Hazır asset yüklemiştim. Orada kol, gövde, bacak vs. şeyleri Char ismindeki bir objede toplayıp birleştirdim. Sonrasında Prefabs isimli bir klasör açıp Char isimli objeyi Prefabs isimli dosyaya attım ve bütün bir karakter elde ettim. Dün biraz araştırdım prefab override diye bir olay var galiba. Kullanamadığınız özelliklerin yanında mavi bir çizgi beliriyor. Console'de hata yok. Zaten yeni başladığım için öyle karışık kodlar yazmadım. Sadece yürüme zıplama ve havada ise zıplamama kodlarını yazdımPrefab'a nasıl eriştiniz? Kod dosyanızı atma şansınız var mı? Birde son olarak Console'da herhangi bir hata alıyormusunuz?
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
public class CharScript : MonoBehaviour
{
public Rigidbody2D rgbd;
public float hiz = 1f;
public float ziplamahiz = 1f;
public bool havada_mi;
void Update()
{
if (Input.GetKey(KeyCode.D))
{
rgbd.velocity = Vector2.right * hiz;
}
if (Input.GetKey(KeyCode.A))
{
rgbd.velocity = Vector2.left * hiz;
}
if (Input.GetKey(KeyCode.Space) && havada_mi == false)
{
havada_mi = true;
rgbd.velocity = Vector2.up * ziplamahiz;
}
}
}
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
public class havada_mi : MonoBehaviour
{
public CharScript Char;
private void OnCollisionEnter2D(Collision2D target)
{
if(target.gameObject.name == "Char")
{
Char.havada_mi = false;
}
}
}
transform.position = new Vector3(x, y, z);
ile pozisonuprefab.GetComponent<SpriteRenderer>();
ile SpriteRenderer özelliklerini kullanabilirsiniz.Ben Inspector kısmından X eksenine göre yansımasını almak istiyordum ama alamıyorum. Kodla herhangi bir şey yapmadım.Gönderdiğiniz kodlarda transform veya spriterenderer ile ilgili bir etkileşim yapmamışsınız. Transform veya spriterenderer'i kullandığınız kodu atarmısınız diye sormuştum.
Eğer bilmiyorsanız;
transform.position = new Vector3(x, y, z);
ile pozisonu
prefab.GetComponent<SpriteRenderer>();
ile SpriteRenderer özelliklerini kullanabilirsiniz.
Inspector panelinin fotoğrafını atma şansınız varmıdır?Ben Inspector kısmından X eksenine göre yansımasını almak istiyordum ama alamıyorum. Kodla herhangi bir şey yapmadım.
Inspector panelinde üst kısımlarda Static ayarı olması lazım. Orada tik varsa kaldırıp deneyin.
Bu sitenin çalışmasını sağlamak için gerekli çerezleri ve deneyiminizi iyileştirmek için isteğe bağlı çerezleri kullanıyoruz.