Unity oyunda level kayıt sistemi yapma

Kdr454

Hectopat
Katılım
9 Mayıs 2019
Mesajlar
1.380
Çözümler
17
Yer
TR
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Merhaba.
Ben 1 hafta içinde 2D, parkur ve puzzle karışımı bir oyun yaptım. Level'lar var fakat sorum şu;
Oyuncu 3. level'a kadar geldi diyelim ve sonra oyunu kapattı, biraz zaman sonra tekrar oyunu açtığında oyuncu kaldığı level'dan değil en baştan başlıyor.
Oyunda bu levelleri kayıt altına nasıl alırım?
Oyuncu level atladığında o level kayıt altına alınsın ve oyuncu bir dahaki oyuna girişinde kaldığı level'dan devam etsin.
Çok araştırdım bir sonuç bulamadım.

Oyun motoru Unity.
 
şu an aynı konunun cevabını bende arıyorum yardımcı olacak biri var mı?
Merhabalar.

Kayıt etmek istediğiniz veriyi aşağıdaki kod ile kayıt edebilirsiniz.

PlayerPrefs.SetFloat("Para Değeri", 50);

Örneğin yukarıdaki kodda Cihazımıza Para Değeri adı altında kayıtta bulunduk. "50" değerini kaydettim. Bu değeri kaydetmek istediğiniz sayıya göre ayarlayabilirsiniz.

Yalnızca Float değil Int, String değerlerinide kaydedebiliyorsunuz.

Kayıt ettiğiniz değeri aşağıdaki kodla cihaz hafızasından alabilirsiniz.

float para = PlayerPrefs.GetFloat("Para Değeri");
 
Merhaba.

Kayıt etmek istediğiniz veriyi aşağıdaki kod ile kayıt edebilirsiniz.

PlayerPrefs.SetFloat("Para Değeri", 50);

Örneğin yukarıdaki kodda Cihazımıza Para Değeri adı altında kayıtta bulunduk. "50" değerini kaydettim. Bu değeri kaydetmek istediğiniz sayıya göre ayarlayabilirsiniz.

Yalnızca Float değil Int, String değerlerini de kaydedebiliyorsunuz.

Kayıt ettiğiniz değeri aşağıdaki kodla cihaz hafızasından alabilirsiniz.

float para = PlayerPrefs.GetFloat("Para Değeri");

Bu kısmını anladım fakat sahna kaydetmeyi beceremedim
PlayerPrefs. SetInt("Level", SceneManager.GetActiveScene().buildIndex); ile sahneyi kayıt ettim
SceneManager. LoadScene(PlayerPrefs. GetInt("Level")); ile çağırdım fakat oyunu başlattığım zaman mevcut sahneyi tekrar tekrar başlatıp durdu sadece.
 

Geri
Yukarı