi çalışıyor internette testler var bakabilirsin. Bu oyunun bir sorunu. Attığın videoya gelirsem i7 12700k zaten üst düzey bir işlemci adam bir de 5ghz de kullanıyor bu oyun ise ps4'e çıkmış bir oyun bu oyunun ultra da 12700k yı zorlaması zaten saçma ki attığınız videoya bakarsanız bir tane yorum var zaten o da optimizasyonun ne kadar kötü olduğu ile ilgili.
 
Grafik ayarlarını kafana göre yaptıysan normal.

Kendimden örnek vereyim Gta 5 te 4x MSAA, grass quality fln ultra olunca ekran kartım %98 çalışıyor. Msaa 2x, vsync on, fxaa on, grafikleri high yapınca ekran kartımı %55 kullanıyor.

Grafik ayarlarını iyi bir şekilde yaparsan ekran kartını tam yükte kullanabilirsin. Fakat yüksek sıcaklıklarda çalışıyorsa %55 kullanması normal.
 
Vulkan direkt olarak kullanıma etki ediyor daha efektif kullanıyor ama sıkıntı o değil kullanım aynı çünkü. Yukarıda bahsetmiş olmam gerek oyun hyper threading teknolojisini bile düzgün kullanamıyor eğer 8 çekirdek 8 iş parçacığı işlemcin varsa 8 çekirdek 16 iş parçacığına göre daha iyi çalışıyor internette testler var bakabilirsin. Bu oyunun bir sorunu. Attığın videoya gelirsem i7 12700k zaten üst düzey bir işlemci adam bir de 5ghz de kullanıyor bu oyun ise ps4'e çıkmış bir oyun bu oyunun ultra da 12700k yı zorlaması zaten saçma ki attığınız videoya bakarsanız bir tane yorum var zaten o da optimizasyonun ne kadar kötü olduğu ile ilgili.
Yıllar sonra PS4'ten çok daha güçlü bir platforma çıkış yapmış oyun, sizce grafik ayarlarını ve şehri geliştirmemişler midir? PS4 grafiklerine denk gelen grafiklerde oynayın oyunu bir de, bu kadar problem tabii ki yaşamayacaksınız. Tüm ayarları kökleyince belli ki işlemciye binen yük artıyor ancak bunu siz seçiyorsunuz. Dediğiniz gibi oyun işlemciyi efektif kullanamıyor olabilir, işin teknik kısmının analizini o kadar net yapamayacağım ama gördüğüm kadarıyla söylüyorum oyun işlemciyi yüksek ayarlarda çok yoruyor ama aynı şekilde düşük ayarlarda kötü bir işlemciyle bile rahat oynayabiliyorsunuz. Düşük sistemlerde oldukça stabil çalışan bir oyuna optimizasyonu kötü diyorsunuz. 750 Ti ile bile 30 FPS'de oynanabiliyor bu oyun. Yüksek sistemlerde parçaları tam anlamıyla efektif kullanamıyor diye oyunun optimizasyonu kötü demek oyuna haksızlık olur. Sonuçta 60 FPS üstü rahat bir şekilde oynanabiliyor dediğiniz sorun gerçekleşse bile. Bahsettiğiniz problem şu mu?

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
 
Yıllar sonra PS4'ten çok daha güçlü bir platforma çıkış yapmış oyun, sizce grafik ayarlarını ve şehri geliştirmemişler midir? PS4 grafiklerine denk gelen grafiklerde oynayın oyunu bir de, bu kadar problem tabii ki yaşamayacaksınız. Tüm ayarları kökleyince belli ki işlemciye binen yük artıyor ancak bunu siz seçiyorsunuz. Dediğiniz gibi oyun işlemciyi efektif kullanamıyor olabilir, işin teknik kısmının analizini o kadar net yapamayacağım ama gördüğüm kadarıyla söylüyorum oyun işlemciyi yüksek ayarlarda çok yoruyor ama aynı şekilde düşük ayarlarda kötü bir işlemciyle bile rahat oynayabiliyorsunuz. Düşük sistemlerde oldukça stabil çalışan bir oyuna optimizasyonu kötü diyorsunuz. 750 Ti ile bile 30 FPS'de oynanabiliyor bu oyun. Yüksek sistemlerde parçaları tam anlamıyla efektif kullanamıyor diye oyunun optimizasyonu kötü demek oyuna haksızlık olur. Sonuçta 60 FPS üstü rahat bir şekilde oynanabiliyor dediğiniz sorun gerçekleşse bile. Bahsettiğiniz problem şu mu?

