RTX 3070 vs. RX 6800

JusTaUseR

Hectopat
Katılım
14 Nisan 2020
Mesajlar
3.763
Makaleler
2
Çözümler
4
Beğeniler
2.082
Güç olarak rakip kartlar, yerine göre 3070 daha iyiyken yerine göre 6800 daha iyi.
Ancak RT olayı işin içine girince 3070 çok daha güçlü, DLSS gibi bir artısı da var.
Eğer arada büyük fark olmaz ise 3070 bence daha mantıklı olur, ha 1500 TL falan fark olursa o zaman 6800 çok daha mantıklı olur.

RX 6800 daha pahalı hocam 700 TL falan pahalı olacak. Bu arada performans konusunda RX 6800 %5-10 daha iyi.
 

Şeref Can

Hectopat
Katılım
25 Aralık 2017
Mesajlar
177
Beğeniler
89
Yer
İstanbul / Kartal
Güç olarak rakip kartlar, yerine göre 3070 daha iyiyken yerine göre 6800 daha iyi.
Ancak RT olayı işin içine girince 3070 çok daha güçlü, DLSS gibi bir artısı da var.
Eğer arada büyük fark olmaz ise 3070 bence daha mantıklı olur, ha 1500 TL falan fark olursa o zaman 6800 çok daha mantıklı olur.
RX 6800'de 60 ışın izleme çekirdeği var neden daha zayıf olsun o noktayı anlayamadım.
 

SezerBey98

Picopat
Katılım
9 Kasım 2020
Mesajlar
71
Beğeniler
48
Ben direk NVidia kullanıcısı olarak yazayım.

RTX 3070 DLSS açınca RX 6800e erişir. RX 6800ün rakibi 2080Ti dense de RTX 3070 Super gücünü veriyor .

Ray Tracing teknolojisi RTXde daha iyi olabilir çünkü DLSS özelliği + RTX Çekirdek sayısı daha fazla bu da onu alınabilir kılıyor.

Fakat ben olsam 8GB Vram'in 4Kda hatta bazı 1080P ULTRAda yetmediğini düşünerek ve Ray Tracingsiz 6800ün solladığını düşünürsek kesinlikle RX 6800 der geçerim
 

HursHo

Femtopat
Katılım
13 Eylül 2020
Mesajlar
47
Beğeniler
24
Ben aslında RTX3070 içinde bulunduran bir PC toplamak istiyordum ancak şimdi AMD'nin RX6800 gibi bir rakibi çıktı. Ben de uzun senelerdir AMD ekran kartı kullanıyorum. Sizce alacağım bilgisayarda RTX3070 almam mı daha mantıklı olur? Yoksa RX6800 mü? Yardımcı olursanız sevinirim.
İşlemci olarak ne almayı planlıyorsun? Eğer Zen 3 bir işlemci almayı planlıyorsan o zaman kesinlikle RX6800'ü öneririm, çünkü 3070'e göre daha kaslı olmasının yanında AMD Smart Access Memory teknolojisi sayesinde RX6800 çok daha performanslı çalışacak. Hele ki rekabetçi oyunlar oynuyorsan boşver RTX'i. Rekabetçi adamın yansımayla, ışınla filan işi olmaz, belki bir sonraki nesil de düşünülür bu zamazingo.
Şöyle düşün 10 yıldır 4k diye beynimizin etini yediler ve daha yeni stabil fps'lere gelebildi 4K performansı ki tavan fps görebilmesi hala tartışılır. O yüzden sırf ışın izleme teknolojisi için RTX alınmaz. Sana hangisi daha çok kas gücü sağlıyorsa bence onu tercih et.
 

SezerBey98

Picopat
Katılım
9 Kasım 2020
Mesajlar
71
Beğeniler
48
İşlemci olarak ne almayı planlıyorsun? Eğer Zen 3 bir işlemci almayı planlıyorsan o zaman kesinlikle RX6800'ü öneririm, çünkü 3070'e göre daha kaslı olmasının yanında AMD Smart Access Memory teknolojisi sayesinde RX6800 çok daha performanslı çalışacak. Hele ki rekabetçi oyunlar oynuyorsan boşver RTX'i. Rekabetçi adamın yansımayla, ışınla filan işi olmaz, belki bir sonraki nesil de düşünülür bu zamazingo.
Şöyle düşün 10 yıldır 4k diye beynimizin etini yediler ve daha yeni stabil fps'lere gelebildi 4K performansı ki tavan fps görebilmesi hala tartışılır. O yüzden sırf ışın izleme teknolojisi için RTX alınmaz. Sana hangisi daha çok kas gücü sağlıyorsa bence onu tercih et.
Bu arada ben de bir şey merak ediyorum.

RTXlerde DLSS teknolojisi var ve ben R5 3600 kullanıcısıyım yani SAM özelliğinden muaf olacağım. RTX 3070 daha mı mantıklı olur benim için DLSS2.0la birlikte ?
 

HursHo

Femtopat
Katılım
13 Eylül 2020
Mesajlar
47
Beğeniler
24
Bu arada ben de bir şey merak ediyorum.

RTXlerde DLSS teknolojisi var ve ben R5 3600 kullanıcısıyım yani SAM özelliğinden muaf olacağım. RTX 3070 daha mı mantıklı olur benim için DLSS2.0la birlikte ?
Yani yakın bir gelecekte Ryzen 5000 serisi işlemci almayı planlamıyorsanız DLSS etkisini de düşünerek 3070 bence daha mantıklı olabilir.
 

SezerBey98

Picopat
Katılım
9 Kasım 2020
Mesajlar
71
Beğeniler
48
Ve çok garip ki RTX 3070ler RX6800lere göre çok uygun fiyatta veya RX 6800lerin üretimi yok diye RX 6800ler yüksek fiyatta
---------------------
Ryzen 5000 düşünmek isterim ama işlemci satmak çok zor ya :( Kim niye benden işlemci alsın diye söylenir insan :D O yüzden virüs bitse Kadıköyde değiştirirdim virüs de 1 yıl daha bizimle olacağı için R5 3600 kullanıcam :D
 

Kemal Güneşli

Megapat
Katılım
7 Ağustos 2013
Mesajlar
6.349
Makaleler
2
Çözümler
19
Beğeniler
3.858
Fiyat farkına göre karar vermek daha mantıklı, arada büyük fark yoksa 3070, eğer varsa 6800 alınabilir.
 

Arvy

Hectopat
Katılım
29 Ocak 2017
Mesajlar
22
Beğeniler
4
şimdi bu incehesap gaming gecesinde RX 6800XT geldi ve fiyat bütcemi geçtiği için alamadım . 6800 falan beklerken XT versiyonu geldi ve bu cumaları beklemek sıkıcı gibi şuan ki bütcem ile 6800 değerinde 3070 alabiliyorum evet ama kimsii AMD derken kimisi 3070 demiş şimdi ne diyorsunuz ne alıyoruz ? 3070 mi cuma günlerini bekleyip 6800 beklemeye devammı ama şöyle birşey daha var 6800 evet daha iyi gibi duruyor nvidia yada iyi diyorsunuz peki acıklayabilir misiniz neden nvdia yada neden AMD?
 

Kemal Güneşli

Megapat
Katılım
7 Ağustos 2013
Mesajlar
6.349
Makaleler
2
Çözümler
19
Beğeniler
3.858
DLSS + RTX ve sürücülerin daha sorunsuz çalışması yüzünden NVidia alman daha mantıklı, ayrıca Adobe programlarında vesaire daha iyi performans alıyorsun.
 
Yukarı