Unity return komutu nedir?

KomoG2M

Decapat
Katılım
28 Mart 2022
Mesajlar
396
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Udemy'den Unity dersi dinliyordum ve hoca return komutundan bahsetti. Scriptable object için soru cevap yazıyorduk. 10 farklı yerde dinlesem de hala anlamadım. Nedir bu return komutu?

1665854419888.png
 
Udemy'den Unity dersi dinliyordum ve hoca return komutundan bahsetti. Scriptable object için soru cevap yazıyorduk. 10 farklı yerde dinlesem de hala anlamadım. Nedir bu return komutu?

Eki Görüntüle 1544855
Method/fonksiyonu ilk haline döndürür.
İşlemi biten fonksiyonların ürettiği değeri fonksiyonun çağırıldığı yere götürülmesini ve verinin kullanılabilir olmasını sağlar. Yani şöyle anlatayım, göründüğü işlevin yürütülmesini sonlandırır ve denetimi çağırana döndürür.
 
Fonksiyon return komutundan sonra verilen değişkeni geri döndürür. Mesela aşağıda çalıştırdığım fonksiyon doğru cevabın indexini geri döndürecek. Bizde bunu kullanabiliriz.
C#:
GetCorrectAnswerIndex();
 
"return" sadece Unity'e özgü değil. Neredeyse tüm high-level diller kullanıyor.

Sorunun cevabına gelecek olursak, matematikteki fonksiyonlar gibi.

Örneğin "int Ebob(int x, int y)",
Temelinde x ve y'yi kontol ediyor ve bu ikisinin en büyük ortak bölenini döndürüyor. Programlama dillerinde bu fonksiyonlara değer döndürmeyen voidler de ekleniyor. Örneğin;
C#:
using System;

class MainClass
{
    public static void Main(string[] args)
    {
        Console.WriteLine(Multiply(4, 2));
    }
  
    public float Multiply(int x, int y)
    {
        return x * y;
    }
}
kaynak kodu ile ekrana "8" yazdırır.
"void WriteLine(object obj)" değer döndürmez, yüklem fonksiyonudur.
Ama "float Multiply(int x, int y)" float tipinde değer döndürür. Aynı matematikteki gibi. Zaten programlamanın temeli matematiktir. Bir program yazarken aslında bir veya birden fazla denklem oluşturduğunun farkına çoğu kişi varmaz.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Mesela o Void içerisinde Float'ı 8 yaptın. Onu ilk haline döndürüp tekrar kullanabilmeni sağlıyor. Adımlarını yazayım.
Float = 3,

Void.
Float = 8,
Return;

Burada tekrar float 3 olur.

Yanlış bilgi. Veya anlatımı ben anlamadım ama ilk haline döndürme diye bir şey yok.
Doğrusu şu,
Return yazdığın yerde artık o metodun işi biter ve çağrıldığı yere değer verecek ise o değeri verir. Void olanlarda değer vermez, int, string, gameobject gibi veri tiplerini geri döndürmeni sağlar, ne tür verinin dışarı aktarılacağını belirlemek için ise metodu tanımlarken sol tarafına tür yazarız, eğer hiçbir şey dönmeyecekse Void yazarız.
Örnekle daha iyi açıklarım.

1665856193485.png
 

Geri
Yukarı