Sizce günümüz oyunlarının en büyük sorunu nedir?

Oyunların maliyeti çok arttığı için ortaya eskisi gibi güzel işler çıkmıyor.
Hiçbir alakası yok. Saçma bir mantık kurmuşsun. Yaptığın oyun illa triple A mi olmak zorunda? Hayır değil. İstediğin gibi bir oyun yapabilirsin. Her türlü noktasından vurabilir oyun seni. Ancak bazı büyük firmalar sırf oyunda tutmak için aynı görevleri çok fazla koyuyorlar. Amaçları oyunun dünyasından keyif almak değil. Oyunda geçirdiğin vakti arttırmak.
 
Arkadaşlar, yok, olmuyor. Ne yaparsam yapayım, neyi oynarsam oynayayım eski oyunlardaki tadı alamıyorum. Her oyun artık birbirine benziyor. Sıkı bir oyuncuyum yıllardır, ve online oyunlardan pek haz etmem. Single oyunlarla aram çok daha iyi. Herneyse, mesela Youtube'da yeni çıkmış veya duyurulmuş oyunların oynanış videolarına bakıyorum, yahu hepsi gözüme aynı gözüküyor. Ya diyorum ben bu mekanı daha önce gördüm, ya diyorum ben bu animasyonu daha önce gördüm, ya diyorum bu düşman tipini daha önce gördüm... Çok sıkıcı ya gerçekten videoları izlerken daralıyorum. Bugün canım çekti Freedom Fighters yükledim Steam'imden, ve hala beni sarıyor. Mekan tasarımları harika geliyor gözüme. O kadar basit ama etkili ki. Bir de alternatif yollar falan var. Yeni oyunların çoğu zaten açık dünya olmaya çalışıyor, veya oldukça geniş alanlarda geçiyor. Ben bu büyük dünyalardan sıkıldım. Kompakt ve küçük şeylerin dünyasında iyi bir senaryoyla oyun oynamak istiyorum artık. Nerede o eski oyunlar cidden... Neyse lafı fazla uzattım, size göre günümüz oyunlarının, bu kadar etkileyici olmamasının, veya şöyle sorayım, 20 sene önceki oyunların bile bugünkü bazı oyunlardan daha fazla bizi eğlendirmesinin altında yatan "sır" nedir?
20 sene önce çıkan oyunun sizi bu denli tatmin etmesinin sebebi çocuklukta kırmızı çizgilerle belirlenmemiş bir zevkiniz olması, yani çocuk aklımla gidip eFootball 22 oynasam bu benim için sadece bir futbol oyunu olur. Ama bugün eFootball 22 oynarsam bu benim için çekilmeyecek bir çile olur, aynı şekilde eFootball 22'yi çocuk yaşta oynayıp bugün tekrar oynasaydım bu bana o günleri hatırlatacağı için güzel bir deneyim olurdu. Yani sorun sadece oyunlarda değil, artık yaş baş almış olmakta biraz.

Birde bu duruma ek olarak artık çok nadir game-changer oyun çıkıyor olması. Yani görev dizaynı olarak daha ne yapılabilir ki? Veya karakterle bağlantıyı daha iyi nasıl kurabilirler? Dövüş mekaniği, Shadow of Mordor nemesis mekaniği gibi mekaniklerin üzerine ne ekleyebilirler daha fazla.

Yani RDR2, GOW, GTA5 gibi oyunların üstüne günümüz şartlarında koyacak, koymaya cesaret edebilecek şirket sayısı çok az maalesef. Bakalım Bethesda belki Starfield'la düzgün bir şeyler kazandırırsa oyun dünyasına belki bir gelişme kat edilebilir.

g*t olma garantili yorum yaptım, 2023 ortalarına doğru bütün bu saydıklarımı aşmış bir oyun çıkarırlar şimdi.
 
ben oyunların biribirine benzemesinden daha çok Hikaye oynanış vs bakımından günümüz oyunları bana göre baya ağır kaçıyor ben o yüzden pek zevk alamıyorum artık neredeyse hiç kimse (hikayeli oyunlar için konuşuyorum) bi oyun giriyimde kafam dağılsın diye oynamıyor oyunları yani kısacası bana göre oyunlar çok ağır
Kesinlikle, hepsi sanki MMO'ymuş gibi çok vaktinizi istiyor.
Oyunların maliyeti çok arttığı için ortaya eskisi gibi güzel işler çıkmıyor.
Evet ben de bu işin maliyet ve prodüksiyonla ilgili olduğunu düşünüyorum aslında. Bir arkadaş da söyledi, artık insanlar teknoloji geliştiği için oyunlardan grafik bekliyor (Ben hiç beklemiyorum bu arada, çamur olsun ama oynanışı hikayesi güzel olsun her türlü gideri olur). E iyi grafik de maliyeti arttırıyor. Maliyeti karşılasın diye de firmalar saçma sapan toplara giriyor o parayı çıkartmak için. Bu bir kısır döngü. Seri üretime geçildi artık oyunlarda.
 
Bir arkadaş da söyledi, artık insanlar teknoloji geliştiği için oyunlardan grafik bekliyor (Ben hiç beklemiyorum bu arada, çamur olsun ama oynanışı hikayesi güzel olsun her türlü gideri olur). E iyi grafik de maliyeti arttırıyor. Maliyeti karşılasın diye de firmalar saçma sapan toplara giriyor o parayı çıkartmak için. Bu bir kısır döngü. Seri üretime geçildi artık oyunlarda.
Bir oyunun istediği kadar grafik olsun istediği kadar hikaye olsun. Oyunda oynanış zevk vermiyorsa, kötüyse o oyunu kimse oynamaz.
 
Yeni nesil FPS'ler gerçekten kötü insanların en çok şikayetçi olduğu şeylerden birisi zaten optimisazyon yok yapamıyorlar o kadar büyük oyunu yapıyorsun ama 2.5 hafta erteleyemiyorlar mı yok 2-3 yılda Bethesda (Wolfenstein Doom Fallout) Devolver Digital (Serious Sam, Shadow Warrior) ama Serious Sam beğenilse bile optimisazyon sorunları yüzünden düşük puan alıyor 68 gibi bir puan almıştı Serious Sam 4
 
Son düzenleme:
Oyunculara çıkacak oyunu aslında ne olduğunu kendileri bilmelerine rağmen çıkmayan oyunlara bomboş hype yaratmak ve açık dünyası bomboş olsa bile sırf oyuncunun vereceği para boşa gitmesin diye uzun ama içi boş aynı görevleri yaptığımız bir açık dünya oyunu yapmaları. Örneğin Ubisoft. Rockstar dışında açık dünya işini bu kadar üst seviye yapan kalmadı artık.
 
Ben de yeni dönem oyunlarını ruhsuz buluyorum.
İyi bir oynanış, akıcılık, hikaye ve ses efektleri ararken grafiklere abandıkları kendini tekrarlayan oyunları piyasaya sürüyorlar.

Mesela Titanfall 2 oynarken aldığım tadı Dying Light 2 gibi bir şey vermiyor.
Evet kesinlikle. "Ruhsuz" sanırım en doğru tanım günümüz oyunları için.
 
Oyunlar eskiden. Birkaç kişinin eğlence için yaptığı projeler olurdu (cogunlukla).Simdi ise sadece para için yapılıyor. Kullanıcıdan nasıl para somurulur o dusunuluyor.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı