Badrar
Hectopat
- Katılım
- 16 Nisan 2020
- Mesajlar
- 138
- Çözümler
- 2
Hepinize merhabalar dostlar. Konuya, her zaman ki gibi fazla uzatmadan gireceğim. Burada bazı kaynaklar edinmem gerekiyordu. Zaten maddelerin yanına "<- Kaynak" diye ekledim. Tıklayarak, kaynağa bakabilirsiniz.
1-) E-SPOR Nedir ve Amacı Nedir ?
E-Spor online (çevrimiçi) oyunlar üzerine kurulu bir spor dalıdır. Elektronik Spor, dünyanın dört bir yanından kişilerin internet aracılığıyla buluşup oyun oynayabileceği ya da belli zamanlarda düzenlenen uluslararası büyük elektronik spor organizasyonları aracılığıyla dünyanın farklı yerlerinden gelen insanların buluşup, oyun oynayabilecekleri bir spor olarak tanımlanabilir. Diğer spor müsabakalarındaki gibi E-Spor müsabakalarında da kişiler veya takımlar karşı karşıya getirilir ve çeşitli yeteneklerinin konuşacağı, oyunu izlemesi ve yapması keyifli bir ortam oluşturulur. Diğer sporlardaki gibi hem fiziksel hem de zihinsel çaba ve beceri gerektirir. Günümüzde ulusal ve uluslararası birçok e-Spor turnuvası düzenlenmektedir. Bu turnuvalar oyunculara rekabet edecekleri profesyonel bir ortam sağlayarak elektronik spor ve sporcu kavramlarının gelişmesi ve yaygınlaşmasına büyük katkı sağlamıştır. Her geçen gün düzenlenen resmi ve özel turnuvaların sayısı ve bu turnuvalara gösterilen ilgi artmakta, buna bağlı olarak da e-Sporcuların bunu profesyonel bir meslek olarak icra etmesinin önü açılmaktadır.
2-) E-Sporun Yararları Ve Zararları Nelerdir ?
Öncelikle bunu bilmenizde fayda var. Her spor dalı, kendi içinde tehlikeli ve faydalı özellikler içermektedir. Bugün Dünya’nın en popüler sporu Futbol bile Dünya’nın en tehlikeli 10 sporu içinde yer almaktadır.
Örneğin boks, araba yarışları, güreş, halter vb. gibi sporların yararı ve zararı bulunmaktadır.
Dolayısıyla e-Spor terimini bahsederken bunların Yararlarını ve Zararlarını bilmekte fayda var.
E-spor konusundaki önyargılar:
1- Sadece bilgisayarda oyun oynamak,
2- Boşa zaman geçirmek,
3- Obezite tehlikesi,
4- Hareketsiz yaşam,
5- Asosyal gelişim,
6- Oyun bağımlılığı ve çok daha fazlası.
E-spor’un olumlu etkileri:
1- Takım çalışmasını öğrenme,
2- Birçok oyuncu bilgisayar başında farklı kültürlerdeki oyuncular ile farklı dillerde iletişim kurabildiğinden dil öğrenebilme imkanı,
3- Stratejik, analitik düşünme ve hızlı karar verebilme yeteneği sağlaması,
4- El, göz ve zihin koordinasyonu sağlaması,
5- Teknolojik bilgi ve becerilerinin arttırılması,
6- Farklı kültürlerin tanınabilmesi ve farklı kültürlerdeki insanlarla arkadaşlık kurabilmesi,
7- Oyunların temelinin matematik olmasından hareketle çocuklara oyunlar üzerinden ders öğretilebilmesi,
8- Strateji oyunu oynayan çocuklarda görev yönetimini arttırması,
9- Liderlik vasfının geliştirilmesi,
Sonuç olarak normal bir spor olmasa da e-sporun kişisel gelişime katkı sağladığı ve zararlı alışkanlıklardan koruduğu ortadadır. Tabi ki her sporda olduğu gibi çeşitli olumsuz tarafları bulunsa da önemli olan e-sporların sağlığı tehlikeye atmayacak şekilde bilinçli yapılmasıdır.
3-) E-Sporun Ülkemizdeki Konumu <- Kaynak
Birçok insan için hobi olan bilgisayar oyunları son birkaç yılda elektronik spor olarak tanımlanan bir sektör doğurmuş ve artık standart spor müsabakaları gibi turnuvalar düzenlenir hale gelmiştir. Halihazırda bilgisayar ve konsol oyunlarının ekonomik hacmi 1 milyar doların üzerindeyken bu oyunların profesyonel manada oynandığı e-spor turnuvaları ise neredeyse 1 milyar dolarlık ekonomik hacme ulaşmıştır. Bu turnuvalarda verilen para ödülleri ise artık milyon dolarlarla telaffuz edilmeye başlanmıştır. Görüleceği üzere başlangıçta neredeyse ebeveynlerin tamamı tarafından “çocukların gelişimine zarar veriyor(!)” denilen oyunlar standart bir meslekten çok daha ciddi ekonomik imkanlar sağlayan bir sektör haline gelmiştir. Tabi ki Elektronik Spor her ne kadar bir "SPOR" gibi gözükse de bunların da Maddi ve Hukuki kanunları ülkemizde mevcut. Dolayısıyla bunları bilmekte fayda var. Ayrıca, E-Sporcular, vergilendirmeye tabidir.
Ülkemizde ise oldukça erken sayılabilecek bir tarih olan 2011 yılında Türkiye Dijital Oyunlar Federasyonu kurulmuş ancak 2013 yılında lağvedilerek (Bir kuruluşu ya da kurumu kaldırmak) Gelişmekte Olan Sporlar Federasyonu’na bağlanmıştır. Bu federasyonda asbaşkanlık olarak temsil edilmektedir. Bu nedenle yasal manada henüz bir altyapı olduğundan bahsetmemiz pek mümkün değil. Türkiye’de herhangi bir mevzuat olmamasına rağmen e-sporcuların herhangi bir hukuki korumalarının olmadığını iddia etmek pek mümkün değil. Türkiye’de e-sporcular Borçlar Kanunu ve İş Kanunu uyarınca işçi statüsündedirler ve işçilerin bütün hukuki korumalarına sahiptirler. Bu uygulamanın Dünya’da e-spor sektörünü yöneten Riot Games’in kurallarından önemli manada farkı bulunmaktadır. Şöyleki, Riot Games sadece en üst ligde oynayan e-sporcuları profesyonel saymışken Türk Hukuku’na göre bir e-sporcunun ücret alması profesyonel sayılması için yeterlidir. Zira ücret aldığı anda kanunun sağladığı hukuki korumalardan yararlanacaktır.
-E-spor alanında karşılaşılabilecek doping ya da disiplin yaptırımları gibi cezalara karşı e-sporcuların haklarının korunması.
-E-spor oyuncularının iş ve sosyal güvenlik hakları ile fikri mülkiyet ve vergi hukuku kapsamındaki haklarının korunması ve bu hakların savunulması.
-E-Spor Takımları ve Oyuncuları ile E-Spor Destekleyicileri arasındaki Sponsorluk Sözleşmelerinin hazırlanması, sponsorluk ve destek kapsamının belirlenmesi, dijital ortaklıkların hukuki altyapısının düzenlenmesi
-E-spor organizasyonlarının hukuki çerçevesinin belirlenmesi, organizasyonu yapanlar ile yayıncı kuruluşlar, takımlar ve e-spor oyuncuları arasındaki sözleşmelerin düzenlenmesi
-Tüm digital oyunlar ve e-spor organizasyonlarının ulusal ya da uluslar arası düzenleyici ve denetleyici kuruluşlar açısından bütünlük doğru yönetim ve etkinliği amaçlayan kurallar dahilinde yönetilmesine hukuki açıdan katkı sağlamak.
-E-spor organizasyonlarının şeffaflığını ve doğruluğunu tehlikeye atabilecek her türlü hile, doping, şike… gibi cezai yaptırıma neden olacak eylemlere karşı hukuki zeminin doğru bir şekilde kurulmasının sağlanması.
4-) E-Sporcu Olmak İçin Gerekenler Nelerdir ? <- Kaynak
Öncelikle sizlere gerekli olan en önemli şeylerden bir tanesi E-Spor Lisansı`dır. Fakat E-sporcu lisansınızı almak için T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığına başvurmanız gerekiyor. E-sporcu lisansı almak için gerekli belgeler ise şu şekilde:
E-Sporcu Lisansı Almak İçin İhtiyaçlarımız ?
1- TC kimlik numarası beyanı
2- Sağlık raporu
3- Eksiksiz bir şekilde doldurulmuş tescil fişi (“Gençlik ve Spor Bakanlığı tescil fişi” araması yaparak belgeyi indirebilirsiniz.)
4- 2 adet vesikalık fotoğraf
Evraklarınızın Tamamlandığını var saydıktan sonra Gençlik ve Spor Bakanlığı İlçe Müdürlüklerine gidip başvurunuzu yapabilirsiniz. Tabii 18 yaşından küçükseniz bu başvuru sırasında velinizin de yanınızda olması gerektiğini hatırlatmadan geçmeyelim. Bunlar dışında tabi ki ihtiyacınız olan gereksinimler bulunmakta. Elektronik Spor kariyeri yapacağınız oyun için bu şartları karşılamanız gerekmekte (Kendinizi kanıtlamanız gerekmekte).
E-Sporcu Olmak İçin Gereksinimlerimiz ?
1- Mentalitenizi düzgün tutun
2- PC ekipmanlarınızı yükseltin
3- Antrenman/Pratik yapın (EN GEREKLİSİ !)
4- Kendinize Gayri-Resmi (Resmi olmayan, fakat "Resmi" statüsüne amaçlayan ve hedefleyen) bir takım bulun
5- "Valorant Günlüğü 1-3 ve 4. Kısımlarda paylaştığım bilgileri kendinize işleyin
5-) Valorant`da E-Spor durumu nasıl ?
Şimdi, normalde bu konu çok detaylı bir konu. Dolayısı ile aklıma geldiği kadar, bütün soruları bu konu babında açıklamaya çalışacağım. Şimdi öncelikle bilmeniz gereken birşey var. Siz, eğer ki "YURT DIŞI"`nda bir E-Sporcu olmak istiyor iseniz, artık çok geç. Çünkü, her birşey`in sistemi olduğu gibi bunun da bir sistemi mevcut.
a-) Peki Bu Sistem Nedir ?
Bu sistemin işleyişi şöyledir. Bir oyun, çıktığı andan 2 yıl sonrasına kadar belirli bir Alış-Veriş pazarı mevcuttur. Bu pazardaki ürünler "OYUNCULARIN" ta kendisidir. 2 Yıl boyunca takımlar, takımlarına oyuncular katar. Bu takımlar 2 yıl dolduktan sonra genel olarak durdururlar.
Sistem, Ekran Görüntüsünde gözüktüğü gibidir.
b-) Maddi Sistem Takımları İle Kariyer Sistem Takımları Arasındaki Fark Nedir ?
Maddi Takımlar genellikle, piyasaya transfer olabilecek, yapacağı Elektronik Spor dalından oyunlara, eğitimlerini tamamlayarak piyasaya oyuncular çıkararak yükselmeye/büyümeye çalışan takımlardır.
Kariyer Takımları ise genellikle, o oyun süreci boyunca var olan veya o oyunlardan sonraki diğer oyunlarda devam eden, oyuncuların kariyerlerini devam ettirmeyi amaçlayan ve bunun üzerinden yükselmeye/büyümeye çalışan takımlardır.
c-) Neden 2 Yıl Sonra Oyuncu Alış-Verişleri Durur ?
Bunun başlıca sebeplerinden birisi hali hazırdaki oyuncuların ve onlardan sonra gelecek oyuncuların var olmasından kaynaklıdır. Sistem mantığı şu yönde izlemekte ;
Ana takım oyuncularının kariyer devri bitti -> akademi oyuncularından seçilen kişi, ana takım oyuncusu olarak devam etti.
Şeklinde devam etmekde. Avrupa`da bu sistem böyle işlemekte. Fakat E-Spor, Türkiye`ye yeni oturmaya başlayan bir sistem olduğu için bu süre oyunun çıktığı süreden itibaren üçüncü yılına kadar sürebilir. Tabi bu verdiğimiz süre bile değişkenlik gösterebilir (oyunun çıktığı süre de dahil 2.5 ila 3 yıl bile olabilir).
d-) Ana Takım Oyuncuları veya Akademi Takımı Oyuncuları Neye Göre Seçiliyor ?
Genellikle yaşa göre seçilmekteler. 14-16 Yaş aralığında olan insanlar, 16 yaşına kadar turnuvalara vb. kariyerlere katılmaya hak kazanamadıkları için buralara aktarılır ve burada bahsedilen konunun gereksinimi gelene kadar eğitim görürler. 16-24 (Bu sayı, bazı oyuncular için fazlalaşabilir) Yaş aralığında olan oyuncular ise, kendilerini oyunda göstererek (Rank, CV, Tecrübe vb.) ana takımda yer almaya başlarlar. Ana takım oyuncularının kariyerleri bittikten sonra, akademi oyuncuları onların yerini alır ve bu, o oyun içerisinde e-spor durma noktasına gelene kadar (pazar bitene kadar) devam eder ve son bulur.
Umarım yararlı bir içerik olmuştur. Herhangi bir sorunuz varsa elimden geldiği kadar bilgilendirmeye çalışacağım.
1-) E-SPOR Nedir ve Amacı Nedir ?
E-Spor online (çevrimiçi) oyunlar üzerine kurulu bir spor dalıdır. Elektronik Spor, dünyanın dört bir yanından kişilerin internet aracılığıyla buluşup oyun oynayabileceği ya da belli zamanlarda düzenlenen uluslararası büyük elektronik spor organizasyonları aracılığıyla dünyanın farklı yerlerinden gelen insanların buluşup, oyun oynayabilecekleri bir spor olarak tanımlanabilir. Diğer spor müsabakalarındaki gibi E-Spor müsabakalarında da kişiler veya takımlar karşı karşıya getirilir ve çeşitli yeteneklerinin konuşacağı, oyunu izlemesi ve yapması keyifli bir ortam oluşturulur. Diğer sporlardaki gibi hem fiziksel hem de zihinsel çaba ve beceri gerektirir. Günümüzde ulusal ve uluslararası birçok e-Spor turnuvası düzenlenmektedir. Bu turnuvalar oyunculara rekabet edecekleri profesyonel bir ortam sağlayarak elektronik spor ve sporcu kavramlarının gelişmesi ve yaygınlaşmasına büyük katkı sağlamıştır. Her geçen gün düzenlenen resmi ve özel turnuvaların sayısı ve bu turnuvalara gösterilen ilgi artmakta, buna bağlı olarak da e-Sporcuların bunu profesyonel bir meslek olarak icra etmesinin önü açılmaktadır.
2-) E-Sporun Yararları Ve Zararları Nelerdir ?
Öncelikle bunu bilmenizde fayda var. Her spor dalı, kendi içinde tehlikeli ve faydalı özellikler içermektedir. Bugün Dünya’nın en popüler sporu Futbol bile Dünya’nın en tehlikeli 10 sporu içinde yer almaktadır.
Örneğin boks, araba yarışları, güreş, halter vb. gibi sporların yararı ve zararı bulunmaktadır.
Dolayısıyla e-Spor terimini bahsederken bunların Yararlarını ve Zararlarını bilmekte fayda var.
E-spor konusundaki önyargılar:
1- Sadece bilgisayarda oyun oynamak,
2- Boşa zaman geçirmek,
3- Obezite tehlikesi,
4- Hareketsiz yaşam,
5- Asosyal gelişim,
6- Oyun bağımlılığı ve çok daha fazlası.
E-spor’un olumlu etkileri:
1- Takım çalışmasını öğrenme,
2- Birçok oyuncu bilgisayar başında farklı kültürlerdeki oyuncular ile farklı dillerde iletişim kurabildiğinden dil öğrenebilme imkanı,
3- Stratejik, analitik düşünme ve hızlı karar verebilme yeteneği sağlaması,
4- El, göz ve zihin koordinasyonu sağlaması,
5- Teknolojik bilgi ve becerilerinin arttırılması,
6- Farklı kültürlerin tanınabilmesi ve farklı kültürlerdeki insanlarla arkadaşlık kurabilmesi,
7- Oyunların temelinin matematik olmasından hareketle çocuklara oyunlar üzerinden ders öğretilebilmesi,
8- Strateji oyunu oynayan çocuklarda görev yönetimini arttırması,
9- Liderlik vasfının geliştirilmesi,
Sonuç olarak normal bir spor olmasa da e-sporun kişisel gelişime katkı sağladığı ve zararlı alışkanlıklardan koruduğu ortadadır. Tabi ki her sporda olduğu gibi çeşitli olumsuz tarafları bulunsa da önemli olan e-sporların sağlığı tehlikeye atmayacak şekilde bilinçli yapılmasıdır.
3-) E-Sporun Ülkemizdeki Konumu <- Kaynak
Birçok insan için hobi olan bilgisayar oyunları son birkaç yılda elektronik spor olarak tanımlanan bir sektör doğurmuş ve artık standart spor müsabakaları gibi turnuvalar düzenlenir hale gelmiştir. Halihazırda bilgisayar ve konsol oyunlarının ekonomik hacmi 1 milyar doların üzerindeyken bu oyunların profesyonel manada oynandığı e-spor turnuvaları ise neredeyse 1 milyar dolarlık ekonomik hacme ulaşmıştır. Bu turnuvalarda verilen para ödülleri ise artık milyon dolarlarla telaffuz edilmeye başlanmıştır. Görüleceği üzere başlangıçta neredeyse ebeveynlerin tamamı tarafından “çocukların gelişimine zarar veriyor(!)” denilen oyunlar standart bir meslekten çok daha ciddi ekonomik imkanlar sağlayan bir sektör haline gelmiştir. Tabi ki Elektronik Spor her ne kadar bir "SPOR" gibi gözükse de bunların da Maddi ve Hukuki kanunları ülkemizde mevcut. Dolayısıyla bunları bilmekte fayda var. Ayrıca, E-Sporcular, vergilendirmeye tabidir.
Ülkemizde ise oldukça erken sayılabilecek bir tarih olan 2011 yılında Türkiye Dijital Oyunlar Federasyonu kurulmuş ancak 2013 yılında lağvedilerek (Bir kuruluşu ya da kurumu kaldırmak) Gelişmekte Olan Sporlar Federasyonu’na bağlanmıştır. Bu federasyonda asbaşkanlık olarak temsil edilmektedir. Bu nedenle yasal manada henüz bir altyapı olduğundan bahsetmemiz pek mümkün değil. Türkiye’de herhangi bir mevzuat olmamasına rağmen e-sporcuların herhangi bir hukuki korumalarının olmadığını iddia etmek pek mümkün değil. Türkiye’de e-sporcular Borçlar Kanunu ve İş Kanunu uyarınca işçi statüsündedirler ve işçilerin bütün hukuki korumalarına sahiptirler. Bu uygulamanın Dünya’da e-spor sektörünü yöneten Riot Games’in kurallarından önemli manada farkı bulunmaktadır. Şöyleki, Riot Games sadece en üst ligde oynayan e-sporcuları profesyonel saymışken Türk Hukuku’na göre bir e-sporcunun ücret alması profesyonel sayılması için yeterlidir. Zira ücret aldığı anda kanunun sağladığı hukuki korumalardan yararlanacaktır.
-E-Spor Hukuku ve E-Spor Hukuku Avukatı Neler Yapar ?
-E spor oyuncularının sponsorluk veya takım sözleşmelerinin düzenlenmesi ve ilişkilerin düzenlenmesine dair hukuki altyapının kurulması.-E-spor alanında karşılaşılabilecek doping ya da disiplin yaptırımları gibi cezalara karşı e-sporcuların haklarının korunması.
-E-spor oyuncularının iş ve sosyal güvenlik hakları ile fikri mülkiyet ve vergi hukuku kapsamındaki haklarının korunması ve bu hakların savunulması.
-E-Spor Takımları ve Oyuncuları ile E-Spor Destekleyicileri arasındaki Sponsorluk Sözleşmelerinin hazırlanması, sponsorluk ve destek kapsamının belirlenmesi, dijital ortaklıkların hukuki altyapısının düzenlenmesi
-E-spor organizasyonlarının hukuki çerçevesinin belirlenmesi, organizasyonu yapanlar ile yayıncı kuruluşlar, takımlar ve e-spor oyuncuları arasındaki sözleşmelerin düzenlenmesi
-Tüm digital oyunlar ve e-spor organizasyonlarının ulusal ya da uluslar arası düzenleyici ve denetleyici kuruluşlar açısından bütünlük doğru yönetim ve etkinliği amaçlayan kurallar dahilinde yönetilmesine hukuki açıdan katkı sağlamak.
-E-spor organizasyonlarının şeffaflığını ve doğruluğunu tehlikeye atabilecek her türlü hile, doping, şike… gibi cezai yaptırıma neden olacak eylemlere karşı hukuki zeminin doğru bir şekilde kurulmasının sağlanması.
4-) E-Sporcu Olmak İçin Gerekenler Nelerdir ? <- Kaynak
Öncelikle sizlere gerekli olan en önemli şeylerden bir tanesi E-Spor Lisansı`dır. Fakat E-sporcu lisansınızı almak için T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığına başvurmanız gerekiyor. E-sporcu lisansı almak için gerekli belgeler ise şu şekilde:
E-Sporcu Lisansı Almak İçin İhtiyaçlarımız ?
1- TC kimlik numarası beyanı
2- Sağlık raporu
3- Eksiksiz bir şekilde doldurulmuş tescil fişi (“Gençlik ve Spor Bakanlığı tescil fişi” araması yaparak belgeyi indirebilirsiniz.)
4- 2 adet vesikalık fotoğraf
Evraklarınızın Tamamlandığını var saydıktan sonra Gençlik ve Spor Bakanlığı İlçe Müdürlüklerine gidip başvurunuzu yapabilirsiniz. Tabii 18 yaşından küçükseniz bu başvuru sırasında velinizin de yanınızda olması gerektiğini hatırlatmadan geçmeyelim. Bunlar dışında tabi ki ihtiyacınız olan gereksinimler bulunmakta. Elektronik Spor kariyeri yapacağınız oyun için bu şartları karşılamanız gerekmekte (Kendinizi kanıtlamanız gerekmekte).
E-Sporcu Olmak İçin Gereksinimlerimiz ?
1- Mentalitenizi düzgün tutun
2- PC ekipmanlarınızı yükseltin
3- Antrenman/Pratik yapın (EN GEREKLİSİ !)
4- Kendinize Gayri-Resmi (Resmi olmayan, fakat "Resmi" statüsüne amaçlayan ve hedefleyen) bir takım bulun
5- "Valorant Günlüğü 1-3 ve 4. Kısımlarda paylaştığım bilgileri kendinize işleyin
5-) Valorant`da E-Spor durumu nasıl ?
Şimdi, normalde bu konu çok detaylı bir konu. Dolayısı ile aklıma geldiği kadar, bütün soruları bu konu babında açıklamaya çalışacağım. Şimdi öncelikle bilmeniz gereken birşey var. Siz, eğer ki "YURT DIŞI"`nda bir E-Sporcu olmak istiyor iseniz, artık çok geç. Çünkü, her birşey`in sistemi olduğu gibi bunun da bir sistemi mevcut.
a-) Peki Bu Sistem Nedir ?
Bu sistemin işleyişi şöyledir. Bir oyun, çıktığı andan 2 yıl sonrasına kadar belirli bir Alış-Veriş pazarı mevcuttur. Bu pazardaki ürünler "OYUNCULARIN" ta kendisidir. 2 Yıl boyunca takımlar, takımlarına oyuncular katar. Bu takımlar 2 yıl dolduktan sonra genel olarak durdururlar.
Sistem, Ekran Görüntüsünde gözüktüğü gibidir.
b-) Maddi Sistem Takımları İle Kariyer Sistem Takımları Arasındaki Fark Nedir ?
Maddi Takımlar genellikle, piyasaya transfer olabilecek, yapacağı Elektronik Spor dalından oyunlara, eğitimlerini tamamlayarak piyasaya oyuncular çıkararak yükselmeye/büyümeye çalışan takımlardır.
Kariyer Takımları ise genellikle, o oyun süreci boyunca var olan veya o oyunlardan sonraki diğer oyunlarda devam eden, oyuncuların kariyerlerini devam ettirmeyi amaçlayan ve bunun üzerinden yükselmeye/büyümeye çalışan takımlardır.
c-) Neden 2 Yıl Sonra Oyuncu Alış-Verişleri Durur ?
Bunun başlıca sebeplerinden birisi hali hazırdaki oyuncuların ve onlardan sonra gelecek oyuncuların var olmasından kaynaklıdır. Sistem mantığı şu yönde izlemekte ;
Ana takım oyuncularının kariyer devri bitti -> akademi oyuncularından seçilen kişi, ana takım oyuncusu olarak devam etti.
Şeklinde devam etmekde. Avrupa`da bu sistem böyle işlemekte. Fakat E-Spor, Türkiye`ye yeni oturmaya başlayan bir sistem olduğu için bu süre oyunun çıktığı süreden itibaren üçüncü yılına kadar sürebilir. Tabi bu verdiğimiz süre bile değişkenlik gösterebilir (oyunun çıktığı süre de dahil 2.5 ila 3 yıl bile olabilir).
d-) Ana Takım Oyuncuları veya Akademi Takımı Oyuncuları Neye Göre Seçiliyor ?
Genellikle yaşa göre seçilmekteler. 14-16 Yaş aralığında olan insanlar, 16 yaşına kadar turnuvalara vb. kariyerlere katılmaya hak kazanamadıkları için buralara aktarılır ve burada bahsedilen konunun gereksinimi gelene kadar eğitim görürler. 16-24 (Bu sayı, bazı oyuncular için fazlalaşabilir) Yaş aralığında olan oyuncular ise, kendilerini oyunda göstererek (Rank, CV, Tecrübe vb.) ana takımda yer almaya başlarlar. Ana takım oyuncularının kariyerleri bittikten sonra, akademi oyuncuları onların yerini alır ve bu, o oyun içerisinde e-spor durma noktasına gelene kadar (pazar bitene kadar) devam eder ve son bulur.
Umarım yararlı bir içerik olmuştur. Herhangi bir sorunuz varsa elimden geldiği kadar bilgilendirmeye çalışacağım.
Son düzenleyen: Moderatör: