Elektronik Team T-Force Siren ARGB 240mm 1899 TL

Bu en basit bir örnek. Daha detaylısını da atacağım.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.


Aynen qnq.
Bildiklerimiz yalanmış... aydınlandım :D
 
@General Pong Krell

Selam,

Alman forumundan buldum aradığım tabloyu. Her zamanlamanın FPS'e etkisini test etmişler fotoğraf aşağıda. Tabloyu yapan kişi Alman OC topluğunun en kıdemli kişilerinden Reous :)

1704570422330.png


tRFC neredeyse 3'e katlamış CL'nin verdiği performansı.

Bellek testinde CL neredeyse en az performans veren zamanlama. Oyunlarda da öyle veya render uygulamalarında da öyle :)

Cevabını bekliyorum. İyi sosyaller!


1704570512996.png

1704570526940.png


:D
 
@ßutterFlyEffect Sıvı soğutmayı kurdum. Dediğim gibi kurmadan önce Thermal Grizzly kullandım.
Kurulumu baya zordu, AM4 soketler için nedense eski bir sistem kullanılmış.
CPU-Z üzerinden yaptığım stres testinde 45 dereceyi geçmedi. Güncel oynadığım Valorant içinde sıcaklıklar aynı, hiçbir şekilde 45'in üstüne çıkmıyor.
Boşta ise 33-36 civarı dolaşıyor. Ses konusunda şu anlık memnunum, herhangi bir gürültü yok.
 
@ßutterFlyEffect Sıvı soğutmayı kurdum. Dediğim gibi kurmadan önce Thermal Grizzly kullandım.
Kurulumu baya zordu, AM4 soketler için nedense eski bir sistem kullanılmış.
CPU-Z üzerinden yaptığım stres testinde 45 dereceyi geçmedi. Güncel oynadığım Valorant içinde sıcaklıklar aynı, hiçbir şekilde 45'in üstüne çıkmıyor.
Boşta ise 33-36 civarı dolaşıyor. Ses konusunda şu anlık memnunum, herhangi bir gürültü yok.
Çok iyi hocam, hangi işlemciyi kullanıyorsunuz ? PBO açıkken mi test yaptınız ? Benim de ürün elime ulaştı fakat kurmaya henüz fırsatım olmadı.
 
@deadfellow

Gesamtübersicht 😁

1-)Zamanlamaların ne işe yaradığı hakkında bir şey bilmediğini biliyordum ama matematik bilmedigini bilmiyordum, onu da öğrenmiş olduk. CL'de %20 civarı bir azalma varken, tRCF'de %60 civarı bir azalma var. Arada 3 kat fark var. tRCF de aynı şekilde %20 oranında 500'e yakın bir değere düşürülseydi arada neredeyse fark olmayacaktı.

2-)Her oyunun bellek ihtiyacı ve belleği nasıl kullanacağı aynı değil. Sadece iki oyun test edilmiş ve bunlar triple a aynı zamanda optimizasyonu iyi oyunlar. Hogwarts legacy gibi devasa bellek kullanan bir oyunda tRFC ve tCL farkı çok daha büyük olabilirdi. Optimizasyon sorunlu veya GPU'dan ziyade işlemciye ağır yüklenen oyunlar da CL öne geçebilir. Test sistemi de belli değil, hangi CPU hangi GPU kullanıldı?

3-)Dikkatli bakarsan tCL Corona ve Handbrake uygulamalarında 0'a yakın bir etki yapmış, ama tRCF kendini oralarda da gösteriyor, aynı dediğim gibi.

tRFC senin işine veri transferi yaparken, büyük dosyaların okuma yazması yapılırken, render alınırken yarar.

4-)Üslubun hiç iyi değil ve sırf bilmediğin bilgileri paylaştığım için saygısızlık yaptın çok kez. Bu konuda kendini düzeltmeni öneririm.

5-)Rehber videolar takip edip zamanlamalar ile oynaman seni bilgili biri yapmıyor, deneyimli biri yapıyor. Çalışma prensiplerini dediğim gibi bilmiyorsun. Bilmiyorsun derken hakaret etmiyorum, bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıptır.

Cevabını beklemiyorum, artık konuyu kapatalım. Sana da iyi sosyaller 😘

tRCF değeri için böyle bir düşüşü her bellekte yapamazsın. Bu seviyelerin daha da altına inmek veri kaybına ve fazla ısınma gibi problemlere sebep olabilir. Ekleyeyim.
 
Son düzenleme:
Şu kadar düşürsen böyle bu kadar düşürsen böyle olur diyorsun.

Vah yazık yazık. :D

tRFC de aynı şekilde %20 oranında 500'e yakın bir değere düşürülseydi arada neredeyse fark olmayacaktı.

@William Butcher Karşına yüzlerce video, test ve veri ile de gelsem cevap gelmeye devam edecek. Ben daha fazla yazmıyorum bu konuya.

O kadar iddian var ama konu başından beri attığın veriler kıytırık test videolarından ve HDD sağlığından ibaret ne hikmetse. :D

Bana Ryzen sistemde "tuning" yapan birisinin fark yaşamadığına dair bir veri atamadın. Benim attığımda kendini haklı çıkarmak için kusur aradın.

Can çıkar huy çıkmazmış.

Sadece iki oyun test edilmiş ve bunlar triple a aynı zamanda optimizasyonu iyi oyunlar. Hogwarts legacy gibi devasa bellek kullanan bir oyunda tRFC ve tCL farkı çok daha büyük olabilirdi. Optimizasyon sorunlu veya GPU'dan ziyade işlemciye ağır yüklenen oyunlar da CL öne geçebilir. Test sistemi de belli değil, hangi CPU hangi GPU kullanıldı?

tRCF değeri için böyle bir düşüşü her bellekte yapamazsın. Bu seviyelerin daha da altına inmek veri kaybına ve fazla ısınma gibi problemlere sebep olabilir. Ekleyeyim.

Her bellekte 3800 MHz CL14 yapabileceğini mi zannediyorsun ulu çınar bey?

3800 MHz olduğunu nereden biliyorsun dersen tRFC'nin otomatik olarak ayarlandığı 350 ns 3800 MHz'de 666'ya eşit. Bilmiyorsan ekleyeyim dedim. ;)

Ayrıca o tabloda GDM'den bahsedilmiş. Ryzen bir işlemci bu. Onu da ekleyeyim.

Sana şunu da bırakayım şuraya. "Ekran kartı VRAM'inin zamanlamalarıyla oynamışsınız." diyerek yine kıvırmaya çalışma çok fena gülerim. :D


Elinde kanıt bulunmadığı için köşeye sıkıştıkça üslubunu düzelt, senin nasıl bir insan olduğun anlaşıyor demeden duramıyorsun. :)
 
Trfc'nin otomatik olarak ayarlandığı 350 ns 3800 MHz'de 666'ya eşit. Bilmiyorsan ekleyeyim dedim.
Bilmiyorum zaten, ben anlamam OC ayarlarından 🤣 sen bilmediğin şeyi söylememezsin ama, çünkü ego kasmak için kullanıyorsun sosyali.

O kadar iddian var ama konu başından beri attığın veriler kıytırık test videolarından.
Sen ve arkadaşların alman OC topluğunun en kıdemli kişilerinden reous abimizin dediklerimi destekleyen tablosu dışında ne atabildiniz?

Can çıkar huy çıkmazmış.
Çıkmaz çıkmaz, bak yine mesaj attın ama attığın mesajda hiçbir şey yok yine. Ben bunu yazdımya sen yine duramayıp bir şeyler yazıcaksın, çok yazık, haksız olduğunuzu kabul edemediniz diye konu 118 mesaj oldu. Hahaha emojisi atıyorumya, aynı emojideki gibi gülüyorum her mesajınıza 🤣
 

Geri
Yukarı