İran ile Afganistan'ı gördük hocam. Şeriat böyle olmasa zaten halk dünden razı Şeriat'ı istemeye.Şeriat var Allahın kanunları. Ondan iyisi mi var müslümanım diyene.
Evet var.Şeriat var Allahın kanunları. Ondan iyisi mi var müslümanım diyene.
Bir müslüman için olması gereken o zaten. Müslüman olmayana da bir zorunluluğu asla yok. Ama şeriatı yanlış lanse eden insanlar, şeriatı kendi kafasına göre uygulayan yönetimlerin olmaması gerekiyor.Şeriat var Allahın kanunları. Ondan iyisi mi var müslümanım diyene.
İran şii, Afganistan ise Taliban yönetiminde. Gerçekten Hulefa-i Raşidun dönemini araştırdın mı?İran ile Afganistan'ı gördük hocam. Şeriat böyle olmasa zaten halk dünden razı Şeriat'ı istemeye.
Şeriat var Allah'ın kanunları. Ondan iyisi mi var Müslüman'ım diyene.
Günümüzde uygulanması imkansız demek insanı küfre sokar. Şeriat zaten Allah'ın ve Muhammed (s.a.v)'in koyduğu kurallara deniyor. Yani bugün için geçersiz olur demek, (haşa) Allah'ın hükmü şuan geçersiz demekle aynı mantığa girmektedir. Ama eğer hadislerle hüküm olmaz falan derseniz oralar ayrı konular. Şeriat uygulanamaz demek küfre girer, ama eğer Şeriatı düzgün koyabilecek günümüzde adam yok derseniz orada ben de düzgün bir insan göremiyorum.Bence günümüzde şeriatın uygulanması imkansız. Genellikle bir kesim ben Allah'ın yeryüzündeki golgesiyim diyerek tüm parayı alıyor. Fakir halk oluyor ve genellikle bundan şikayetçi olamıyorlar.
Şeriat dediğin böyle olur hocam:Bir müslüman için olması gereken o zaten. Müslüman olmayana da bir zorunluluğu asla yok. Ama şeriatı yanlış lanse eden insanlar, şeriatı kendi kafasına göre uygulayan yönetimlerin olmaması gerekiyor.
İran şii, Afganistan ise Taliban yönetiminde. Gerçekten Hulefa-i Raşidun dönemini araştırdın mı?
Hocam ben asla şeriatın yanlış olduğunu demedim. Ben sizin düşündüğünüz gibi bunu uygulayacak liderler yok. Sizinle aynı fikri paylaşıyoruz bu konuda.Günümüzde uygulanması imkansız demek insanı küfre sokar. Şeriat zaten Allah'ın ve Muhammed (s.a.v)'in koyduğu kurallara deniyor. Yani bugün için geçersiz olur demek, (haşa) Allah'ın hükmü şuan geçersiz demekle aynı mantığa girmektedir. Ama eğer hadislerle hüküm olmaz falan derseniz oralar ayrı konular. Şeriat uygulanamaz demek küfre girer, ama eğer Şeriatı düzgün koyabilecek günümüzde adam yok derseniz orada ben de düzgün bir insan göremiyorum.
Anladım hocam, ben sizin şeriat uygulanamaz derken şeriatın günümüzde yanlış olduğunu düşündüğünüzü sandım. Sizinle aynı fikirdeyiz. Maalesef insanlık menfaat ve çıkar için çalışan bir varlıktır.Hocam ben asla şeriatın yanlış olduğunu demedim. Ben sizin düşündüğünüz gibi bunu uygulayacak liderler yok. Sizinle aynı fikri paylaşıyoruz bu konuda.
Bu sitenin çalışmasını sağlamak için gerekli çerezleri ve deneyiminizi iyileştirmek için isteğe bağlı çerezleri kullanıyoruz.