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Aynen bu attığın şey problem direkt . Şeyi söylemek istiyorum oyunun optimizasyonu teknik analizle yapılır oyunun ne kadar düşük sistemlerde çalışabildiğinden değil. Dediğin gibi oyun düşük sistemlerde 60 fps de rahatlıkla çalışıyor ama sıkıntı şu ben istediğim ayara getireyim ekran kartını %99 da çalıştıramıyorum mesela bu bir sıkıntı. Örnek vereyim battlefield 1'i ben hem eski kartım 1060 hem de yeni kartım 3070ti ile oynadım eski kartım 1060 ile 60 fps de hiç bir sıkıntı olmadan akıcı oynuyordum mesela ama yeni karta geçince 144 fps sabit alamadım neden oyun yüksek fps lerde sapıtmaya başlıyor aynı Spiderman gibi. işlemciyi efektif kullanamıyor. 144 fps e kilitliyorum oyun 120 fps lerde takılıyor kilidi kaldırınca ise 160 da takılıyor hiç bir türlü 144 e çekemedim. Ama o oyun bile ekran kartını büyük oranda kullanabiliyordu üzerine %200 res scale alıp 2k da oynarsam hem ekran kartını darboğaz yaşamadan kullanıyordum hem de görüntü kalitesi muazzam oluyordu. Spiderman de ise dediğim gibi hiç bir türlü yapamıyorum ayar düşünmenin bir faydası yok tek etki eden ayar rtx oluyor.
 
Aynen bu attığın şey problem direkt . Şeyi söylemek istiyorum oyunun optimizasyonu teknik analizle yapılır zaten oyunun ne kadar düşük sistemlerde çalışabildiğinden değil. Dediğin gibi oyun düşük sistemlerde 60 fps de rahatlıkla çalışıyor ama sıkıntı şu ben istediğim ayara getireyim ekran kartını %99 da çalıştıramıyorum mesela bu bir sıkıntı. Örnek vereyim battlefield 1'i ben hem eski kartım 1060 hem de yeni kartım 3070ti ile oynadım eski kartım 1060 ile 60 fps de hiç bir sıkıntı olmadan akıcı oynuyordum mesela ama yeni karta geçince 144 fps sabit alamadım neden oyun yüksek fps lerde sapıtmaya başlıyor aynı Spiderman gibi. işlemciyi efektif kullanamıyor. 144 fps e kilitliyorum oyun 120 fps lerde takılıyor kilidi kaldırınca ise 160 da takılıyor hiç bir türlü 144 e çekemedim. Ama o oyun bile ekran kartını büyük oranda kullanabiliyordu üzerine %200 res scale alıp 2k da oynarsam hem ekran kartını darboğaz yaşamadan kullanıyordum hem de görüntü kalitesi muazzam oluyordu. Spiderman de ise dediğim gibi hiç bir türlü yapamıyorum ayar düşünmenin bir faydası yok tek etki eden ayar rtx oluyor.
Evet dediğiniz sıkıntıyı inkar etmiyorum zaten, aynı durumu BF 5'te ben de yaşıyorum. İşlemciyi efektif kullanamadığı bir gerçek fakat düşük-orta sistemlerde ne kadar stabil çalıştığını düşünürsek oyunun optimizasyonu kötü demek doğru gelmiyor bana. Biraz daha spesifik konuşup yüksek sistemlerde sistemi pek efektif kullanamadığına değinsek daha iyi olur.
 
Evet dediğiniz sıkıntıyı inkar etmiyorum zaten, aynı durumu BF 5'te ben de yaşıyorum. İşlemciyi efektif kullanamadığı bir gerçek fakat düşük-orta sistemlerde ne kadar stabil çalıştığını düşünürsek oyunun optimizasyonu kötü demek doğru gelmiyor bana. Biraz daha spesifik konuşup yüksek sistemlerde sistemi pek efektif kullanamadığına değinsek daha iyi olur.
Hocam bence o biraz iki yüzlülük oluyor işte. Optimizasyon dediğin her sistemde stabil çalışması değil mi ? Niye bir oyun iyi sistemlerde çalışıp düşük sistemlerde çalışamayınca kötü oluyor da düşük sistemlerde iyi çalışıp yüksek sistemlerde kötü çalışınca iyi optimizasyonu oluyor. Neyse konudan çok ayrıldık arkadaş MSI Afterburner verilerinin paylaşsın bir de arkadaş HWiNFO açsın bence pch ve VRM sıcaklıklarına da bakarız öyle.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı