Unity 3D ile mobil oyunda puanlama sorunu

eqNd

Hectopat
Katılım
19 Ekim 2019
Mesajlar
233
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Merhabalar mobil bir oyun üzerinde çalışıyorum ama bir yerde takıldım döngüde sorun oluştu. Şimdi flappy bird benzeri bir oyun yaptım. Oyunda kolonları random bir şekilde etrafta spawn ediyor ortasında kupa var bunları ben ilk başta 7 tane klon yaptım ve bunun üzerinden harita kendini tekrar ediyor ama rastgele bir şekilde spawn ediyor haritada fakat 7.kupadan sonra kupalar setactive yani görünmezlikleri üstünde kalıyor.
Örnek fotoğraflar.

1587149329790.png


1587149453047.png


1587149490579.png


Kodlar ise şu şekilde;

1587149670849.png


Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
 
Coll.gameobject.tag=="cups"
Tarafini anlamadım. Onu ne için yazdınız.
Bunu o kolon tekrar spawn olurken aktive etmeniz gerekir.
 
Game object cups değdiği zaman tekrar true olsun dedim ama olmadı.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
İçerdeki if bloğunu dışarıdan yaz boyle \/ ... if(col.gameIject.tag=="Birds") { ... } /*buraya yaz*/

Bir dene olmazsa başka yöntemde söyleyeceğim.
Senin orada yaptığın şey.
Çarpınca kupayı toplaya ve kapatıyor ama sadece çarpınca yanı arttırınca çalışır. Böylece setactive true olur ama üstünde false olduğu için tekrar false olur. Sen onu dediğim gibi dışarı yaz. İşine yarasa beğenirsen sevinirim :)

Game object cups değdiği zaman tekrar true olsun dedim ama olmadı.

İstediğin yapmak için bence enter değil exit yap çıkınca active olsun. Böylece tekrar gelince toplayabilirsin ve çıkınca tekrar active olur bunu denemeden önce ilk yazdığım yazıya bak bence o olmazsa bunu dene. Kolay gelsin :)
 
Son düzenleyen: Moderatör:
İçerdeki if bloğunu dışarıdan yaz böyle.
\/
İf(col. Gameıject. Tag=="birds")
{
}
/*Buraya yaz*/

Bir dene olmazsa başka yöntemde söyleyeceğim.
Senin orada yaptığın şey.
Çarpınca kupayı toplaya ve kapatıyor ama sadece çarpınca yanı arttırınca çalışır. Böylece setactive true olur ama üstünde false olduğu için tekrar false olur. Sen onu dediğim gibi dışarı yaz. İşine yarasa beğenirsen sevinirim :)

İstediğin yapmak için bence enter değil exit yap çıkınca active olsun. Böylece tekrar gelince toplayabilirsin ve çıkınca tekrar active olur bunu denemeden önce ilk yazdığım yazıya bak bence o olmazsa bunu dene. Kolay gelsin :)

Cevabın için teşekkürler dediğini yaptım ama sonuç aynı :(

Ayrıca oyun başlayınca direkt 7 tane spawn ediyor. Kod doğru 7 tane kupa toplandıktan sonra ise sonraki kupalarda kod geçerli kalıyor ve gözükmüyor sorun bu aslında.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
O zaman setactive false yerine -destroy(objenin adı)- yap objeyi yok et. Sonra objeyi tekrar oluşturmak için instantace(obje adı) yap oluşturacağın objeyi prefab yapmayı unutma. Daha detaylı bilgi için:


Anlamadığın yer olursa çevir.

Şimdi senin dediğinin bir kısmını yaptım. Sadece destroy yani yok ettim ama tekrar oluşturmadım :D Bir deneyim olmaz ise buradan deneriz 10 15 dk sonra inşallah dönerim.
Edit: Bu şekilde bir prefab zaten.

1587225517918.png
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Şimdi senin dediğinin bir kısmını yaptım. Sadece destroy yani yok ettim ama tekrar oluşturmadım :D Bir deneyim olmaz ise buradan deneriz 10 15 dk sonra inşallah dönerim.

Tamam :D.

Şimdi senin dediğinin bir kısmını yaptım. Sadece destroy yani yok ettim ama tekrar oluşturmadım :D Bir deneyim olmaz ise buradan deneriz 10 15 dk sonra inşallah dönerim.

Edit: Bu şekilde bir prefab zaten.
Eki Görüntüle 539449

Bence duvarlar başka prefab olsun, toplanacak obje başka.

Boş bir gameobject oluştur toplanacak objeyi oradan instantace et.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Uyarı! Bu konu 5 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Yeni konular

Geri
Yukarı