@tgman hocam bence
@Liberte Sergen hocamın dediği bana biraz daha mantıklı geliyor. Hadisler değişmiş olabilir. Özellikle Araplar gibi çıkarcı bir millette değişmemesine imkan yok gibi geliyor.
Zaten peygamberin 600.000'den fazla hadisi var rivayet edilen, ve böyle birşey mümkün değil. Fakat mütevatir hadisler Hz.Muhammed döneminde izin ile yazılmış ve doğrulanmış hadislerdir. Mesela sahih hadisler vardır, bu hadisler rivayet iledir ve doğru olduğu düşünülür. Zayıf hadisler ise doğru olmadığı söylenen hadislerdir.
Örneğin;
- Hz. Peygamber (asm)'in
“Bana cinsi yönden 40 erkek kuvveti verildi.” (İbn Sad, et-Tabakat, 1/282; Suyuti, el-Hasais,1/120)
Bu hadis tamamen zayıftır, hadisi rivayet eden kişiye sorulduğunda, kendi aralarında böyle düşündüklerini söylemiştir. Yani aslında zayıftır.
Fakat mütevatir hadisler, Muhammed (s.a.v) döneminde yazılı olarak geçirilmiş olan hadislerdir.
Fakat Hz.Muhammed bazı dönemlerde, insanlar Kur'an ile hadisleri birbirine karıştırıp tahrif etmesin diye belirli dönemlerde yasaklamıştır.
Mütevatir hadislere kesin amel etmek gerekir, dediğim gibi yazıya geçirilmiş, herhangi rivayetlerle ve tahminlerle gelmemiştir.
Allah, Arapların çıkarcı ve kötü bir halk olduğunu bildiği için 4 halife döneminde İslam'ı Türklerle tanıştırdı. Şuan İslamiyet'i Türkler koruyor. Daha geçen gün BAE'de Yahudilerle Araplar birlikte eğleniyorlardı. Hadislerin orijinalliği tartışılır ancak bir ihtimalle Araplar değiştirdi. Ve Allah nurunu tamamlamak için Türkleri görevlendiriyor. Yukarıda yazdığım gibi şeriatı Allah'ın istediği şekilde uygularsak dünya bizi örnek alacak ve İslamiyet yayılacak.
Türkler islamiyeti ihanetsiz, şerefiyle yönetmiş bir toplumdur. Araplar birbirine bile herzaman ihanet etmiştir. Fakat zaten her hadis doğru diyemeyiz, (haşa) belki de iktidardan biri hadis uydurdu ve kendine itaat etmeleri konusunda haklı çıkardı, nereden bileceğiz? O yüzden her hadisin doğruluğuna, rivayet eden kişiye, veya yazılı mı değil mi? Eğer yazılı değilse nasıl rivayet edilmiş? Gibi onlarca hususlara bakmak gerek.
Hadislerin netliği yok, değişmiş olabilir. Kuran'a göre tek kaynak kurandır, peygamber kurana uymak zorundadır başka bir hüküm koyamaz.
Her hadis için farklı incelemek gerekmektedir. Mütevatirler
kesin hadislerdir fakat sahihlere amel etmeyip inkâr ederseniz o sizin kararınız, ama her hadisi isteğe bağlı olarak kabul edip etmemek küfre girebilir. O yüzden hadisi araştırıp amel etmek lazım.