Ucuz Android gerçekleri

Bu arada işletim sistemi karşılaştırılacaksa iOS daha optimize argümanı komik bir argüman. İşin donanım kısmına bakacak olursak Apple'ın bütün telefonları amiral gemisi ve hepsi amiral gemisi işlemci kullanıyor. Kimsenin değinmediği kısım ise çözünürlük. Apple telefonların çözünürlükleri de genel olarak daha düşük olduğu için daha fazla performans veriyor sanılıyor. FPS'te çözünürlüğün çok büyük bir etkisi var. RAM konusuna gelirsek ise iOS'un 2GB ile yaptığını Android 4GB ile yapıyor da hiçbir dayanağı olmayan bir argüman. RAM kapasitesinin devreye girdiği yer arkada çok fazla uygulama açık tutulması tarzında durumlar olabilir. Android de düşük RAM'le iyi çalışıyor. LG G2(2GB RAM) ile Real Racing 3 oynayabiliyorum sorunsuz. Burada oyunun optimizasyonunun da etkisi var. Son olarak ise RAM karşılaştırması konusu fiyatlara bakıldığında daha da komikleşiyor zaten çünkü Apple tarafında daha az donanıma daha fazla para veriyorsun demek ki.
 
iOS daha optimize argümanı komik bir argüman.

Yine de Instagram Snapchat gibi uygulamalarda olan kalitenin iOS da daha iyi olduğunu değiştirmiyor.

Geliştiriciler neredeyse cihaza özel uygulama çıkarıyor bunun sonucunda Android'e kıyasla daha optimize uygulamalar çıkıyor.

Bir de Android tarafına bak. Uygulamaları yapıp mağazaya salıyorlar mimarisi destekleyen telefon indirip kuruyor, sonra Instagram kamerası Snapchat efektleri kasıyor.

Android'i ne kadar çok sevsem de geliştiricilerin Android'den çok IOS'a önem verdiği gerçeğini değiştirmiyor.
 
Yine de Instagram Snapchat gibi uygulamalarda olan kalitenin iOS da daha iyi olduğunu değiştirmiyor.

Geliştiriciler neredeyse cihaza özel uygulama çıkarıyor bunun sonucunda Android'e kıyasla daha optimize uygulamalar çıkıyor.

Bir de Android tarafına bak. Uygulamaları yapıp mağazaya salıyorlar mimarisi destekleyen telefon indirip kuruyor, sonra Instagram kamerası Snapchat efektleri kasıyor.

Android'i ne kadar çok sevsem de geliştiricilerin Android'den çok IOS'a önem verdiği gerçeğini değiştirmiyor.
Neredeyse hiçbir uygulama için cihaz fark etmiyor, hatta günlük hayatta kullandığın çoğu uygulama hibrit geliştirme platformlarıyla yazılıyor yani ortada tek bir kod var. Snapchat hadi neyse de Instagram bilerek kalite düşüyor. Bunun kanıtını ben kendim buldum. İnanmıyorsan adımları sana da söyleyeyim kendin dene.

Telefonun kendi kamera uygulamasından bir fotoğraf çek. Fotoğraf dosyasını bilgisayara aktar. Bilgisayardan ve telefondan aynı ayarlarla paylaş. Bilgisayardan, tarayıcıdan paylaştığın iki fotoğrafa tıklayıp öğeyi denetle yap ve bir üstteki yerden fotoğrafın orijinaline bak. Bilgisayardan yüklediğinin çözünürlüğünün daha yüksek olduğunu göreceksin. Bunu bilgisayar değil de iPhone ile de deneyebilirsin. Android telefonun kamerasından çektiğin aynı fotoğraf dosyasını farklı cihazlardan paylaşmayı denemen yeterli.
 
@Kerem00 o olay Wine gibi olmasın :) Ortada tek kod var ama... diye uzar gider. Önemli olan sorun var mı? Var.

Üstün yanları da var düşük yanları da var ancak kullanıcıya kalmış bir seçim. Android'in Pixel haliyle kullanımı ve uygulama deneme konusundan açık olması ayrı güzel. Diğer yandan ekosistem üstünlüğü hala Apple'da.
 
@Kerem00 o olay Wine gibi olmasın :) Ortada tek kod var ama... diye uzar gider. Önemli olan sorun var mı? Var.

Üstün yanları da var düşük yanları da var ancak kullanıcıya kalmış bir seçim. Android'in Pixel haliyle kullanımı ve uygulama deneme konusundan açık olması ayrı güzel. Diğer yandan ekosistem üstünlüğü hala Apple'da.
Wine ne alaka? Hibrit geliştirme platformlarını araştırmanı öneririm. Sorun konusunda ise kamera kullanan uygulamalar dışında bir sorun göremedim?

Ekosistem ise tamamıyla pazarlama. Apple'da olup da Android'de olmayan bir "ekosistem" özelliği söyleyebilir misin?
 
Neredeyse hiçbir uygulama için cihaz fark etmiyor, hatta günlük hayatta kullandığın çoğu uygulama hibrit geliştirme platformlarıyla yazılıyor yani ortada tek bir kod var. Snapchat hadi neyse de Instagram bilerek kalite düşüyor. Bunun kanıtını ben kendim buldum. İnanmıyorsan adımları sana da söyleyeyim kendin dene.

Telefonun kendi kamera uygulamasından bir fotoğraf çek. Fotoğraf dosyasını bilgisayara aktar. Bilgisayardan ve telefondan aynı ayarlarla paylaş. Bilgisayardan, tarayıcıdan paylaştığın iki fotoğrafa tıklayıp öğeyi denetle yap ve bir üstteki yerden fotoğrafın orijinaline bak. Bilgisayardan yüklediğinin çözünürlüğünün daha yüksek olduğunu göreceksin. Bunu bilgisayar değil de iPhone ile de deneyebilirsin. Android telefonun kamerasından çektiğin aynı fotoğraf dosyasını farklı cihazlardan paylaşmayı denemen yeterli.

Ben internetten Instagram fotoğraf boyutlarına bakarak fotoğrafın boyutunu ve renk uzayını ona göre düzenleyerek atıyorum bozulma yapmıyor.
 
@Kerem00 hemen söyleyeyim. Bilgisayarda oyun oynatabilen işletim sistemi.

Wine da benzer mantıkla optimizasyon sorunu yaşadığı için örnek verdim. Electron diye platform var mesela ve Discord onun üzerinde çalışabiliyor. Zahmetsiz ve kolay, diğer hibrit yazılımlar gibi. Ancak hiç Apple'a uygulama gönderdin mi bilmem ama prosesler Android tarafına göre çok daha zahmetli. Uygulama optimizasyonundan izinlerine kadar işler uzuyor ve görece daha sorunsuz uygulamalar geliyor. Bu yüzden uygulamaların IOS desteği çok geçmişe dayanmıyor. Android içinse Google ile girişi kullanıyorsan özenme var, gerisi tırt diyebilirim.
 
Ben internetten Instagram fotoğraf boyutlarına bakarak fotoğrafın boyutunu ve renk uzayını ona göre düzenleyerek atıyorum bozulma yapmıyor.
Fotoğrafı yine telefonundan mı paylaşıyorsun bilgisayarından mı? Önemli olan o. Bilgisayardan paylaşınca sorun olmuyor zaten.

@Kerem00 hemen söyleyeyim. Bilgisayarda oyun oynatabilen işletim sistemi.

Wine da benzer mantıkla optimizasyon sorunu yaşadığı için örnek verdim. Electron diye platform var mesela ve Discord onun üzerinde çalışabiliyor. Zahmetsiz ve kolay, diğer hibrit yazılımlar gibi. Ancak hiç Apple'a uygulama gönderdin mi bilmem ama prosesler Android tarafına göre çok daha zahmetli. Uygulama optimizasyonundan izinlerine kadar işler uzuyor ve görece daha sorunsuz uygulamalar geliyor. Bu yüzden uygulamaların IOS desteği çok geçmişe dayanmıyor. Android içinse Google ile girişi kullanıyorsan özenme var, gerisi tırt diyebilirim.
X86 bilgisayarlarda da oynayabiliyor musun oyununu? Android oyunlarını zaten bilgisayarda oynayabiliyorsun, bu bir ekosistem özelliği değil. Windows tarafında emülatörler ve Windows Subsystem for Android; GNU/Linux tarafında ise container mantığında çalışan Waydroid var. Waydroid bir nevi native oluyor.

Wine konuyla çok alakasız. Electron, Flutter, React tarzı platformlar konumuz şu an. Uygulama konusunda ise kendin zaten Apple'ın geliştiriciler için baş ağrısı olduğunu ve uygulamaların eski iOS sürümlerine destek veremeyecek duruma geldiğini söylemişsin ne diyebilirim ki.
 
Neredeyse hiçbir uygulama için cihaz fark etmiyor, hatta günlük hayatta kullandığın çoğu uygulama hibrit geliştirme platformlarıyla yazılıyor yani ortada tek bir kod var. Snapchat hadi neyse de ıınstagram...

Bu kadar uzun uzun yazmanıza gerek yoktu, yine de teşekkürler. Sonuç olarak ortada bir sıkıntı var. Kamera dışında bende bir uygulamada sıkıntı görmedim sebebi cihazım olabilir.

Şu uygulamayı arka planda çalıştırma olayı var bir de. 6 GB RAM var cihazım da bir sürü ROM denedim ama arka planda adamakıllı bir bekleme göremedim. Kaynak kullanımın da verimli olduğu öne çıkarır bu örnek.

Örnekler uzar gider, eğri oturup doğru konuşmak lazım yazılım konusunda adamlar bu işi gerçekten yapıyorlar. Gerek fiyatlandırması gerek kullanıcıyı kısıtlama açısından bana hitap etmediği kesin.
 

Geri
Yukarı